י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

קרי: הותקפתי בכדורים חיים לא אבהל ממילים

דוברת משרד החוץ אמרה כי ג'ו קרי אינו נבהל מהביקורת עליו בישראל • בראיון עמו אמר: "מסלפים את דברי"

ג'ון קרי. צילום: פלאש90
ג'ון קרי. צילום: פלאש90

"התקפות מילוליות לא מרתיעות אותי. אנשים כבר התקיפו אותי בעבר בירי של כדורים חיים", כך אמר אמש (רביעי), ג'ון קרי.

קרי התייחס בדבריו לשורה של התקפות נגדו מצד שר הביטחון משה יעלון, שר הכלכלה נפתלי בנט וגורמים נוספים בישראל. הוא הביע כעס על כך שגורמים בישראל עיוותו את דבריו בוועידת הביטחון במינכן בשבת שעברה בנושא הסכנה לחרם נגד ישראל.

"אני לא ממליץ לאף אחד לסלף את מה שאנחנו אומרים רק כי הוא מתנגד לתהליך השלום. ב-29 השנים האחרונות יש לי רקורד של 100 אחוז בהצבעות בסנאט לטובת ישראל. אנחנו תמיד עומדים לצד צורכי הביטחון של ישראל".

"למרבה הצער יש אנשים בישראל ובפלסטין שלא רוצים את תהליך השלום. יש במיוחד אנשים שלא רוצים שתי מדינות וכאלה שלא רוצים שום ריסון שהוא של הבנייה בהתנחלויות. מה שחשוב הוא להסתכל על הצד החיובי – רוב האנשים בישראל ובפלסטין מאמינים בשלום".

תוך כך, דוברת משרד החוץ בוושינגטון, ג'ן סאקי, אמרה בתדרוך היומי לעתונאים כי ארצות הברית מתנגדת לכל פעולה חד-צדדית שמנסה לקבוע מראש את תוצאות המשא ומתן, וכי המימשל מסתיייג מכוונת ישראל לבנות במזרח ירושלים.

הדוברת גם גינתה את ההתקפות בישראל על שר החוץ קרי והגיבה על סרטון וידאו שהופק בישראל ולועג למאמצי השלום שלו. סאקי אמרה כי זה ניסיון נוסף ולא-מקובל לעוות את עמדותיו של שר החוץ. היא הוסיפה כי "לשר החוץ קרי עור עבה וכי הוא אינו מתכוון להשחית את זמנו על דברים שאומרים עליו הצדדים עליו".
ישראל ארה''ב וושינגטון מו''מ גון קרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד