כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

"ואיך שלא אפנה לראות ...מדובר בסתימת פיות"

בימין תוקפים בחריפות את החלטת אקו"ם לבטל את הענקת פרס מפעל חיים לזמר החרדי-ימני אריאל זילבר

זילבר. צילום: פלאש 90
זילבר. צילום: פלאש 90

תגובות נסערות נרשמו היום (ב) במערכת הפוליטית בעקבות ההחלטה של ארגון אקו"ם לשנות את החלטתו להעניק פרס 'מפעל חיים' ליוצר ולזמר החרדי-ימני אריאל זילבר, שחזר בתשובה לפני מספר שנים, ולהעניק לו פרס על "תרומתו למוזיקה הישראלית" בלבד.

ראשיתה של הפרשיה לפני כשבועיים, עת הודיעה אקו"ם על הענקת הפרס לזילבר בטקס שמתקיים היום - על תרומתו היחודית למוזיקה הישראלית. "ניכר כי זילבר הגדיר מחדש את המיינסטרים כשהוא מקרב את השוליים למרכז. הופעתו על הבמה מלאת כריזמה, ושיריו רלוונטיים ומשפיעים גם היום כשהם מדברים על אמת אומנותית, אמינות, כנות וכשרון עצום. על כל אלה ועוד בחרה ועדת השיפוט להעניק לאריאל זילבר את פרס אקו"ם על מפעל חיים למלחין", נאמר בהודעה שפרסמה אקו"ם.

ביום חמישי שעבר הודיעה הזמרת אחינועם ניני, הידועה בדעותיה כשייכת לשמאל הקיצוני, כי תחרים את הטקס עקב זכייתו של זילבר. ניני, שהיתה אמורה אף היא לקבל פרס, לא טרחה בתחילה להבהיר כי השתתפותו של זילבר היא סיבת החרמתה את הטקס, אך לאחר מכן פרסמה הודעה מפורטת שבה אף קראה לזילבר לנצל את הבמה בטקס בכדי להתנצל על אמירות ימניות שלו מהעבר.

כאמור, היום הודיע דירקטוריון אקו"ם כי שינה את החלטתו וזילבר לא יקבל את את הפרס עבור "מפעל חיים". ראשי מפלגות הימין מהרו לגנות את ההודעה וקראו לאקו"ם לחזור בהם מההחלטה. שר החוץ ליברמן אף כינה את ההחלטה "סתימת פיות" והשווה אותה לפרשיית המורה מהשבוע שעבר, בה נלחמו גופי שמאל בכדי להחזיר לתפקידו מורה שפוטר בשל התבטאותיו כי צה"ל אינו מוסרי.

"אני מקוה שעד הערב אקו"ם יתעשתו ויחזרו להחלטתם המקורית והנכונה, כי לא צריך להסכים עם כל דעותיו של אריאל זילבר בכדי להתקומם נגד הצביעות והפחדנות הזו, או בתמצות: ואיך שלא אפנה לראות... מדובר בסתימת פיות", כתב ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו.

גם יו"ר הבית היהודי התייחס בישיבת הסיעה להחלטת אקו"ם, וקרא לאקו"ם לחזור בהם מההחלטה. הוא אף השווה את הפרשיה להחלטת החרמה אחרת של חתן פרס נובל, הפרופסור ישראל אומן, בנושא קבלת דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת חיפה.

שר השיכון אורי אריאל פרסם הודעה שבה נאמר כי: "ההחלטה הינה דגל שחור לכל שוחרי התרבות בישראל. ההתנשאות של ארגוני השמאל שמנסים לדכא כל יצירה של מי שאינו סובר כמותם מעוררת גועל. אין חולק שאריאל זילבר הוא אמן מוערך ונכס צאן ברזל במוזיקה הישראלית והוא אינו צריך לשלם על דעותיה השמאלניות קיצוניות של הגברת ניני".
פרס זילבר זמר אקו''ם מפעל חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד