כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

פרשת האזנות הסתר: הוגשה תלונה במשטרה

ישראל פרידמן, מאנשי בית הגראי"ל שאף הוקלט בעצמו, הגיש תלונה במשטרה על קיומן של ההאזנות ופרסומן

הגראי''ל. צילום ארכיון: משה גולדשטיין
הגראי''ל. צילום ארכיון: משה גולדשטיין

בשעה זו, ישראל פרידמן, סגן עורך ראשי ביתד נאמן ומנאמני ביתו של הגראי"ל שטיינמן, הגיש תלונה במשטרת רמת גן על ביצוע האזנות סתר בבית הגראי"ל שטיינמן, ועל פירסומן.

כזכור, אמש יצא עיתון 'הארץ' בכותרת ראשית על קיומן של שיחות שמנהלים ראשי ההנהגה בציבור החרדי עם ראשי הצבא, קבצי הקלטה מבית הגראי"ל שכביכול הוכיחו את המגעים הללו - הופצו במקומות שונים.

עורך הדין דוד ליבאי, מי שנבחר לייצג את בית הגראי"ל בפרשת ההקלטות, אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "התלונה היא על האזנת סתר לשיחה שנערכה בביתו של הרב, שהיא עבירה על החוק האזנת סתר שלא כדין, עליה עונש המאסר למשך 5 שנים. תלונה נוספת היא על שימוש שלא כדין בהאזנה, עליה עונש המאסר הוא 5 שנים".

הוא הוסיף ואמר כי "במידה והמשטרה תפתח בחקירה, סביר להניח כי יזמנו לחקירה את אלו שפרסמו את תוכן השיחות".

לגבי ב'הארץ' אומר עו"ד ליבאי, כי מעבר לפרסום עצמו, הדברים שנכתבו שם אינם מדויקים "אם היו שם שיחות או מגעים, תכליתם הייתה למנוע או לצמצם גיוס, ולא כפי שפורסם. מדוע מפרסמים שהכוונה הייתה לגייס?"


דובר בית הגראי"ל: בני רבינוביץ אומר ל'בחדרי חרדים' כי ככל הנראה לא מדובר בהאזנות קבועות. "ההחלטה להגיש תלונה במשטרה לא נעשתה מתוך חשש לחשיפת הדברים, אלא אך ורק לאור העובדה שגורמים עבריניים חצו את כל הקווים האדומים והגיע הזמן לשים למעשים ותופעות עברייניות אלו סוף. אין לנו ולא לאף אחד מהדוברים באותן שיחות שהוקלטו תוך ביצוע חדירה לתחום הפרט והאזנת סתר בלתי חוקית, שום בעיה עם תוכנם של ההקלטות. אין שם שום דבר שמישהו אמור להתבייש בכך, מלבד אלו שהוציאו את תוכנם החוצה, שהקליטו ופרסמו שיחה נורמלית ואנושית בין אנשים פרטיים בתוך בית פרטי.

"אין כאן מה להסתיר, ואין בעיה לאף אחד עם שום מילה מהתוכן שמפרסמים ממנה", ממשיך רבינוביץ', ותוקף: "בושה לאיטלגנציה שחלק מהציטוטים מתפרשים על ידי גורמים אינטרסנטיים בבורות ובפרשנות חסרת כל אמת. שוב מתברר, כי נאמני ביתו של מרן ראש הישיבה שליט"א הם אנשים רציניים המנהלים ביניהם שיחות, גם כשהן פרטיות ואישיות, מתוך רצינות וביחס של כבוד לכל אדם באשר הוא. בניגוד לפלגנים העובדות מוכיחות, כי בית מרן ראש הישיבה שליט"א רוחש כבוד לכל החוגים ולכל מרביצי התורה ואין באמתחתם מילים שמבזים ת"ח או גדולי תורה. העסקנים המסורים למען כלל ישראל אינם מבקשים ציון מעסקן מתוסכל כזה או אחר על נקיון כפיהם".

כזכור, אתמול הגיב ח"כ יעקב אשר בראיון ל'בחדרי חרדים', כי "מדובר בקבוצה הזויה שכל מטרתה לחבל ולהרוס את עולם התורה".
יתד נאמן תלונה האזנות סתר משטרה הגראי''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד