י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אריאל זילבר תקף: "צריך לפרק את אקו"ם"

הזמר אריאל זילבר קיבל את פרס אקו"ם בלב סערה ציבורית • חטף את המיקרופון ומחה "יש מקום לכל אדם עם דעתו"

אריאל זילבר. צילום: פלאש90
אריאל זילבר. צילום: פלאש90

"הייתי מפרק את אקו"ם", כך קרא הערב (שני), הזמר החרדי-ימני אריאל זילבר.

אריאל התפרץ לשירתו של מוש בן ארי כאשר היה בעיצומו של ביצוע השיר "ואיך שלא" ואמר: "אני מודה לחברי אקו"ם שרצו להעניק לי פרס מפעל חיים. אני בן לברכה צפירה שהייתה ממעצבי המוזיקה הישראלית, אני מהארץ הזו ומודה על זה כל יום. לא קל לי עם הפערים.

"אני מבטא את עצמי באמצעות המוזיקה ולא קל לי. בואו נשאר מחוברים אחד לשני. עם ערכים של ואהבת לרעך כמוך. ההרגשה היא שאני שק חבטות של גופים אינטרסנטים ואמנים מתוסכלים המנסים להמציא כל פעם מחדש את הקיצוניות שלי.

"אני הייתי מפרק את אקו"ם היום ובונה אקו"ם חדש שאומר שיש מקום לכל אדם עם דעתו, ואקו"ם לא ממלא בכך את יעדו. אני יהודי, ישראלי, אחד מכם. תרדו מהעץ הזה.

"תודה לאישתי היקרה ותודה לקב"ה. יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד", סיים זילבר והשיב את המיקרופון למוש שהמשיך בשירתו.

הזמר קיבל פרס בלב סערה פוליטית. זאת לאחר שישיבת חירום של דירקטוריון אקו"ם החליטה היום כי הפרס שניתן לאריאל זילבר ישונה מפרס למפעל חיים לפרס על תרומה לתעשיית המוזיקה.

מה שגרם להחלטה הייתה פנייה של דליה רבין, בתו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל. שטענה כי אינו ראוי לקבל את הפרס בשל דעותיו.

שר החוץ אביגדור ליברמן הגיב בזעם להחלטת אקו"ם וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "מדובר בכניעה והתרפסות מסוכנת בפני בולשביזם של גורמי שמאל קיצוניים.

"אותם אלו שעשו מלחמה בכל החזיתות על מנת לאפשר למורה בביה"ס תיכון לפקפק במוסריותו של צה"ל, בשם חופש הביטוי, נלחמים כעת כדי לסתום את פיו של אמן שאין חולק על גאוניותו המוזיקלית ועל תרומתו לתרבות הישראלית לאורך חייו ומונעים ממנו את ההכרה המגיעה לו".
אריאל זילבר אקום מוזיקה טקס זמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד