כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

'דרוס כל דוס' או 'גרוס כל דוס' • טור אקטואלי

מחול השדים המתחולל סביב הרב יאשיהו פינטו, מוכיח שוב: את החרדים אוהבים כאן רק כשהם מחוברים למכונת 'אקמו'

'דרוס כל דוס' או 'גרוס כל דוס' • טור אקטואלי
פלאש



לאחרונה מתחולל מין מחול שדים סביב הרה"צ יאשיהו פינטו שליט"א. דומה הדבר שהללו לא ינוחו ולא ישקטו עד אשר ימצאו איזו עילה לתלות בה את הקולר ולהכתים את שמו הטוב. נכון או לא נכון, זה כבר מעולם לא הדאיג אותם. אבירי הצדק במדינה כבר הורגלו קודם לסמן את המטרה ורק אחר כך לנסות לקלוע את החיצים. אם אחד יקלע מה טוב, ואם לאו, גם טוב.

הבושה צריכה להיות שלנו, של כלל אזרחי המדינה. בשנים האחרונות השתרשה לה תופעה שכל מי שעושה משהו חיובי, למען המדינה, העם והארץ, כבר יהיו אנשים טובים שיעצרו אותו באמצע הדרך. אפשר לעשות זאת באמצעים משפטיים כאלו ואחרים, אפשר גם אפילו באמצעות טפילת חשדות שיהפכו באחת את החשוד לכזה. ולך תכחיש שאתה "חשוד".

זה יכול להיות ראש ממשלה נמרץ בעל אג'נדה חשודה, שר משפטים נאמן שבא לייעל את המערכת, ח"כים שיש להם תוכניות להציל את המדינה כאיווט נפשם, ראשי עיריות שמצליחים סוף סוף למרות הבירוקרטיה הישראלית הבלתי אפשרית להפריח את עירם לטובת רוב תושביהם האוהבים אותם. וזה יכול להיות גם רבנים שעושים הכול במסירות נפש למען בני עמם.

וכאן המקום להרחיב: כידוע, בשנים האחרונות לא נותרו למדינתנו הענייה כספים לכלכל עניים וחלכאים, משפחות במצוקה ומי שאין להם. המדינה החלה גם להפקיר את שומרי הגחלת והמסורת היהודית בדמות לומדי התורה ולהצר את צעדיהם עד כדי הרעבתם הטוטאלית.

כאן אוהבים את לומדי התורה ומשפחותיהם ומחבקים אותם באהבה רק כשהם מודברים ומתוחזקים במכשירי 'אקמו', שאז הם הופכים לסוג של ריאליטי מחמד ואוי לו למי שיאמר מילה כנגד. חבל. כי הרבה עוד 'גרוסים' נחמדים כאלו נמצאים בישיבות ואפשר לחבק אותם גם בלי שירותי ההדברה הקטלניים של שר האוצר שלנו. כי אם 'דרוס כל דוס' או 'גרוס כל דוס'. זו הברירה הנצחית שלנו.

הרים את הכפפה

אחד האנשים הבודדים שהרגישו והרימו את הכפפה היה הרה"צ רבי יאשיהו פינטו שהצליח לרתום את רבי המשק ועוד כמה יהודים שעדיין רגש יהודי פועל בקרבם ולהתרים אותם למען אלפי המשפחות הנזקקות שמדיניות שרי האוצר ביבי - לפיד הותירה. תחילה הוא היה איש אלמוני כמעט, ואגב כמדומני שפה ב'עונג שבת' של 'יום ליום' הייתה אולי הכתבה הראשונה שחשפה אותו לפני כעשור שנים. סופרנו המוכשר עמיתי הרב יוסף סופר נסע איתו באחת הנסיעות הראשונות שלו לציון ה'פלא יועץ' וחזר משם נפעם. הלהט וה'אהבת ישראל' היו משהו בלתי שכיח בנוף הישראלי.

מאז אותה פגישה אישית ועד היום הפך הרב יוסף סופר את ביתו שלו לנקודת חסד נוספת מרכזית בעירו, חלק מהפסיפס האדיר של החסדים של הרב פינטו. שכן מדי ערב חג נארזים אלפים רבים של ארגזי ענק המכילים כל טוב לנצרכים. הם יכולים להיות נזקקים מן השורה, חילונים או חרדים, והם גם יכולים להיות אברכים שומרי גחלת האומה, שקוצצו לאחרונה בכל קנה מידה, וחלק מהם חיים עליו מחג לחג. סוג של חג גדיא.

מי שיבוא לבית האריזה בערבי חגים, לא יאמין למראה עיניו אל מול כל אותם ארגזי ענק שכבר מזמן איש אחד אינו יכול לנושאם, רק שניים או שלושה אנשים באהבת אחים. ואם תרצו, זהו הסוד של הרב פינטו, לרתום את כולם באהבת אחים לטובת אחינו האוהבים והנצרכים לכך.

יש למישהו בעיה עם זה? מסתבר שכן. כנראה יש כאלו שזה מפריע להם במלאכת הדיכוי, הם מעדיפים את התלות של הנזקקים במדינה המדכאת, או שסתם הם לא יכולים לראות איש מצליח וצובר כח. הם מ-פ-ח-ד-י-ם מכח. בפרט כשמדובר ברב, ועל אחת כמה וכמה כשהוא מבני עדות המזרח. אחרי המהפכה האדירה וההוריקנית שעשה מרן זצוק"ל במדינה, עת עמד וחצץ בגופו מול כל המתנכלים למסורת היהודית בארץ הקודש, הם לא רוצים ולא חסר להם שיבוא מישהו ויעשה ואפילו לא סערה זוטא מעין זאת.

ולמי שאינו מצוי בפרטים, נזכיר כי לפני חמש עשרה שנה לערך, פנה הרה"צ יאשיהו יוסף פינטו שליט"א למקורביו וביקש את עזרתם לנתינה כפשוטה לנזקקים. הדברים התפתחו במהירות וב"ה כבר באותו החודש, החלה הישיבה בראשותו לחלק אוכל לכ-1000 משפחות נזקקות ביום.

כיום הישיבה שוכרת מקום ענק באזור התעשיה באשדוד, וכבר הגיעו לחלוקה של 3600 מנות אוכל חמות שיוצאות בכל יום לכל איזור הדרום. שלושה שפים מקצועיים ומעל 20 עובדים במקום. יש רכבים מיוחדים לשם החלוקה, ומיד בצהרי היום יוצאים יחד לחלק את מנות האוכל למשפחות הנזקקות.

כיום, בית התמחוי של שובה ישראל זהו בית התמחוי הגדול בארץ שמחלק אוכל על בסיס יום יומי. זהו כמובן חלק קטן מהפעילות, ומלבד האוכל שמחולק בכל יום קיימת גם חלוקה מיוחדת של מצרכי מזון לשבתות וחגים. ארוחות מלאות ומסודרות קיימות על בסיס קבוע כמעט בכל הישיבות ובתי הכנסת המפוזרים בעולם בערבי שבתות, שבתות וחגים. מיותר לציין שהכול כמובן ללא תשלום!
אתם קולטים? איזור הדרום, כן כן אותו דרום בשר תותחים מוכה טילים שממשלת הליכוד זנחה את תושביו המדממים, אותו דרום שבן גוריון הפקיר בו את המזרחיים המסכנים והותירם בעניות ובחוסר נורא. יש מי שמנסה לתקן את העוול! וכעת השודדים הללו בחוסר תום לב מנסים להפריע אותו ממלאכת הקודש.

קצת דרך ארץ והכרת הטוב לא יזיקו כאן לאף אחד. וגם אילו נניח שבתוקף כל הפעילות היו לו לרב קשרים עם כל המי ומי, חבירה של קשרים וכישורים כשרים אינה דבר שלילי. ובכלל, אנא שערו בעצמכם האם ניתן כאן במדינה מול כל צרי העין וכפויי הטובה להזיז דברים לולא הקשרים הללו. אם הם לצנינים בעיניכם, נסו לסדר אופציה אחרת לבניה ותיקון או שפשוט אל תהרסו ואל תדכאו בעצמכם. מהו הגלגול עיניים הצדקני הזה, הרצחתם וגם מצפים אתם לרשת?!

הרב יאשיהו פשוט לקח את מילות ה'יאוש' ויצק להם משמו של מהווה העולם, יחד ובשליחותו הוא עושה רבות. כן, כולנו פינטויים וזה הזמן לגלות את הסוד הגלוי ולומר תודה, כי כשאתם קיצצתם בלי סוף הוא נתן וארגן בלי סוף. אנא, חישבו על זה לפני שאתם מתעלקים באכזריות.

@הרב פינטו, בשם כל הנזקקים ואברכי הכוללים אנו מתכבדים כאן לומר לך תודה ובגדול, על הכול. ומי שאינו מבין עד כמה התודה גדולה, שפשוט ישתוק ולא ינסה אפילו להבין במה דברים אמורים. ואני הקטן כותב השורות כותב זאת מידיעה אישית ומבדיקה אישית, שלי ושלי עשרות מחברי הקרובים. עשור שנים, באחריות.

לא נותר לנו אלא לסיים במילותיו של הרב פינטו עצמו לפני כמה ימים, שכה תינה מנהמת ליבו:
הרדיפה הנוראה, ושפיכות הדמים הנגרמת לנו – אינה הגיונית. בעלי הדברים והנוגעים בדבר יודעים היטב היטב בלבם כי לא ביקשנו ודרשנו מאומה לטובתנו ולכבודנו, וכל מגמתנו ומטרתנו להרבות תורה וחסד, אהבה וצדקה בין איש לרעהו, ולכבד שם שמים. משום כך גם בטוחים אנו, ובזכות אבותינו הקדושים נ"ע, כי מן הטוב לא תצא הרעות, ואין אדם מעני מן הצדקה, ולא ייתכן בעולם כי ממעשי חסד וצדקה יצאו ח"ו עניינים של צער וייסורים.

"חֲבִי כִמְעַט רֶגַע עַד יַעַבוֹר זָעַם"; הנה קרובה ישועתנו, ובסופה של דרך – המתקרב ובא – נראה עין בעין את הטובות והישועות, מידו הפתוחה של בורא עולם. וכעת, ידידי, אחי האהובים, נתחזק כולנו באמונה, באהבת הזולת ובחסד וצדקה, ונדע ונאמין כי מהעניין הזה עוד יתגלגל קידוש שם שמים ותיקון בכל העולמות.

נבטח בה', ונשמח בישועתו, כי קרובה היא צדקתנו לבוא ולהתגלות!

התקווה שלנו היא שהישועה תהיה כבר של כל עמנו הסובל תחת ממשלת הדיכוי הנוכחית. אולי אז הרב פינטו לא יצטרך לטרוח כל כך.

הטור פורסם ב'יום ליום'

משטרה תקשורת חסד הרב פינטו דוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד