י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

השופט הכריע: ילדי 'לב טהור' למשפחות אומנה

בית המשפט אימץ את טענות רשויות הרווחה על התעללות נפשית וגופנית בילדים • ראשי "לב טהור" שוקלים הגירה מהמדינה

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון



מהלומת מוות לכת 'לב טהור' בקנדה. שופט בית המשפט באונטריו הורה כי 14 ילדים של משפחות הכת יימסרו לידי רשויות הרווחה בקוויבק, שישבצו אותם אצל משפחות אומנה.

בזאת אישר בית המשפט את החלטת בית המשפט לנוער בקוויבק מנובמבר שקבע שעל שלוש משפחות מבני הכת למסור את ילדיהם לרשויות הרווחה, בשל טענות על התעללות נפשית ופיזית בילדים.

עם זאת הילדים יישארו למשך שלושים יום בחזקת משפחותיהם ב'צ'טהם קנט' כדי לאפשר לבני משפחותיהם לערער על ההחלטה.

במשך התקופה נציגי רשויות הרווחה יערכו יקורות כדי לוודא שהילדים לא יוברחו מהאזור. במידה והערעור לא יתקבל הילדים ישובצו במשפחות אומנה.

כמאתיים משפחות נמלטו מבתיהם בסנט אגאתה שבקוויבק לאונטריו, לאחר החלטת בית המשפט לנוער, עם כי בני הכת טענו שאין קשר בין הבריחה לתהליך המשפטי.

בית המשפט קבע שעל הילדים לשוב לאחריות רשויות הרווחה בקוויבק.

לטענת ראשי הכת הההחלטות נגדה נובעות מאנטישמיות וכי "הסיבה לרדיפות אחרי "לב טהור" היא אך ורק יהדותה הלא מתפשרת של הקהילה".

גורמים המקורבים לכת, אומרים שבשל ההחלטה השערורריתית לדעת אנשי הכת, בוחנים ראשיה אפשרויות הגירה אל מחוץ למדינה. "לא נוכל להישאר במדינה לאחר החלטה פושעת שכזו", אמרו.

"הצילו את ילדי"

בניסיון של הרגע האחרון, פרסמה היום, לפני המשפט אם שגורל ילדיה נידון בבית המשפט מכתב גלוי בעיתונות ובו סיפרה כי ילדיה "מבועתים".

במכתב הגלוי שפורסם בכלי התקשורת המקומיים מתארת האמא כיצד נלקחו ממנה בכוח שני ילדיה הקטנים בן השנה ובן הארבע והובאו למשפחה זרה.

"זו חוויה קשה עבור הילדים ועבורי", במהלך המכתב היא מתחננת להפסקת "קמפיין הטרור" שמנהלים הרשויות.

"אינני יכולה לדמיין לעצמי שילדי יעברו שוב את החוויה הקשה שבה זרים שוב יבקרו בבית שלי בניסיון לחפש סיבות להוציא אותם מהבית" אמרה האם וקראה לציבור להתקשר לרשויות הרווחה ולנסות לעורר בהם קצת רגשי אנוש".

כלי התקשורת מציינים כי שני ילדי המשפחה נלקחו מחזקת אמם בעקבות ביקור פתע שערכו רשויות הרווחה, בבית המשפחה, וגילו מכות וחבלות על פניהם וגופם של הילדים.
קוויבק אונטריו קנדה משפחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד