י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לוס אנג'לס: חרדים מואשמים בהונאת מיליונים

החשודים, בעלי אזרחות ישראלית, נמלטו מארה"ב לישראל היקף החשדות: 38 מיליון דולר • הקהילה החרדית נרעשת

מבוקשים, אף בי איי. צילום ארכיון בחדרי חרדים
מבוקשים, אף בי איי. צילום ארכיון בחדרי חרדים

הקהילה החרדית בלוס אנג'לס מזועזעת, שני בני הקהילה - טוען רבני ואיש עסקים, חרדיים בעלי אזרחות ישראלית, נמלטו ביום חמישי לישראל לאחר שהואשמו בבית משפט פדרלי בהונאה בנקאית של 33 מליון דולר והוצא נגדם צוו מעצר, כך פרסמה רשת החדשות CBS.

אתמול פרסם ה FBI את תמונתם של השניים, תחת הכותרת "מבוקשים". מדובר בשני תושבי תושבי מחוז פיירפקס בעיר, איש העסקים אביב מזרחי , והטוען הרבני, חניך ישיבת "בית מדרש גבוה - לייקווד", אריה גרינס.

מזרחי בן ה-53, המבוקש על ידי ה-FBI, הפעיל לפי החשד מספר עסקים בקליפורניה בתחום קמעונות מוצרי אלקטרוניקה, תחת השמות ניו-אלקטריק וטק-קלאב. גרינס בן ה-58 שימש סמנכ"ל הכספים של החברה.

לפי כתב האישום, בין השנים 2004-2008 השניים הציגו, לכאורה, רישומים פיננסיים כוזבים כדי לקבל הלוואות בסכום כולל של 36 מיליון דולר משורה של בנקים. את רוב הסכום, 28 מיליון דולר, הם נטלו על פי החשד מבנק "יונייטד קומרשיאל", שבינתיים קרס והולאם על ידי הממשל. את שאר הסכום הם גייסו מבנק "סקיוריטי פסיפיק", ומבנק "טומייטו", בנקים מקומיים שפועלים בקליפורניה.

לפי חשדות ה-FBI, מזרחי הציג לבנקים נתונים מנופחים ושקריים של מכירות, מלאי ושווי נכסי החברות, כדי להיות זכאי להלוואות של מיליוני דולרים. חלק גדול מהמלאי שהציג מזרחי כלל לא היה קיים לפי החשד, והבנקים הצליחו להחזיר רק נתח קטן מההלוואות שהעניקו לו.

מזרחי, ששינה בשנתיים האחרונות את שמו לאביב שוהם שוורץ, כבר הועמד לדין פלילי בבית משפט פדרלי ב-2012, באשמת הונאה בנקאית, אך כתב האישום נגדו נותר חסוי כדי שלא יימלט מחוץ לארה"ב.

בית המשפט הפדרלי בלוס אנג'לס הוציא ביום חמישי האחרון צוו מעצר נגד השניים שכבר הספיקו כאמור להימלט לארץ. לפי החוק בלוס אנג'לס במידה ומזרחי יואשם הוא צפוי לעונש של 1,020 שנה בכלא פדרלי. וגרינס , במידה ויואשם צפוי לעונש של 330 שנה בלבד.
הונאת בנקאית חרדים טוען רבני אף בי אי נמלטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד