כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

האם דיל הרבנים עמאר ושטרן יצא לדרך?

המאבק על רבנות ירושלים: ברקת פועל למען דיל שיכלול את הגר"ש עמאר במשבצת החרדית והרב אריה שטרן כרב אשכנזי-ציוני

הגר''ש עמאר. צילום: חיים שוורץ
הגר''ש עמאר. צילום: חיים שוורץ

הקרב על רבנות ירושלים יוצא לדרך: בימים האחרונים התחממה הגזרה, והמועמדים השונים, כמו גם אנשיהם - החלו בפעילות אינטנסיבית.

כזכור, בשבוע שעבר פרסם העיתונאי יהודה שלזינגר ב'ישראל היום', כי ראש העיר ניר ברקת נפגש עם יו"ר ש"ס אריה דרעי. ברקת - למי ששכח - הבטיח כי יתמוך במועמדות של רב אחד חרדי ורב אחד ציוני. לפי שלזינגר, ברקת הציג בפני דרעי את מועמדותו של הגר"ש עמאר לתפקיד הרב הספרדי ועל משבצת הרב החרדי, כאשר במשבצת הציונית-אשכנזית יזכה הרב אריה שטרן.

'בחדרי חרדים' חושף לראשונה את תגובתו של דרעי, כי כל החלטה על מועמד כזה או אחר מטעמה של ש"ס, תתקבל אך ורק על ידי מועצת החכמים והראשון לציון הגר"י יוסף.

גורמים בש"ס אומרים הערב (א) בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי כל מועמד לתפקיד רבני שיבקש לקבל את תמיכתה של המפלגה לתפקיד יאלץ לקבל את ברכתה של מועצת החכמים. "כל הרואה את עצמו מועמד מתאים לכהונה הרמה, מן הראוי שיפנה אל הרבנים ויבקש את תמיכתם במועמדותו".

כך או כך, מתברר כי ברקת, הרואה בגר"ש עמאר מועמד ראוי למשבצת הספרדית, ומחפש לקדם את הדיל עמאר-שטרן, לא ירד מהרעיון, והוא נפגש ביום שישי האחרון עם הגר"ש, בביתו שבגבעת המבתר. מלבד ברקת, גם הרב חיים דרוקמן הגיע היום לבית הכנסת של הגר"ש כדי להיפגש עמו.

האם לאזניהם של ברקת והרב דרוקמן הגיעו השמועות על החימום ביחסים שחל בשבוע האחרון בין הגר"ש עמאר ובין הגר"י יוסף, והם בונים על כך שהקירוב יעשה את שלו וש"ס תתמוך במועמדות הגר"ש ובדיל כולו? ימים יגידו.

בסביבתו של הגר"ש עמאר סירבו להתייחס לפגישות האחרונות והבהירו כי "אישי ציבור ורבנים רבים פוקדים את מעונו של הרב בשלל נושאים", גם בסביבתו של דרעי סירבו להתייחס לדברים.
שטרן עמאר ברקת דרעי דרוקמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד