כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

נתניהו תוקף את קרי: "שום איום לא יעזור"

"החרם אינו מוסרי ואינו מוצדק", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה הבוקר: "קרי גורם לפלסטינים להתבצר בעמדתם"

בנימין נתניהו וג'ון קרי. צילום: פלאש90
בנימין נתניהו וג'ון קרי. צילום: פלאש90

ממשלת ישראל תקפה הבוקר (ראשון), את מזכיר המדינה האמריקני, בשל איומיו לפיו ביטחון ישראל הוא אשליה וחרם עליה נמצא בפתח.

עוד בנושא:
קרי מזהיר: ישראל עומדת בפני חרם שבינלאומי

ראשון הדוברים היה ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר בפתח ישיבת הממשלה: "הניסיונות להטיל חרם על מדינת ישראל אינם מוסריים ואינם מוצדקים".

עוד הוסיף כי "הניסיונות הללו פוגעים במאמץ לשלום וגורמים לפלסטינים להתבצר בעמדתם הסרבנית".

נתניהו קבע לסיום כי, "שום לחץ לא יגרום לי לוותר על האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל".

השר לעניינים אסטרטגיים ולענייני מודיעין, יובל שטייניץ, אמר כי דברי קרי "פוגעניים, לא הוגנים ובלתי נסבלים. אי אפשר לכפות על מדינת ישראל לנהל משא ומתן עם אקדח לרקה, כשאנחנו דנים בדברים הכי קריטיים לאינטרסים הלאומיים והביטחוניים שלנו".

"אם הפלסטינים שומעים שמדינת ישראל פחות או יותר תיהרס או תיפגע קשה במקרה של כישלון", הוסיף, "זה מגביר את המוטיבציה שלהם לפוצץ ולהכשיל את המשא ומתן".

שר השיכון אורי אריאל (הבית היהודי) אמר כי הוא "מוטרד מעצם הגישה של קרי, שנראית לא מספיק אחראית ולא מספיק הוגנת". לדבריו, "ראינו את זה כבר בעניין של טהרן. רוב העם חושב שהגישה שלו לא מאוזנת, ואני חושב שצריך שיהיה פה באמת תיווך הוגן והגון, אחרת זה לא יכול להתקבל. אי אפשר לסכן את מדינת ישראל ואי אפשר לאיים עליה בחרמות ובנידויים".

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, התייחס אף הוא בדף הפייסבוק שלו לדברי קרי וכתב כי "חברים, בואו נבהיר לכל נותני העצות: עוד לא נולד העם שיוותר על ארצו בגלל איומים כלכליים, גם לא אנחנו".

בנט טרח גם להעביר מסר לקרי והוסיף: "אנחנו מצפים מידידותינו בעולם לעמוד לצידנו, מול ניסיונות החרם האנטישמי נגד ישראל, ולא להיות השופר שלהם".

בועידה במינכן אמר מזכיר המדינה האמריקני כי כישלון המשא ומתן לשלום בין ישראל לפלסטינים אינו אופציה: "יש כרגע שגשוג וביטחון רגעיים בישראל, אבל זו אשליה. כל זה ישתנה אם השיחות ייכשלו. הסיכונים גבוהים מאוד עבור ישראל".

"מה תהיה תגובת האכזבה של הפלסטינים והערבים? האם נראה יותר קיצוניות? אלימות? מה כישלון השיחות יסמן לגבי יכולתה של ישראל להישאר מה שהיא היום - מדינה דמוקרטית ויהודית?, במסגרת מבנה דו לאומי אנשים ידרשו את זכויותיהם המלאות. ישנה מערכה הולכת וגוברת של דה-לגיטימציה נגד ישראל. אנשים מדברים על חרם. זה יחריף במקרה של כישלון".
ישראל ארה''ב חרם גון קרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד