כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

נורבגיה מתחייבת: לא נאסור ברית מילה

נתנו מילה • שגריר נורבגיה בבריסל הבטיח בשם ממשלתו כי היא לא שקלה ולא תשקול איסור על ברית המילה

צילום: מעיין החיים
צילום: מעיין החיים

נורבגיה לא תתיר איסור על ברית המילה, כך הבטיח שגריר נורבגיה בבריסל.

בחודש נובמבר האחרון, הודיע שר הבריאות הנורבגי כי ממשלתו פועלת לקידום הגבלות על קיום ברית מילה במדינה כבר מחודש אפריל הקרוב לאור קריאתה של הנציבה לינדבו בנושא.

היום נפגש הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי,(EJA) עם שגריר נורווגיה בבלגיה, מר נילס אנגלשיון שהתחייב בשם ממשלתו כי היא מעולם לא שקלה וגם אינה מתכוונת לשקול בעתיד הטלת איסור על קיום ברית מילה במדינה.

השגריר אנגלשיון הוסיף כי: "הממשלה הנורבגית מכבדת את הקהילה היהודית ותשמור על חופש הדת שלה".

בפגישה השתתף גם הרב אבי טוויל, מנהל הקהילה היהודית באיחוד האירופאי. הרב מרגולין הודה לשגריר, על מחוייבותה של הממשלה הנורבגית לשמירה על חופש הדת והפולחן של יהודי נורבגיה, וציין כי:"הקריאות לאיסור על קיום ברית מילה בנורבגיה כמו גם במדינות נוספות באירופה הינן שרלטניות במקרה הטוב ואינן מסתמכות על עובדות מדעיות. הרפואה המערבית – כולל מוסדות בריאות עולמיים שאינם קשורים ליהדות קובעים שהמילה חשובה לבריאות ומונעת מחלות.

"כאמור בחודש נובמבר האחרון, הודיע שר הבריאות הנורבגי כי ממשלתו פועלת לקידום הגבלות על קיום ברית מילה במדינה כבר מחודש אפריל הקרוב לאור קריאתה של הנציבה לינדבו בנושא.

הרב מרגולין פנה במכתב בהול לנשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת הבריאות יעל גרמן, מנכ"ל המועצה הלאומית לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן וסגן שר החוץ זאב אלקין בבקשה שיפנו למקביליהם בנורבגיה ויתריעו מפני קידום הצעת החוק ההרסנית לקהילות היהודיות במדינה.
אירופה בלגיה איסור ברית מילה הרב מרגולין שגריר נורבגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד