י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

עשרות כונני מד"א בהשתלמות מקצועית במלון כינר

כ-70 כונני מד"א וצוות הצלה נטלו חלק בהשתלמות מקצועית במלון כינר • מנכ"ל מד"א: "מעריך את עבודת ארגוני ההצלה החרדיים המשלבים בין מקצועיות מד"א לכללי ההלכה"

עשרות כונני מד"א בהשתלמות מקצועית במלון כינר

כמידי שנה התכנסו מתנדבי מד"א החברים בארגון 'צוות הצלה', ליומיים עמוסים וגדושים של שינון הידע הרפואי ורכישת כלים חדשים אשר יוסיפו להם בפעילותם.

טובי הפאראמדיקים ממד"א מרחב ירושלים העשירו את הכוננים בחידושים מעולם הרפואה, באבחנה מקצועית של מחלות ופציעות ובניהול אירוע במצבי חירום מיוחדים.

הכוננים שהשתתפו בהשתלמות עוסקים לפרנסתם במגוון מקצועות, ועם זאת משתתפים לעיתים קרובות בהשתלמויות רפואיות המתקיימות לעיתים קרובות. אחת לשנה מתכנסים מרבית המתנדבים לסדרת מפגשים בבית מלון, בהם רוכשים ידע נרחב לצד ליבון והפקת לקחים מאירועים שונים בהם השתתפו.
בהשתלמות האחרונה נהנו המשתתפים מההשקעה האדירה של מד"א להיטיב את שהותם במלון כינר. דבר שהתבטא רבות בארוחות מזינות, במדריכים מוכשרים ועוד.

לצד העשרת הידע ברפואה הדחופה, התקיים פאנל הלכתי רפואי בראשותו של מתנדב הארגון, הרב זאב אונגר שליט"א, המשמש גם כראש כולל 'צוות הצלה'. במהלך הפאנל נדונו היבטים הלכתיים הנוגעים לתפקודו של הכונן בשבת ובמצבים שונים.

לאחר שעות עמוסות וסדרת מפגשים, התיישבו המתנדבים לקומזיץ לצד שולחנות ערוכים. ובמשך שעות ארוכות הנעימו בקולם בשירי רגש כשביניהם האזינו בקשב רב לדברי תורה, משלים ודברי חיזוק בעבודת הקודש בהם עוסקים בכל ימות השנה.

הרב ניסן מדרש, מחשובי המתנדבים להצלת חיים המשמש בנוסף כראש כולל בירושלים, הרחיב בדיבורו על גודל מעלתו של כונן שזוכה להציל נפש אחת מישראל ושכרו הגדול על שזכה להציל חיים של חולה ומשפחה שלימה שמקבלת את ראש משפחתה בחזרה.

מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין שיגר את ברכתו למתנדבים ואמר: "מתנדבי מד"א עושים עבודת קודש בקור ובחום ומצילים חיי אדם. אני מעריך מאד את פעילות ארגון צוות הצלה וצוותי ההצלה החרדיים הפועלים בשיתוף פעולה מלא עם מד"א ומשלבים בין המקצועיות של מד"א לכללי ההלכה".

עם סיום ההשתלמות הודה יו"ר 'צוות הצלה' אברהם רייכמן להנהלת מגן דוד אדום על תמיכתם בכל ימות השנה בפעילות הכוננים. "אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה המתמיד ובפרט יש לנו הכרת הטוב למנכ"ל מר אלי בין על הענקת השתלמות זו המסייעת רבות להמשך פעילותנו להצלת נפשות".





















כינר צוות הצלה מד''א נופש פאנל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד