י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מוזס: הזינוק במחירי הדירות מחייב תכנית חירום

יו"ר סיעת יהדות התורה התייחס למחירי הדיור הגבוהים בישראל: "ממשלת ישראל חולמת, חייבים בינוי מסיבי ומסובסד"

מוזס
מוזס



יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, התייחס לדו"ח שפרסם בנק ישראל לאחר סקירת שוק הדיור במדינת ישראל. בדבריו לתקשורת אמר כי מדיניות האוצר והממשלה מובילים לקטסטרופה שתהפוך את רוב אזרחי המדינה למחוסרי דיור: "מחירי הדירות ממשיכים לעלות וממשלת ישראל חולמת. לפי הנתונים, זינקו מחירי הדירות בשיעור של 74% בתוך פחות משבע שנים! ובשנה האחרונה בלבד זינקו מחירי הדירות ב 8%! כיום נדרשות 144 משכורות חודשיות מלאות על מנת לממן רכישת דירה. זה שנים ארוכות שקיים פער גדול מאוד בין היצע לביקוש, והחוסר בדירות הוא הגורם הראשון במעלה לעליית המחירים. הפעולות הסולידיות והמקומיות שביצעה המדינה, הם לעג לרש ומהוות טיפה מן הים".

מוזס אמר כי עד שהממשלה לא תכריז על מבצע להדבקת פערי הביקוש, לא ירדו מחירי הדירות ונמשיך לקרוא דוחות על עליית מחירים. "רק בינוי מסיבי, מסובסד בכספי מדינה, יפוצץ את בועת הנדל"ן המסוכנת המאיימת על כולנו".

בהמשך התייחס מוזס גם למצוקה הנוראה הקיימת בקרב הציבור החרדי: "המגזין דה-מרקר חשף לפני כשבוע, נתון מדהים: המחסור בדירות קיים בעיקר במגזר החרדי. הרוב המוחלט של החסר מתרכז בערים החרדיות והממשלה לא נותנת על כך את הדעת. מתברר, שלמרות הבטחות שניתנו ופעולות מקומיות שנעשו, מחירי הדירות לא ירדו. המצוקה בקרב המגזר הכללי, וכאמור, בעיקר בקרב המגזר החרדי הולכת ומעמיקה. משקי הבית ממשיכים לגדול בקצב מהיר יותר ממספר התחלות הבניה וזהו הגורם העיקרי לעליית מחירי הדירות. על פי נתוני משרד השיכון חסרות היום בשוק לפחות 115,000 דירות! אסור לתת למצב הקטסטרופאלי הזה להימשך ואני קורא לממשלה להכריז על המצב הנוכחי כמצב חירום ולפעול עד למציאת פתרון".
דירות מחירים ישראל חירום מוזס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד