י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הגרמי"ל: "שלא תהיה להם דריסת רגל בביתי"

חשיפת 'בחדרי חרדים': לפני 14 שנה הדליפו גורמים בציבור החרדי מידע לעיתונות הכללית, במטרה להשפיע בנושא הגיוס וחוק טל • הגרמי"ל לפקוביץ', שההדלפות נועדו כביכול 'לסייע לו', פעל בחריפות • "מטרתם לחרחר ריב ולבזות ת"ח, ולהטיל מחלוקת ופילוג בלבותם של צעירי הצאן" • אקטואלי מתמיד

הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

אתמול (ב) בבוקר, הופתע הציבור החרדי לגלות כי בתקשורת הכללית התפרסמו ידיעות על כך שמנהיגי הציבור החרדי כביכול מנהלים מו"מ עם הצבא על גיוס החרדים. הידיעות נסמכו על הקלטות שמקורן בביתו של הגראי"ל שטיינמן, ובהם נשמעים מקורביו מדברים עם ראש ישיבת אור ישראל הגר"י רוזן.

כזכור, אתמול הגיב ח"כ יעקב אשר בראיון בלעדי ל'בחדרי חרדים', כי "מדובר בקבוצה הזויה שכל מטרתה לחבל ולהרוס את עולם התורה".

האמנם מדובר בתקדים שבו גורמים בציבור החרדי מנסים להשפיע על דעת הקהל החרדית באמצעות פניה לתקשורת הכללית ויצירת כותרות המשרתות אינטרס מסוים? בדיקת 'בחדרי חרדים' העלתה כי היו דברים מעולם ואין כל חדש תחת השמש.

מדובר באירועים שהתחוללו לפני כ-14 שנה - בשנת תש"ס, עת פרצה הסערה הידועה בנושא חוק טל, ניסו גורמים שונים להשפיע על המערכה על ידי יצירת כותרות בתקשורת הכללית.

אחד מבני משפחתו של הגרמ"י לפקוביץ, שכידוע שנאבק אז בכל כוחו בחוק טל, מספר ל'בחדרי חרדים' כיצד הגיב הגרמי"ל לפרסומים בתקשורת הכללית.

"למרות שאותם אנשים חשבו כי הם משרתים את מטרתו של הגרמי"ל זצ"ל, הורה הגרמי"ל להרחיקם מביתו ואף שלח את בנו לכתוב מכתב מיוחד לגראי"ל שבו הוא מבהיר את עמדתו כלפי מחרחרי ריב ומדון - אף אם מטרתם היא כביכול לשם שמים".

• מה היתה מטרתו של הגרמי"ל בשליחת המכתב?

"היה חשוב לגרמי"ל להדגיש כי על אף חילוקי הדעות בעניין, ולמרות שעל פי דעתו מדובר היה בדברים שחובה למסור עליהם את הנפש, ישנן דרכים פסולות שבשום פנים ואופן אסור לנקוט בהם".

וזה לשון המכתב: "נתבקשתי על ידי אאמו"ר הגה"צ שליט"א להעביר לידיעתם של אותם האנשים שאין אאמו"ר שליט"א רוצה שיהיה להם דריסת רגל בביתו, אחרי ששמע וגם ראה כתבי פלסתר שפוגעים בת"ח ומטרתם הוא לחרחר ריב ולבזות ת"ח, ולהטיל מחלוקת ופילוג בלבותם של צעירי הצאן, ובעיקר לערער את מעמדם של גדולי ישראל. ועליהם נאמר גורו לכם וכו'. וצריך להתרחק מהנהגותיהם כבורח מן האש".
מכתב הארץ הקלטות הגראי''ל הגרמי''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד