כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

פרשת ההדלפות: יתד נאמן תוקף שוב

הפרשה מסרבת לגווע: הבוקר שב יתד ותוקף את מדליפי ההקלטה ל"הארץ" ומכנה אותם "בריונים" • מציע: "תעזבו את הציבור החרדי"

קוראים יתד. צילום ארכיון
קוראים יתד. צילום ארכיון

למרות הסערה במערכת הפוליטית על החלטת בג"ץ לעצור את תקציבי הישיבות, נדמה כי ביתד נאמן מתקשים לשכוח מפרשית ההדלפות שנחשפה בהארץ.

הבוקר במאמר מערכת תוקף יתד את מי שהוא מכנה "חבורת בריונים עבריינית שמבקשים לעטות על עצמם איצטלה של קנאות מדומה".

כזכור, שלשום נחשפה פרשית הדלפות מבית הגראי"ל שטיינמן,, שהוכיחה כי קיים משא ומתן בין ההנהגה החרדית והצבא על גיוס החרדים.

הבוקר, כאמור שב יתד ותוקף את המדליפים. במאמר משווה יתד בין המדליפים לעיתונות החילונית לבין שיטות ישנות של עיתונאים ישראלים לעקוף צווי איסור פרסום.

"לאלו שעוסקים בתקשורת, האי מלטה מוכר היטב. כאשר בידיהם מידע "שחור" האסור בפרסום, הם מלבינים אותו באמצעות האי הקטן שבלב הים התיכון. כנראה שהעיתונאים שפועלים שם קלים להאכלה. החומר המסווג מודלף, ולאחר שהוא מתפרסם במלטה, הוא חוזר ומתפרסם בארץ "על פי מקורות במלטה". שיטה ידועה.

במשך שנים פעלו ראשי הפלג שחרט על דגלו את עקירת סמכות החכמים, באותה שיטה. רק שה"מלטה" שלהם הייתה העיתונות הישראלית, בעיקר עיתון מסוים שהסתווה באדרת נאורות לא לו. עוד לפני שהוקעו אל מחוץ לקונצנזוס של היהדות הנאמנה בגלל מעשיהם, הם נהגו לתדרך את הכתבים והפרשנים של העיתונות ההיא בעלילות שווא ומדוחים על עיני העדה מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, ואחרי שעוכרי הדת הידועים הקיאו את מררתם על הכתב, הם נהגו לצטט את הדברים הן בכתב ותחת כל מיקרופון רענן, הן בכלי תקשורת רגילים והן בחוברות שאינן אלא אגד פשקווילים, צירופי עובדות וסילופי מציאות.

"בימים אלה מוצף הצבור בחוברת כזו של כזבים, שקרים, חלקי אמת, בדיות והזיות של מוחות מעוותים, שמטרתם היחידה היא "לטמא את השמנים" ולהרעיל את מוחות האנשים כנגד גדולי ישראל, באותה שיטה שאינה חדלה מאז ועד היום. מאז, שום דבר לא השתנה! הים הוא אותו ים, האנשים הם אותם אנשים, אבל השיטות שוכללו. לפני הציטוטים נוספו גם ציתותים פליליים. לאחר שדברים סולפו, הם הועברו לתדרוך הכתבים ב"מלטה", ואז החלו הציטוטים..."

בהמשך המאמר מצטט יתד מדברי ר' אברהם קלמנוביץ בספרו "קולמוס הלב" המשווה את המצב בזמנו לבריונים ובראשם אבו סיקרא .

"גם הבריונים היה להם דרך ארץ לחכמי ישראל ונזהרו מחילול ד' וחילול כבוד התורה. אפילו כאשר היה סכנה לכל הפאליטיק שלהם, כאשר אמר להם הריש בריוני אבא סיקרא, יאמרו רבם דקרו, רבן דחפו, נמנעו. העמידו עצמן בסכנה, רק לא לחלל את כבוד התורה. כך היו הבריונים של פעם שקרבו אסון עמנו. נחפשה איפה אנחנו נמצאים היום בעולם"

את המאמר חותם יתד בקריאה למדליפים לצאת מתוך הציבור החרדי.
הגראי גיוס יתד נאמן ההדלפות ההקלטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד