י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ליבאי ל'הארץ': "שגיאות ואי דיוקים רבים"

עורך הדין דוד ליבאי, המייצג את בית הגראי"ל בפרשת האזנות הסתר, במכתב חריף לעורך 'הארץ' אלוף בן • דורש: הסרת הכתבה מאתר 'הארץ' באופן מיידי, ופרסום תיקון בולט • מזהיר: "המשתמש בתכנה של שיחה שהושגה על ידי האזנת סתר, דינו - מאסר חמש שנים" • אטינגר מגיב: פעם שניה שהגירסה הרשמית משתנה • בפנים: המכתב המלא

צילום: משה גולדשטיין
צילום: משה גולדשטיין



כזכור, ביום שני יצא עיתון 'הארץ' בכותרת ראשית על קיומן של שיחות שמנהלים ראשי ההנהגה בציבור החרדי עם ראשי הצבא, וקבצי הקלטה מבית הגראי"ל שטיינמן, שכביכול הוכיחו את המגעים הללו - הופצו במקומות שונים.

בעקבות כך, עורך הדין דוד ליבאי, מי שנבחר לייצג את בית הגראי"ל בפרשת ההקלטות, שלח מכתב לעורך עיתון 'הארץ' אלוף בן, בעניין הכתבה שפורסמה על ידי הכתב לענייני חרדים יאיר אטינגר.

במכתבן טוען ליבאי כי בכתבה שפורסמה באתר ובעיתון נפלו שגיאות ואי דיוקים רבים. "בניגוד לנאמר בכותרת הראשית, ההנהגה החרדית אינה מנהלת מו"מ עם הצבא על גיוס בני ישיבות, אלא על אי גיוסם".

עוד מפרט עו"ד ליבאי: "הקביעה בכותרת המשנה לפיה 'משיחות פנימיות שניהלו מקורבי הרב שטיינמן עולה כי ההנהגה הליטאית הסירה את התנגדותה הגורפת לגיוס, והחליטה לגבש הבנות עם צה"ל כדי למנוע משבר' אינה עובדתית"

"המשפט בכותרת המשנה של הידיעה באינטרנט לפיו "בית הרב הודה: פועלים להסדיר מעמד בני הישיבות", הוא עיוות של תגובת דובר בית הרב, מר בני רבינוביץ', שאמר בתגובתו לכתבה, כי אמנם בית הרב פועל להסדרת 'אי' גיוס בני הישיבות, היינו לאפשר להם "להמשיך לשקוד על תלמודם תוך הסדרת מעמדם" בתור שכאלה. מהדברים עצמם, המובאים בגוף הכתבה שפורסמה באינטרנט בשמו של רבינוביץ', מובן שכותרת המשנה באתר מעוותת ומוציאה דברים מהקשרם.

"הקביעה בגוף הכתבה, כי "נחשף קיומו של ערוץ שקט בין הדרג הרבני הרם ביותר ובין שלטונות הצבא בידי מתווכים", אינה נכונה. הרב שטיינמן ומקורביו טוענים כי אינם מקיימים כל מגעים עם שלטונות הצבא.

"האמור בפסיקה הבאה בכתבה שפורסמה באתר ובעיתון לפיו "משיחות פנימיות שניהלו לאחרונה מקורבי הרב אהרן לייב שטיינמן, המנהיג החרדי ליטאי, עולה כי נאמני הרב מקיימים קשרים עם יו"ר הוועדה הפרלמנטרית לגיבוש חוק הגיוס, ח"כ איילת שקד, וכן עם תא"ל גדי אגמון, ראש חטיבת תכנון ומקורות כוח אדם באכ"א; קשרים אלו, כך נראה, מניבים מהלכים והבנות משותפות בנסיון למנוע משבר סביב גיוסם של בחורי ישיבות חרדים" - אינו נכון ואין לו על מה להתבסס. לטענת מרשי, ככל שמתקיימים מגעים הם מתקיימים עם חברי כנסת, במשטרה למנוע את הגיוס, ולא ההפך, וממילא לא מתקיימים כל מגעים בן ההנהגה החרדית לתא"ל גדי אגמון לגיוס בחורי הישיבה.

"בנוסף לכל השגיאות ואי דיוקים אלה", כותב עו"ד ליבאי, "הכתבה מתבססת על ציטוטים ומידע מ"שיחות פנימיות" ומ"שיחה סגורה" שנערכה בבית הרב שטיינמן. הכתב הבהיר למרשי שבידיו הקלטות של שיחות אלה. מרשיי סבורים שקיים יסוד לכך שהקלטות אלה הן תוצאה של האזנות סתר אסורה, שבוצעה בניגדו לסעיף 2(א) לחוק האזנת סתר התשל"ט-1979, והם הגישו תלונה במשטרה בנושא".

כידוע לכם, סעיף 2(ב) לחוק האזנת סתר קובע עוד, כי "המשתמש ביודעין וללא סמכות כדין בידיעה או בתכנה של שיחה שהושגו על ידי האזנת סתר, בין שנעשתה בדין ובין שנעשתה שלא כדין, או מגלה ידיעה או תוכן שיחה כאמור ביודעין לאדם שאינו מוסמך לקבלה, דינו - מאסר חמש שנים".

עו"ד דוד ליבאי מסיים את המכתם וכותב כי "הפרסום השגוי והשימוש בהקלטות החשודות כמפרות את החוק ופוגעות בפרטיות מרשיי גרמו להם נזק רב. לאור האמור לעיל, נורה לך אם תסירו באופן מיידי את הידיעה מאתר האינטרנט של עיתונכם, וכי לא תחזרו לעשות שימוש במידע הנוסע מההקלטות האמורות. בנוסף, אבקש לפרסם תיקון, במקום בולט, המבהיר כי המידע שהובא בכתבה לא היה נכון, כמפורט לעיל. אבקש כי נוסח התיקון יתואם עמנו".

"תשומת לבך לכך, שהיענותכם לפנייתי זו תהווה הקטנה של הנזק שכבר נגרם למרשיי כתוצאה מהפרסום, אך אין בו כדי לפגוע בזכותם של מרשיי להיפרע בגין כל נזק שכבר נגרם או ייגרם להם כתוצאה מהפרסום, ובכל זכות העומדת למרשיי מכוח הוראות כל דין".

אטינגר: עורכי הדין יגיבו

יאיר אטינגר, נשוא הכתבה, אמר ל'בחדרי חרדים' כי העיתון יגיב בעזרת עורכי הדין. "בינתיים הופתענו לגלות במכתבו של עו"ד ליבאי, כי בית הרב חוזר לגרסתו הראשונה ולפיה אין מגעים בין הבית ובין הצבא. זו הפעם השנייה שהגרסה הרשמית משתנה".

כזכור, ישראל פרידמן, סגן עורך ראשי ביתד נאמן ומנאמני ביתו של הגראי"ל שטיינמן, הגיש אתמול תלונה במשטרת רמת גן על ביצוע האזנות סתר בבית הגראי"ל שטיינמן, ועל פירסומן. ממשטרת תל אביב נמסר ל'בחדרי חרדים' כי נפתחה חקירה בעניין.

דובר בית הגראי"ל בני רבינוביץ, אמר אתמול כי "ההחלטה להגיש תלונה במשטרה לא נעשתה מתוך חשש לחשיפת הדברים, אלא אך ורק לאור העובדה שגורמים עבריניים חצו את כל הקווים האדומים והגיע הזמן לשים למעשים ותופעות עברייניות אלו סוף"

"אין כאן מה להסתיר, ואין בעיה לאף אחד עם שום מילה מהתוכן שמפרסמים ממנה", ממשיך רבינוביץ', ותוקף: "בושה לאיטלגנציה שחלק מהציטוטים מתפרשים על ידי גורמים אינטרסנטיים בבורות ובפרשנות חסרת כל אמת. שוב מתברר, כי נאמני ביתו של מרן ראש הישיבה שליט"א הם אנשים רציניים המנהלים ביניהם שיחות, גם כשהן פרטיות ואישיות, מתוך רצינות וביחס של כבוד לכל אדם באשר הוא. בניגוד לפלגנים העובדות מוכיחות, כי בית מרן ראש הישיבה שליט"א רוחש כבוד לכל החוגים ולכל מרביצי התורה ואין באמתחתם מילים שמבזים ת"ח או גדולי תורה. העסקנים המסורים למען כלל ישראל אינם מבקשים ציון מעסקן מתוסכל כזה או אחר על נקיון כפיהם".







תלונה הארץ הגראי''ל הקלטות אלוף בן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד