י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לאחר עיכובים: מלון ראשון ייפתח באשדוד

המלון הראשון של אשדוד עומד להיחנך לאחר שהחברה העירונית לפיתוח אשדוד, הגיעה להסדר עם השותף שלה

העיר אשדוד. צילום: ארכיון
העיר אשדוד. צילום: ארכיון



היוזמה לפתיחת מלון ראשון באשדוד, יוצאת לדרך לאחר עיכובים רבים.

ראשיתה של הפרשיה בשנת 2007, בתקופת כהונת ראש העיר הקודם צבי צילקר. אז נכנסה חפ"א (החברה לפיתוח אשדוד) לשותפות עם היזם שמעון צרפתי לבנית בית מלון במגרש סמוך לרובע י"ז על שפת הים.

במהלך השנים האחרונות נתקלה השותפות בקשיים רבים, בין היתר בשל קשיי מימון של היזם שהתקשה לגייס מימון לפרויקט. ובשל כך אף התעכבה פתיחתו של המלון אף שהושלמה בנייתו. בשנה שעברה נכתב דוח ממבקר המדינה על עסקת המלון אך נגנז בחלקו בחלקו בשל חילוקי דעות פנימיים במשרד המבקר שהסתיימו בבית המשפט.

כאמור, בימים אלו הודיעה החברה כי הגיעה להסכמה עם צרפתי על הסדר למכירת חלקה של החברה ליזם וסיום השותפות ביניהם. הסיכום הושג במגעים שקטים שהתנהלו במהלך החודש האחרון בין חבר מועצת העיר החדש מטעם שס אבי אמסלם שתיווך בין היזם צרפתי למנכ"ל חפ"א החדש, אף הוא איש שס באשדוד, יהודה אבידן.

ע"פ הסיכום שהושג, חפ"א תמכור את חלקה הכולל 50% מהבעלות על המלון לידי היזם שישלים בכך
את שליטתו הבלעדית במלון.

שמאי שהובא למקום ע"י משרד הפנים העריך את שוויו הכולל של המלון במאה מליון שקל, אך ע"פ הסיכום בין אבידן לצרפתי, ישלם צרפתי 55 מליון לחפ"א, כ5 מליון שקלים מעבר לשווי שהוערך על פי השמאי.

מנכ"ל חפ"א יהודה אבידן אמר בתגובה "אכן ישנם מגעים ביני לבין מר צרפתי למציאת פתרון להסדרת הבעלות על המלון. אך כל הסדר טעון את אישור משרד הפנים בכדי שנוכל ליישמו"
אשדוד מלון יהודה אבידן אבי אמסלם בנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד