י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הרבנים מתווכחים: האם קרי הוא המן הרשע?

רבנים מהימין פרסמו הודעה חריפה בגנות מזכיר המדינה האמריקני המשווה אותו לצוררי היהודים • רבני ארה"ב מחו נגד הניסוח

ג'ון קרי. צילום: פלאש90
ג'ון קרי. צילום: פלאש90

רבנים נגד רבנים: רבנים מחוגי הימין שיגרו היום (רביעי), מכתב חריף למזכיר המדינה ג'ון קרי, ובתגובה הותקפו על ידי רבנים אמריקניים.

רבני 'המטה להצלת העם והארץ' שיגרו מכתב תוקפני למזכיר המדינה ג'ון קרי ובו הם דורשים ממנו לחדול מפעילותו ללחוץ על ישראל לוותר על חלקי מולדת.

על המכתב חתומים עשרות רבנים, ביניהם הרב גדליה אקסלרוד אב"ד חיפה, הרב ישראל אריאל מרבני ירושלים, הרב בן ציון גרוסמן ממגדל העמק ואחרים. הם כותבים לקרי "פעילותך הבלתי נלאית לגזילת חלקים מארצנו הקדושה, והעברתם למחבלי אבו-מאזן, הינה הכרזת מלחמה כנגד בורא העולם
ומנהיגו. בפעולות אלו תיזכר לדיראון עולם, כמו טיסוס ונבוכדנצר שהחריבו את ירושלים בירת
העם היהודי, וסופם הטראגי ידוע.

הרבנים מסיימים: "בתקופה הקרובה נחגוג את נס חג הפורים. וכשם שהקדוש ברוך הוא ביטל את מחשבת המן הרשע שרצה לגזור גזירות רעות על בני ישראל, ותמורת זאת תלו אותו ואת בניו על העץ אשר הכין למרדכי היהודי, כן יהיה בימינו".

בתגובה, ארגון הרבנים האורטודוקסי הגדול, OU גינה את המכתב. הארגון בשיתוף עם מועצת רבני אמריקה גינו את 'הלקסיקון המעליב והמאשים שבו השתמשו רבני הוועד', והדגישו כי רבני הוועד מייצגים אך ורק את עצמם ולא את כלל הרבנים בישראל. "זאת למרות שהעם היהודי בישראל
ובעולם מודאג מההצעות שהציע מזכיר המדינה ג'ון קרי לאחרונה.

"אנו נועדנו עם מזכיר המדינה ג'ון קרי ועם בכירי ממשל והבענו באוזניהם את הסתיגויותנו", כתבו הרבנים, "אבל אנחנו לא מסכימים עם דעתם בעניין אנחנו לא מוצאים שום סיבה להטיל ספק בכוונותיהם הטובות למען ביטחון מדינת ישראל וארה"ב".
הסכם רבנים שלום ג'ון קרי מזכיר המדינה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד