כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הותר לפרסום שמו של קצין צה"ל שנהרג הלילה

סרן טל נחמן, בן 21 מנס ציונה, הוא הקצין שנהרג הלילה מאש צה"ל באזור הרצועה • הלוייתו תתקיים בשעה 15:00 בנס ציונה

סרן נחמן טל ז"ל צילום: פייסבוק
סרן נחמן טל ז"ל צילום: פייסבוק

קצין צה"ל טל נחמן, בן 21 מנס ציונה, נהרג הלילה (ג') מאש צהלי"ת. האירוע התרחש במהלך פעילות מבצעית בסמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה - כך הודיע דובר צה"ל. הודעה נמסרה למשפחתו.

בחדשות 2 מדווחים הבוקר כי נסיבות המקרה עדיין בתחקיר, אך כפי הנראה, אש נורתה לעבר הקצין לאחר שהכוח חשד שמדובר במחבל. הכוח מחטיבת גבעתי ירה לעבר הקצין שמשרת במודיעין הקרבי בשעה 3:00 לערך. לא היתה היתקלות או אירוע מבצעי חריג - מדובר, ככל הנראה, בזיהוי לקוי של הכוח.

בשבועות האחרונים אירעו מספר אירועים שהובילו לפציעת חיילים. ביום שישי לפני כשבוע נפצעו 15 חיילי חיל הים בדליקה שפרצה בספינת דבורה ששייטה אל מול חופי עזה. האש התלקחה במשאבת המים של הספינה, החיילים על הספינה אמנם הצליחו להשתלט עליה, אך 15 מהם נפגעו משאיפת עשן.

לפני כשבועיים התהפכה סירת סיור מסוג צרעה במרחק קילומטרים ספורים מחופי אשדוד. החיילים שהיו על סיפונה נאלצו לשחות עד שנאספו בידי ספינת סיור נוספת של חיל הים. מהתחקיר הראשוני שנערך בחיל הים בעקבות התהפכות הסירה עולה כי הגורם להתהפכות היה, ככל הנראה, כשל טכני.

בשבוע שעבר ניסה פלסטיני לפגוע בכוחות צה"ל בשטחים. הוא פתח באש לעבר עמדה של צה"ל צפונית לרמאללה. הכוח הגיב בירי וחיסל את המחבל. לא היו נפגעים בקרב הכוח.

בשעות הצהריים הסתער המחבל על עמדת הצבא והחל לירות מנשק מאולתר לעבר החיילים במקום. לאחר מכן הוא פתח באש גם אל עבר רכב שעשה את דרכו בכביש הסמוך.

נחמן הועלה לדרגת סרן לאחר מותו. הלווייתו תיערך היום בשעה 15:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בנס ציונה.
צהל אש כוחותינו טרגדיה גבעתי עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד