י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ילדי משפחת גרוס הועברו למחלקה רגילה

בשורה טובה מבית החולים 'שניידר': רפאל יצחק אייזיק וחיים מיכאל שלמה, ילדי משפחת גרוס שסבלו מהרעלה והיו מאושפזים עד כה במחלקת טיפול נמרץ - הועברו למחלקת לב • מצבם של השניים ממשיך להשתפר, לאחר שנותקו ממכונת ה-ECMO שהחליפה את פעילות הלב • הסבא: "נולדו לנו מחדש שני נכדים"

ילדי משפחת גרוס הועברו למחלקה רגילה



כשבועיים לאחר אסון ההדברה הקשה שאירע בבית משפחת גרוס בשכונת גבעת מרדכי בירושלים, שוחררו שני הבנים ממחלקת טיפול נמרץ, והועברו למחלקת הלב.

כזכור, ביום שלישי לפני שבועיים סבלו ארבעת ילדי משפחת גרוס מהקאות ובחילות, ופנו למרפאת טרם, שם הרגיעו אותם ושלחו אותם הביתה עם תרופה. שעות ספורות לאחר מכן, בשעה 11:00 בבוקר, התקשרו ההורים למוקד 'איחוד הצלה' ודיווחו כי יעל בת השנה וחצי איבדה את ההכרה. בהמשך גם אביגיל בת הארבע איבדה את ההכרה.

לאחר שהתברר כי יום קודם לכן ביקר מדביר בביתם והשאיר מיכל עם חומר רעיל מסוג 'פוספין' באחד החדרים בדירה, פונו הבנות תוך כדי החייאה לבית החולים 'שערי צדק' בעיר, והבנים רפאל יצחק אייזיק בן החמש ואחיו חיים מיכאל שלמה בן ה-7, פונו לבית החולים תוך כדי התדרדרות במצבם. לאחר שעות ספורות נקבע מותן של יעל ואביגיל ע"ה, ומצבם של הבנים הפך להיות קשה.

בעקבות מצבם, הוחלט להעבירם למרכז הרפואי שניידר בפתח תקווה כאשר הם מחוברים למכשיר ה'אקמו' המחליפה את פעולת הלב בנסיון להשיג התאוששות מסוימת של הלב.

אולם בהפתעה גמורה, בסוף השבוע האחרון - בהפרש של 24 שעות - האחים רפאל יצחק אייזיק בן החמש ואחיו חיים מיכאל שלמה גרוס בן ה-7 עברו ניתוח בו הם נותקו ממכונת האקמו, וליבם חזר לתפקד ללא תמיכה חוץ גופית. עם זאת, הם הוחזקו עדיין מורדמים ומונשמים במחלקת טיפול נמרץ חזה ולב. ביום רביעי האחרון, יצחק שב להכרה, בירך 'שהכל' וליקק סוכריה, ולמחרת מיכאל אף הוא פקח את עיניו ושוחח עם הוריו.

יצחק ומיכאל הועברו לקראת שבת לחדר משותף, שם התראו לראשונה מאז האסון, ושוחחו יחד. הסבא יעקב גרוס סיפר על המפגש: "כשהיו יחד בחדר, הם הגיבו אחד לשני ודיברו. זהו יום קשה עבורנו - שבו חל יום הולדתה של אביגיל ז"ל, אך גם נולדו לנו מחדש שני נכדים".

עוד בנושא:

יצחק שוחח עם מיכאל ושאל: "איפה האחיות?"
חסדי שמיים: מיכאל גרוס פקח את העיניים
יצחק שב להכרה מלאה: ליקק סוכריה
הניתוח הצליח: הלב של מיכאל פועם עצמאית
אסון ההדברה: הילד חיים נכנס הבוקר לחדר הניתוח
"הלב של יצחק פועם, חיים במצב קשה"
שיפור משמעותי במצב האחים גרוס
ריבלין ב'שניידר': "באתי לחזק ויצאתי מחוזק"
שיפור במצב האחים גרוס: "התייצבות במצב"
למען האחים: עצרות תפילה סביב השעון
תקווה: "יצחק התעורר ותיקשר עם אביו"
פסק: ההורים השכולים לא ישבו 'שבעה'
האב זעק בבכי: "בלילה אביגיל ויעל עוד רקדו - בא מישהו וחטף אותן" • סיקור נרחב
המדביר: "אמרתי לאמא - אם תריחו ריח תברחו"
ההורים שוחררו לביתם - ישתתפו בהלווית הבנות
בן המשפחה שהורעלה: אנו בהלם - אנא התפללו
משפחה חרדית הורעלה, שתי הבנות נפטרו
גרוס בית חולים שניידר מחלקת לב אקמו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד