כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

החלה הזרמת גז טבעי למפעל נגב החדש בירוחם

המפעל יציג את בשורת הקדמה הטכנולוגית העולמית בתחום ייצור אריחי גרניט פורצלן • הזרמת הגז הטבעי תאפשר את הפעלת מתקני הייצור של המפעל החדש

אבי מוטולה
אבי מוטולה

אבן דרך חשובה במסגרת הרצת המפעל ופתיחתו לייצור מלא במהלך המחצית הראשונה של השנה: אפריקה ישראל תעשיות, מקבוצת אפריקה ישראל, הודיעה היום (ב) כי, חברת דורגז החלה בהזרמת גז טבעי למפעל נגב החדש בירוחם. וזאת, לאחר קבלת אישור זמני להזרמת הגז הטבעי למפעל. במקביל ימשיכו החברות בביצוע הפעולות הנדרשות לקבלת היתר קבוע.

מפעל נגב החדש בירוחם, שהוקם בהשקעה של למעלה מ-200 מיליון שקל ויעסיק כ-200 עובדים, הינו המתקדם ביותר בעולם בתחום ייצור אריחי גרניט הפורצלן. המפעל החדש יציג את בשורת הקדמה הטכנולוגית העולמית בתחום ייצור אריחי הפורצלן, יהיה ידידותי לסביבה, יעיל בשימוש באנרגיה וימחזר חומרי גלם בהם משתמשים בתהליכי הייצור.

קבלת האישור הזמני לאספקת גז טבעי, מסמלת את השלמתו של צעד מוצלח נוסף בתכנית הכוללת למיסודו של המפעל. הגז הטבעי שיירכש ישמש לצורך הפעלת מתקני הייצור של המפעל החדש, שיופקו בהם כ- 300 קולקציות חדשות בתחום ייצור אריחי גרניט פורצלן בהדפסה דיגיטאלית, אשר ישווקו בארץ ובחו"ל.

דורגז תספק גז טבעי למפעל החדש של נגב בירוחם לתקופה של עד 7 שנים. זאת, בתמורה לסכום משתנה שיקבע בהתאם לכמות הייצור השנתית שתיוצר בפועל במפעל. היה ומסיבה כלשהי תהיה מניעה לדורגז לספק את הגז הטבעי למפעל, החברה תספק אנרגיה חלופית באמצעות גפ"מ.

הפעלת כל מתקני הייצור של המפעל במלואם באמצעות הגז הטבעי, כחלופה להפעלה באמצעות גפ"מ, צפויה להביא לחיסכון שנתי לא מבוטל בהיקף משתנה בעלויות הייצור של מפעל נגב וזאת, בהתאם לכמות הייצור השנתית בפועל במפעל.

אבי מוטולה, מנכ"ל אפריקה ישראל תעשיות: "אנו מצויים בישורת האחרונה לקראת פתיחתו לייצור מלא של המפעל המתקדם מסוגו בעולם בתחום ייצור אריחי גרניט פורצלן איכותיים. תחילת הזרמת הגז הטבעי מאיצה את תהליך פתיחת המפעל לייצור מלא, תוך עמידה ברמות ביקושים גבוהות וצפוי וחסכון שנתי לא מבוטל בעלויות הייצור של החברה. המפעל החדש ימצב את נגב, שחרטה על דגלה ייצור כחול-לבן באזור הפריפריה, במרכז המפה הטכנולוגית העולמית בתחום ייצור אריחי פורצלן".

רון שגב, מנהל מפעל נגב קרמיקה ירוחם: "קיימת ציפייה כי המפעל החדש יהפוך לאבן שואבת לעובדים מוכשרים המעוניינים בצמיחה אישית לצד תעסוקה בתעשייה ופיתוח הדרום. אנו שואפים להוות מודל לחיקוי להקמתם של מפעלים נוספים בנגב, שיהוו מקומות עבודה ראויים לאוכלוסייה באזור".
גז הזרמה מפעל מוטולה נגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד