י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הורשע החרדי שגנב את מרשם האוכלוסין

הורשע שלום ביליק, איש מחשבים מבית שמש - הנאשם המרכזי בפרשת 'אגרון' • הפרקליטות צפויה לבקש מאסר בפועל

הורשע החרדי שגנב את מרשם האוכלוסין

הנאשם המרכזי בפרשת גניבת מאגר מרשם האוכלוסין 'אגרון' והפצתו, הורשע היום במסגרת הסדר טיעון בכתב אישום מתוקן שהוגש בבית משפט השלום בתל אביב.

שלום ביליק, בן 54 תושב בית שמש, הודה והורשע בגין חלקו בפרשת גניבת והפצת מאגר מרשם האוכלוסין. במסגרת הסדר הטיעון שנחתם בינו לבין הפרקליטות, הוא הורשע בעבירות של הוצאת מסמך ממשמורת על ידי עובד ציבור ומסירתו לאחר, הוצאת מסמך ממשמורת, החזקת מאגר מידע שלא כדין, הפרת סודיות ופגיעה בפרטיות. לעניין העונש לא הגיעו הצדדים להסכמה, והפרקליטות צפויה לבקש מבית המשפט להטיל על ביליק עונש מאסר בפועל.

בשנים 2000-1995 ו-2006-2003 עבד ביליק במשרד הרווחה באגף מערכות מידע בירושלים מטעם חברת ג'נרייז, בתפקיד מתכנת מחשבים. הוא העתיק את מאגר מרשם האוכלוסין ואת העידכונים שהוכנסו בו, ולאחר מכן העביר אותו לישיבת דיסקין בירושלים כדי לסייע לה בעידכון מאגר התורמים. משם התגלגל המאגר בתקליטורים, שחלקם ניתנו במתנה וחלקם נמכרו בידי המעורבים האחרים בפרשה. מאוחר יותר הוא הועלה לאינטרנט תחת הכתובת agron.

בנוסף לכך, העתיק ביליק במהלך עבודתו במשרד הרווחה שורה של מאגרי נתונים חסויים: מבקשי אימוץ וילדים מאומצים ממחוז ירושלים של המשרד, ילדים מאומצים ממחוז ת"א וממחוז חיפה, נשים שביקשו למסור את ילדיהן לאימוץ במחוזות ירושלים, ת"א וחיפה, בגירים מאומצים משלושת המחוזות, ילדים המועמדים לאימוץ במחוזות ירושלים ות"א, קרוביהם של אותם ילדים במחוז ת"א ונתונים על עיוורים. מאוחר יותר, כאשר הועסק בידי השב"ס, העתיק ביליק את רשימת עובדי השירות.

ביליק הודה במקרים רבים של הוצאת מסמך ממשמורת, הוצאת מסמך ממשמורת ומסירתו לאחר, הפרת סודיות, פגיעה בפרטיות והחזקת מאגר מידע שלא כדין. בטיעונים לעונש צפויים הסניגורים להתייחס למה שהוגדר בהסדר כ"נורמות העבודה שהיו נהוגות באותה עת" במקומות עבודתו של ביליק, נסיבות ביצוע העבירה והלך רוחו.

ביליק הוא הנאשם האחרון בפרשה המגיע להסדר טיעון. יתר הנאשמים נדונו לעבודות שירות, פרט למאיר ליוור שעונשו טרם נגזר. את המדינה מייצגים עוה"ד יוני חדד ואסף שביט, ואת ביליק - עוה"ד יורם אבירם וזיו אנג'ל.
אגרון נאשם תובע מחשב משרד הרווחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד