כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

דיווח: בג"ץ ידחה הערעור בבית שמש

ערוץ 10: הבג"ץ הכריע לדחות את הערעור נגד הההחלטה לפסול את תוצאות הבחירות בעיר • הדוברת: לא תפורסם הלילה החלטה

משה אבוטבול בבית המשפט. צילום: פלאש90
משה אבוטבול בבית המשפט. צילום: פלאש90

עוד החלטה אנטי-דתית מבג"ץ: שופטי בית המשפט העליון יפרסמו את החלטתם לדחות את הערעור על החלטת בית המשפט המינהלי, ולאמץ את החלטתה כי יש לערוך בחירות חוזרות בבית שמש, כך דיווח הערב (רביעי), ערוץ 10.

עם זאת שירלי קורן מנהלת מערך דוברות והסברה בביהמ"ש העליון הודיע כי "היום לא ניתן פסק דין בעניין הבחירות בבית שמש".

לפני שבועיים נערך דיון בבית משפט העליון בירושלים, בערעור נגד החלטת בית המשפט המינהלי בירושלים לערוך בחירות חוזרות בבית שמש. בית המשפט העליון בהרכב נשיא בית המשפט העליון השופט אשר גרוניס, והשופטים אליקים רובינשטיין ועוזי פוגלמן, דנו אם ניתן לאפשר זכות ערעור על החלטת בית המשפט, ורק לאחר מכן, אם וכאשר ימצאו לנכון לאפשר ערעור יפתח החלק השני של המשפט שיעסוק בערעורים.

את העתירה לביטול ההחלטה על ביטול הבחירות הגישו ראש העירייה משה אבוטבול, וממלא מקומו מאיר בלעיש. הם טענו כי יש לבצע בחירות חוזרות רק בקלפיות בהן התגלו הזיופים.

המפלגות החרדיות כבר החלו את היערכותן לבחירות החדשות ומבטיחות קרב סוער: "נתגייס וניאבק על כל קול", אמרו גורמים בכירים במפלגות החרדיות, ל'בחדרי חרדים'.

אלי כהן, שהגיש את הערעור הגיב ל'בחדרי חרדים': "אני מאמין בן מאמין, ואני מאמין בדרכנו, ומאמין בבית שמש. אגיב לאחר שאקבל לידי את הפסיקה במלואה".

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה ביקש מבית המשפט העליון שלא לאפשר ערעור על ההחלטה לבטל את תוצאות הבחירות לעיריית בית שמש. ויינשטיין אמר לבית המשפט כי הליקויים בבחירות היו כה חמורים ושיטתיים עד שאפשר לומר כי נפגע אמון הציבור בתקינות ההצבעה.

סגן ראש העיר שמואל גרינברג הגיב כי בהנחה ואכן הדיווח נכון, "אין ספק שהלחץ הציבורי השפיע ובית המשפט נסחף לאווירה התקשורתית המסיתה, ולא בחן בענייניות את חומר הראיות הדל והקלוש. הדברים סולפו ועוותו ורק הרצון לראות בראשות עיר אדם שאינו חרדי הובילו את ביהמ"ש העליון להתחשב בנתונים הללו.

"היום בו פוסלים בפסק דין נדיר וחסר תקדים בחירות דמוקרטיות על סמך שמועות ובדלי ראיות, הוא יום אבל לדמוקרטיה ולמדינת ישראל. אם זה היה במקום אחר, פסק הדין היה שונה. כראייה אפשר לראות את נצרת שם הוכרע השלטון בקולות בודדים, ולמרות שהתגלו זיופים, לא הייתה המלצה מצד היועץ המשפטי לערוך בחירות חוזרות.

"פסיקת הבג"צ האחרונה על הפסקת תקצוב תלמידי ישיבות במעמד דחיית גיוס מעידה כאלף עדים על המגמה של ביהמ"ש העליון כלפי המגזר החרדי, ולא זכורה לי פסיקה אחת ב 30 שנים האחרונות של ביהמ"ש העליון לטובת המגזר החרדי. העיר ניזוקה קשות מההחלטה אך אין לנו ספק שתושביה הנאמנים של בית שמש יוכיחו שוב כי לא ניתן ליטול את זכות הבחירה מידיהם ולא יועילו כל הניסיונות לשנות את תוצאות הבחירות. הציבור אמר את דברו פעם אחת ויאמר זאת בקול ברור שוב".
בית שמש בחירות משה אבוטבול יעקב ויינרוט זיופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד