י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הגרב"צ על רב שהכה תלמיד: "הוא רשע"

בעקבות תקיפת ראש הישיבה בירושלים מספר הרב מרדכי חסידים על ראש הישיבה שהכה אותו, ועל תגובת גדולי ישראל לסיפור • כיצד התבטא הגרב"צ אבא שאול זצ"ל בנושא זה? • הגר"ע יוסף נדהם: "עד כדי כך רשעות?" • "תגיד לו פלוני בן פלוני אני שונא אותך, אסור לשנוא בלב" • "תלמידים הולכים במשך שנים ארוכות עם כאב וכעס" • מיוחד

הרב חסידים עם הגרב''צ אבא שאול זצ''ל
הרב חסידים עם הגרב''צ אבא שאול זצ''ל



טרם ידוע באופן ברור מה עד מאחורי מקרה התקיפה החמור שאירע ביום שלישי שעבר. המשטרה דיווחה כי התוקף טען ש"הרב התנכל אלי בעבר" ומקורבי הרב מסרו כי הנתקף לוקה בנפשו.

בימים האחרונים הגיעו מספר פניות למערכת 'בחדרי חרדים' בעקבות הסיפור, ובהן פנייתו של הרב מרדכי חסידים, המוכר לרבים כמשמשו הקרוב של המקובל רבי בניהו שמואלי ובעבר כמשמשו של הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצ"ל, בתגובות חזרו שוב ושוב סיפורים על תלמידים שהוכו וזכו להתנכלות מצד רבותיהם וראשי הישיבה.

"למדתי במתיבתא", פותח הרב חסידים ומספר, "אני לא אשכח שיום אחד בכיתה ו', לעיני רבים מחברי וללא כל סיבה שהיא חטפתי מכות מהרב שהיה ראש הישיבה, ואפילו לא היה אמור להכיר אותי".

וזה לא הכול, לדברי הרב חסידים, שנה לאחר מכן עבר שוב התעללות מצידו של ראש הישיבה, ושוב היה זה לעיני חבריו וכלל גם מכות שספג.

"אחרי כמה שנים, כשלמדתי בישיבת 'פורת יוסף' וסיפרתי על כך לראש הישיבה הגרב"צ אבא שאול זצ"ל, הוא הזדעזע ואמר לי במילים האלה 'הוא רשע, תקרא לו לפה. ותגיד לו אני שונא אותך, אסור לשנוא בלב'. אחר כך גם אמר שאם אכן כך הדברים ספק אם מותר ללכת וללמוד בישיבה הזו".

הרב חסידים מספר גם כי לא היה היחיד. "הרבה שנים אחרי שעזבתי, הזדמן לי לפגוש ברחוב אדם חילוני,ולפתע הוא ניגש אלי ומספר לי שלמד איתי באותם ימים. מתברר כי ראש הישיבה ראה את אותו בחור מסתובב עם ציציות בחוץ (מנהג עדות המזרח להכניס את הציצית לבגד. א.כ.) וצעק עליו על כך, אותו בחור התגונן ואמר כי אביו הוא זה שהורה לו ללכת כך, אך הרב זעם וסילק אותו מהישיבה. כיום, אותו אדם מסתובב כמובן ללא ציצית בכלל..."

אצל הגר"עצילום: אצל הגר"ע
אצל הגר"ע


"עד כדי כך רשעות?"

בנקודה זו מספר הרב חסידים על מעשיו של רבו הגר"ב שמואלי. "מגיעים אליו בחורים שנזרקו מישיבות, ספגו מכות או סתם נפגעו מהצוות, והוא עושה ככל יכולתו לקרב אותם, לתמוך בהם ולעודד. כמה וכמה פעמים הוא אמר לי שאסור לזרוק בחור בשום אופן וצריך לקרב ולסייע".

"הגר"ב שמואלי סיפר לי פעם כי המקובל רבי מרדכי שרעבי עסק כל ימיו בקירוב צעירים, והוא היה נותן להם לירה בשביל שיקשיבו לשיעור. וחלק מהם ברבות הימים גדלו תלמידי חכמים, הכול בזכות הימין מקרבת".

"תקופה לפני פטירתו של הגר"ע יוסף זצ"ל, שוחח עמו הרב שמואלי על נושא זה. הגר"ע הזדעזע וביקש שישלח אליו כל ראש ישיבה שעושה כדברים האלה, כדי להדריך אותו. למרבה הצער, בקשתו של הגר"ע לא התמלאה טרם פטירתו".

גם את המקרה האישי שלו סיפר הרב חסידים לגר"ע, שענה על אתר: "עד כדי כך רשעות?"
הגר''ע יוסף יקירי ירושלים יהודה כהן מרדכי חסידים הרב שמואלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד