י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

סאטמר: 3 מיליון דולר ב'מלוה מלכה' לנגידים

האדמו"ר לחסידיו: "לוקח איתי לארץ ישראל רק את התורמים. אל תכינו שלטים ומנורות ברחובות, עדיף שתשבו ותלמדו"

סאטמר: 3 מיליון דולר ב'מלוה מלכה' לנגידים

לא פחות משלשה מיליון דולר גרף האדמו"ר מסאטמר בסעודת מלווה מלכה שהתקיימה במוצאי שבת האחרונה, ואשר אליה הוזמנו חברי חוג מצומצם ביותר מקרב אילי הון הנמנים על החסידות.

הסעודה נערכה במעונו של הנגיד ר' יהודה מנדל, מגדולי תומכי התורה של סאטמר. מנדל היה אף אחראי באופן אישי על הזמנת הגבירים למעונו.

מיד לאחר ההבדלה יצא האדמו"ר מקרית יואל לכיוון בורו פארק, שם השתתף האדמו"ר בדינר השנתי לטובת כולל דברי יואל בורו פארק. בסוף משאו, התייחס האדמו"ר לנסיעתו הקרובה לארץ ישראל:

"אנו נוסעים לארץ הקודש לשמחה משפחתית, וכאשר נוסעים, מנסים להוציא את ההוצאות. יחד עם השמחה המשפחתית, נעשה שם בעזרת השם הנחת אבן הפינה לבניין חדש לבית חינוך לבנות בבני ברק וחנוכת הבית לבנין התלמוד תורה החדש בירושלים, הכל כדי שאנשי שלומנו בארץ הקודש יקבלו חיזוק.

"ולכן אני רוצה לומר: אני נוסע ואני מזמין לבוא איתי אך ורק את הנדיבים והנגידים בעם, הלוקחים על עצמם לממן את הפרויקטים החדשים בארץ הקודש. אבל סתם יהודים אין להם מה לחפש שם. בשביל להפוך את הרחוב עם פרסומת מטופשת? זה לא מביא לכלום. אלפי היהודים שיישארו כאן בארה"ב וילמדו בזמן הזה בחבורת 'תורתך שעשועי' או בחבורת 'יסודי התורה' (שני חבורות ללימוד יומי בסאטמר) זה הרבה יותר בעיני מהשטויות והכבוד המדומה. אין כבוד אלא תורה, בעלי בתים שיושבים ולומדים זה הכבוד.

"מזה כמה שנים שאנו נוסעים לבקר בחודשי הקיץ בקעמפים. בשנים הקודמות ימים לפני הביקור כולם עבדו על שלטים, שערים וכדומה. ראיתי כמה ביטול תורה זה מביא, כמה שעות של ביטול תורה עבור כלום. ב"ה שהצלחנו לגמור עם זה. אנשים אמרו לי שזה לא יצליח, אבל כיום, ב"ה מגיעים לבקר, אין שלטים, אין שערים, אבל ב"ה הילדים יושבים, לומדים ומתפללים. זה הרבה יותר יפה בעיני מהביקורים עם שערים ושלטים ושעות ביטול תורה.

"אני נוסע לארץ הקודש ואני רוצה לבקש מתושבי ארץ הקודש: אני מגיע בעזרת השם בקרוב ואני מבקש מכם, אינני רוצה שלטים ומנורות לא ברחובות ולא בבית הכנסת. זה שטויות ומעשים ילדותיים וקטנוניים. אפשר לנסוע לארה"ק ולחזור בלי בלגאנים ובלי להפוך את הרחובות, רק בשקט ולרומם קרן התורה".

מיד אחרי הדינר יצא האדמו"ר מבורו פארק לכיוון ווילאמסבורג, לביתו של הרב יהודה מנדל, שם התקיימה סעודת המלווה מלכה הפרטית בהשתתפות מספר נגידים כאמור, לטובת הבניין החדש בבני ברק.

האדמו"ר ביקש מהנגידים לתרום לטובת הפרויקט החדש שמסתכם בכ-12 מליון דולר. על אתר, תרמו ששה מהנגידים סכומים המסתכמים בשלושה מיליון דולר. לאחר שנשאו את התרומות, פנה אליהם האדמו"ר והזמין כל אחד מהם באופן אישי, להצטרף לנסיעה.

האדמו"ר הוסיף וחזר על הצהרתו, כי "רק מי שתורם ומממן את הפרויקט החדש יכול לנסוע".
סאטמר תורה אדמו''ר תרומות מלוה מלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד