ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

שגריר האיחוד האירופי לחרדים: אתם חלק מהשלום

את הדברים אמר במפגש שיזם בלשכתו עם חברי המטה החרדי בליכוד • בנוסף דנו על: אנטישמיות, חרם המוצרים, וגבולות ישראל

פרלמנט האיחוד האירופיה, צילום: ויקיפדיה
פרלמנט האיחוד האירופיה, צילום: ויקיפדיה צילום: ויקיפדיה

שגריר האיחוד האירופאי בישראל, לארס פאברוג-אנדרסן, מחזק קשרים עם המגזר החרדי: השבוע קיים בלשכתו הפרטית מפגש ממושך עם קבוצה חרדית מצומצמת, בראשה עמדו יו"ר המטה החרדי בליכוד וחבר נשיאות הליכוד, יעקב וידר, ומנהל קשרי החוץ של המטה, אריה זוננברג. המפגש המיוחד, שמדווח לראשונה ב"בחדרי חרדים", עסק בשינויים שמתרחשים בחברה החרדית, ובנושאים מדיניים וביטחוניים, הקשורים למו"מ המדיני המתפתח.

השגריר פאברוג-אנדרסן, הדגיש כבר בתחילת המפגש כי הוא משמש כשגריר אל כלל אזרחי מדינת ישראל, ומבחינתנו החרדים הם חלק חשוב מהחברה הישראלית. "אנחנו רוצים להבין ולהכיר את המגזר החרדי וכך גם לקדם את תהליך השלום" אמר.

אחד מהמשתתפים ציין לאחר המפגש, כי האיחוד האירופי קורא היטב את המפה: "באיחוד מבינים כי הציבור החרדי, הולך וגדל והופך למשמעותי יותר ויותר", אמר.

בהמשך המפגש אמר השגריר כי הוא מאמין שחל שינוי בדעות קדומות בקרב החברה הישראלית כלפי האיחוד האירופי מאחר שלאירופה יש חשיבות רבה עבור ישראל: "אני בטוח שיותר ויותר ישראלים ערים לכך שהאיחוד רוצה לקרב את ישראל לאירופה ושזה האינטרס של ישראל להתקרב".

עוד הוא הדגיש השגריר כי "אנחנו (אירופה) שחקן מרכזי באזור, תמיד היינו ותמיד נהיה. היחסים בינינו חשובים מאוד לשני הצדדים, ואני מאמין שאם התנאים הפוליטיים יאפשרו זאת, הם יתהדקו עד לרמות שיתוף הפעולה הגבוהות ביותר. זה תלוי כמובן בתהליך השלום, שאנחנו מייחלים להצלחתו. נכון להיום, אנחנו נמצאים בנקודה קריטית. מעבר לכך, אנחנו מודאגים שחלון ההזדמנויות לפתרון שתי המדינות הולך ונסגר. זהו הפתרון ההוגן היחיד לסכסוך, שיבטיח את קיומם וביטחונם של שני העמים".

עילת המפגש היתה הצעתו של וידר, חבר נשיאות הליכוד, להצביע בעד סיפוח השטחים. השגריר האירופי הזמין את הפגישה במטרה להבין האם זה הלך הרוח בציבור החרדי - שוידר, מתוקף תפקידו כיו"ר המטה החרדי, מייצג.

בנושא זה נראה שהעמדות היו מנוגדות, השגריר אמר למשתתפים: "יש קונצנזוס בינלאומי שישראל צריכה לחיות בגבולות בטוחים על בסיס גבולות 67' עם חילופי שטחים לצד מדינה פלסטינית ושירושלים צריכה לשמש בירתם של שתי המדינות. אם ישראל תמשיך בבנייה בהתנחלויות ואם השיחות יסתיימו ללא תוצאה, אני חושש שמה שיצטייר הוא מצב שבו ישראל תמצא עצמה מבודדת באירופה, ולא בגלל החלטה של ממשלות, אלא בגלל הלכי רוח בציבור ומצד גופים כלכליים פרטיים".

השגריר אף ציין שסוגיית סימון מוצרי ההתנחלויות "צוברת מומנטום תמיד בעת הודעה על בנייה בהתנחלויות".

הפגישה הזאת, שבה דנו הצדדים גם על נושאים נוספים העומדים על סדר יומו של הציבור החרדי, כמו האנטישמיות באירופה וכדומה, היא חלק מסדרת פגישות שמתוכננת על ידי חברי המטה החרדי בליכוד.
חרדים ליכוד שגריר האיחוד האירופי המטה החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד