י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אור ירוק בפעילות להעלאת המודעות לראייה טובה ולנהיגה בטוחה

עמותת "אור ירוק" ורשת המרכזים הרפואיים "עיניים דר' לוינגר" משתפות פעולה להעלאת המודעות לראייה טובה ולנהיגה בטוחה. מנכ"ל אור ירוק: "על המדינה לשנות את החוק ולחייב נהגים לעבור בדיקת ראייה לפחות אחת לעשר שנים, כתנאי לחידוש רישיון נהיגה"

אור ירוק בפעילות להעלאת המודעות לראייה טובה ולנהיגה בטוחה



החוש הבסיסי ביותר שעל הנהג להפעיל בעת הנהיגה, הוא חוש הראייה. יחד עם זאת, נהגים רבים שראייתם אינם מושלמת, ממשיכים לנהוג מבלי לדעת כי הם מסכנים את עצמם ואת שאר הנהגים והולכי הרגל. בכדי להוביל לשינוי, עמותת "אור ירוק" ורשת המרכזים הרפואיים "עיניים – דר' לוינגר" פועלות להעלאת המודעות של בריאות העיניים לחשיבות הראייה התקינה לנהיגה בטוחה.

במסגרת פעילות – "עיניים על הכביש" - שתיערך במהלך חודש פברואר 2014, יגיעו אופטומטריסטים של המרכזים הרפואיים "עיניים" לצמתים מרכזיים בערים בכל רחבי הארץ ויבצעו בדיקות ראייה חינם לנהגים, במטרה לאתר את אותם הנהגים שראייתם לקויה , אך אינם מודעים לכך ועל ידי כך להפוך את נהיגתם לבטוחה יותר. במידת הצורך יופנו נהגים לרופאי עיניים לאבחון נוסף.

על פי החוק, רק נהג מעל גיל 40 מחויב לעבור בדיקת ראייה אחת לעשר שנים. המשמעות היא, כי אדם המקבל רישיון נהיגה בגיל 17 לא יעבור בדיקת ראייה 23 שנים. במהלך אותן שנים חדות ואיכות הראייה יכולות לרדת ולעתים, הנהג לא מודע לכך. ירידה בראייה עלולה לפגוע בראיית תמרורים, שלטים, הולכי רגל, רוכבי אופניים ובמיוחד עלולה לפגוע בראייה בשעות החשיכה.

שמואל אבואב, מנכ"ל "אור ירוק": "ירידה בחדות הראייה, משפיעה משמעותית על יכולתם של נהגים להבחין מבעוד מועד בסכנה פוטנציאלית על הכביש. על המדינה לשנות את החוק ולחייב נהגים לעבור בדיקת ראייה לפחות אחת לעשר שנים, כתנאי לחידוש הרישיון. כך ניתן יהיה לצמצם את הסיכון לכך שנהגים הזקוקים למשקפי ראייה ינהגו בלעדיהם ויסכנו את עצמם ואת שאר משתמשי הדרך".
אור ירוק עיניים ראיה משקפיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד