י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הסיוט של המבוטח: מכבי התרשלה והלקוח ישלם

תושב בני ברק שנזקק לטיפול חירום, גילה כי בגלל רשלנות של קופת החולים, הוא יידרש לשלם - גם הוצאות גביה

קופת חולים, צילום ארכיון
קופת חולים, צילום ארכיון

הכל התחיל באפריל שנה שעברה (2013), אז נזקק מ. מבוטח של קופ"ח מכבי, לטיפול חירום בבית החולים בילינסון, וזאת על ידי הפנייה שלהם למיון. אחר כך חזר מ. לסניף מכבי בבני ברק, בכדי שהם יטפלו בעניין התשלום מול בית החולים בלינסון. "העניין מסודר", כך חשב לעצמו.

אבל כפי המסתמן כרגע, קופ"ח מכבי התרשלה מצידה ולא העבירה את התשלום כפי שהובטח. כי לאחר קרוב לשנה קיבל מ. מכתב מעו"ד על כך שהחוב לטיפול רשום על שמו ועליו לשאת בהוצאות, מ. ניסה לדבר עם מכבי בכדי לברר למה החוב לא שולם, אבל לטענתו נתקל באטימות וזלזול מצידם. קופ"ח מכבי התנערה מהאחריות ונאמר לו שמכבי 'לא חייבת לו כלום', דבר שגרר במהרה פתיחת תיק בהוצל"פ נגד הלקוח.

פניתי השבוע לדוברות מכבי לקבלת תגובה בעניין, וביום 27.1.2014 פנתה אליו פקידה אשר התנצלה על הטעות שלהם, שנבעה לדבריה מאיבוד המסמכים בתיק, והיא הבטיחה לטפל בכל ההוצאות, או במילים שלה: "תפקסס לי את הדף ותוריד את זה מהראש שלך". אך לאחר יומיים, ב-29.1.2014 חזרה אליו הפקידה עם תשובה אחרת, לדבריה מכבי תכסה רק את הקרן של עלות הטיפול אך לא את עלות המכתב מעו"ד והעלויות הנלוות.

לדברי מ., הוא קיבל תחושה שמכבי מתנהלת בשיטת 'מצליח', לא סופק לו שום נימוק למה הם לא נושאים באחריות המלאה של הבעיה שהם יצרו, לא אז ולא עכשיו, הוא אינו מבין למה הוא צריך לממן מכתב התראה מעו"ד פלוס ריביות והצמדות - לאחר שכל זה נגרם בגלל התרשלות מצד מכבי ובגלל שהם לא עמדו בהתחייבות כלפי הלקוח שלהם. לדברי מ. הוא מרגיש חסר אונים מול מערכת, וגם את הקרן שמכבי כן מודה שהיא חייבת לשלם, הוא לא היה מקבל לולי פנייה של עיתונאי, "מפחיד לחשוב שמי שאין לו בכיס טלפון של עיתונאי יצטרך ליפול באלפי שקלים שלא בצדק", הוא מסכם.

דובר קופ"ח מכבי עידו הדרי מסר בתגובה: "אנחנו נבדוק את הפרטים, ובאם שגינו והזכות מוקנית לו, הוא יקבלה. באם הזכות אינה מוקנית לו, אז לצערי הוא לא יקבלה".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: הנושא בבדיקה.





תשלום מכבי חירום הוצאה לפועל גביה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד