י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חתונה בנדבורנה: דיסק חדש וקסקטים

לראשונה מאז פטירת האדמו"ר לפני כשנתיים, נדבורנה לובשת חג • לרגל השמחה: אלבום מוזיקלי חגיגי בעיבודו של מונה רוזנבלום

שמחת האירוסין בנדבורנה. צילום: משה גולדשטיין
שמחת האירוסין בנדבורנה. צילום: משה גולדשטיין

בחסידות נדבורנה בקריה בבני-ברק נערכים לשמחת החתונה הגדולה לבתו של האדמו"ר ביום חמישי י"ג אדר א', לראשונה מאז פטירת האדמו"ר בעל ה'באר יעקב' זצ"ל, השמחה חוזרת לחסידות. בנו בכורו האדמו"ר, ישיא את את בתו בשעה טובה ומוצלחת.

החתן הוא הבחור נתן דוד גרוס, מבחירי ישיבת "כוכב מיעקב" טשעבין בירושלים, ונכדו של האדמו"ר מהאלמין, בן לבנו הרה"צ רבי ניסן משה גרוס - ראש כולל סאדיגורה ורב בית המדרש קהילת החסידים במודיעין עילית, ונכד הגה"צ רבי יצחק אייזיק כהנא מו"צ ב"העדה החרדית".

בחסידות כבר החלו בהכנות בחודש כסלו האחרון אז עלה רעיון אצל כמה מהחסידים להוציא דיסק ניגונים לחתונה מס' 6 - מזה כ-15 שנה לא יצא דיסק בחסידות, מאז חתונת בתו הצעירה של האדמו"ר זצ"ל הדיסק יקרא "גדלו" בעיבודו של משה מרדכי "מונה" רוזנבלום, בדיסק יחודש ניגון מאדמו"ר רבי מרדכי מנדבורנה זצ"ל וכן לחניו של מלחין החצר הרב מנחם אלבוים.

הדיסק החדש נקרא על שם האירוע ההיסטורי שערכו בחסידות - "הכנסת ספר תורה" לזכות האדמו"ר זצ"ל שנפטר מספר חודשים לאחר מכן והאירוע היה כמעין פרידה, החזן הרב מנחם קליין רבה של פרנקפוט וילד הפלא חיים מרדכי אייזנבך יהיו חלק מהפקת הדיסק, הדיסק ייצא לקראת שבת הקרובה פרשת תצוה - שבת העליה לתורה שתתקיים בירושלים.

גם ילדי החסידות יחלו ללבוש בחזרה קסקטים (דאשיק'ל) במיוחד לשמחה וזאת על פי הוראת האדמו"ר כל הילדים ילבשו בכל שבת כפי שהיה נהוג בעבר שהילדים לובשים עד הבר מצוה, כעת המנהג יחודש החל מהחתונה, בחסידות כבר יש מי שעושה כסף - נפתחו מוקדי מכירה בליווי פוסטרים לקניית הקסקטים.

בעבר היה נהוג בנדבורנה שהאדמו"ר מזכיר מתחת לחופה בקוויטל כללי את אלו שהיו תורמים מאה דולר השמחה הזאת הורה האדמו"ר שמכיון שהחתונה יוצאת בחודש היארצייט של האדמו"ר זצ"ל כל אחד שילמד שלש פרקי משניות מראש חודש אדר ועד החופה האדמו"ר יזכיר אותו מתחת לחופה.

גם מנהג 'מנחת ביכורים' בחורי הישיבות יגישו לאדמו"ר בשמחת השבע ברכות האחרון עשרות אלפי שעות רצופות של לימוד תורה ברציפות במשך כל ימי השובבי"ם.

עסקני השמחה שרצו כבעבר לחדש את החתונות הגדולות בנדבורנה שנערכו באולמות פאר נכנסו לאדמו"ר אך האדמו"ר הורה לקיים את החתונה באולם סמוך בבני ברק ופשוט והשמחה תתקיים בהיכל האודיטוריום העירוני בשכונת רמת אלחנן בבני-ברק.

מעמד הקבלת פנים והחופה ייערכו במרכז החסידות בקרית נדבורנה בבני-ברק ככל הנראה יוקם אוהל ענק ליד בית המדרש למעמד ה'קבלת פנים'.

בכל יום תיערך שמחת שבע ברכות גם בצהריים וגם בערב, שבאחד מן הימים ייערך שמחת שבע ברכות 'קול תודה' בשילוב מסיבת הוקרה לטובת המוסדות. שמחת השבע ברכות המרכזית תתקיים ביום רביעי בבית המדרש הגדול.

בחסידות שוקדים גם על הכנסת אורחים מיוחדת לכל החסידים שמגיעים מארה"ב ואירופה שישארו עד לאחר שבת, בראש הוועדה המכינה עומד הרב אברהם ישעיה קלפנר משב"ק האדמו"ר.

גם המקהלה עורכת חזרות לקראת השמחה הגדולה, בשמחת החתונה יופיעו האורגניסט רובי פוירשטיין ומקהלת החסידות בניצוחם של הרב הערשל בריסק והרב משה כהן, במעמד המצוה טאנץ יופיע הגראמן הנודע הרב יוסף צבי ניילנדר.

בתוך כך האדמו"ר החליט כי היארצייט של אביו האדמו"ר זצ"ל החל בז' אדר יציינו אותו בחסידות בז' אדר ב' ולא באדר' א'.











נדבורנה קסקטים אדר האלמין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד