י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נקעת רגל? זו יכולה להיות תאונת דרכים

לפעמים רגל נקועה, נפילת ילד מכסא ופציעה מדלת של רכב, נחשבות כתאונות דרכים • עו"ד ינון הדאיה מסביר כיצד

אילוסטרציה. צילום: חדשות 24
אילוסטרציה. צילום: חדשות 24



בשגרת היום יום של חיינו ישנן התרחשויות רבות, אשר במקרים מסוימים יוכלו להיחשב כאירועים, אשר נכנסים תחת ההגדרה המשפטית של אירוע הקרוי תאונת דרכים.

עצם הכניסה להגדרה כי אירוע מסוים נחשב תאונת דרכים, אינו עניין של מה בכך ויש לו חשיבות עצומה. כאשר אדם נפגע בתאונת דרכים, אין זה משנה אם הוא אשם בתאונה או לא אשם בתאונה. העובדה כי הוא נפגע בתאונה מקנה לו על פי חוק את הזכות לפיצויים בגין נזקי הגוף שקרו לו – הכל לפי מידת נזקיו.

להלן מספר אירועים אשר בנסיבות מסוימות יכולים להיחשב כתאונת דרכים:

1. פציעה בעקבות סגירת דלת הרכב

ישנם מקרים רבים שאדם מתחיל נסיעה או מסיים נסיעה ברכב והוא סוגר (או סוגרים עליו בטעות) את דלת הרכב ואותו אדם נפצע (בדרך כלל פציעות בכף היד או ביד).
מקרה כזה יכול להיכנס להגדרה של תאונת דרכים ואין זה משנה אם מדובר בנהג או בנוסע הרכב. כן, אין זה משנה אם האירוע קרה מרשלנות של הנפגע או של אדם אחר. בכל מקרה, כספי הפיצויים ישולמו על ידי חברת הביטוח (ביטוח חובה).

2. פציעה בעקבות בלימה של נהג אוטובוס/מונית שירות

תאונות נפוצות מאוד הן תאונות שנגרמות לנוסעי אוטובוס/מונית שירות בעקבות בלימה של נהגים. פציעות אלו עלולות להיגרם בנפילת הנוסע כשהוא יורד מהאוטובוס/מונית שירות ובעליה וגם תוך כדי נסיעה. כן, בפציעת נוסע כאשר נוסע אחר נופל עליו ואפילו כאשר נוסע מתיישב באופן לא נכון באוטובוס/מונית שירות ונפגע כתוצאה מכך (פציעות רבות בעצם הזנב ובגב התחתון). בכל המקרים הנ"ל יהא זכאי הנוסע לפיצוי בגין נזקיו במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (כאמור, אין זה משנה אם הנזק קרה באשמתו או לא באשמתו).

3. נפילה של ילד מכיסא בטיחות

למרבה הצער ישנם מקרים בהם בסיום הנסיעה, הורה מוציא את הילד/תינוק מכיסא הבטיחות והילד/תינוק מקבל מכה, או גרוע מכך – נופל.
במקרים בהם האירוע ייחשב כפגיעה בסיום הנסיעה (או בתחילתה ואף במהלך הנסיעה), אזי הילד/תינוק יהא זכאי (בנסיבות מסוימות) לפיצוי בגין נזקיו הגופניים, במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (לא משנה אם ההורה אשם בתאונה או שלא אשם בתאונה).

4. רגל מתעקמת בעקבות ירידה לא נכונה מרכב

תאונה שנפוצה ביותר היא פגיעה ברגל (עיקום, נקע, שבר), עקב ירידה לא נכונה מרכב/אוטובוס. החוק והפסיקה מכירים בנוסעים שנפגעים בירידה מרכב (גם בעליה לרכב) כנפגעי תאונות דרכים. צריך לבחון כל מקרה ונסיבותיו כדי לבחון האם מדובר באירוע שנכנס להגדרה של תאונת דרכים, אך העיקרון המנחה הוא האם הנפגע היה מיוצב בשווי משקלו מחוץ לרכב, או שמא הנפגע היה באמצע תהליך הירידה מהרכב.

*כתבה זו אינה תחליף לייעוץ משפטי ומהווה המלצה בלבד.

עו"ד ינון הדאיה הינו בעל משרד עו"ד עצמאי בדימונה, המתמחה בתחום האזרחי על כל רבדיו.
טלפון: 08-6732277
פיצויים אירועים נקע נזקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד