ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

דיווח: בני ישיבות יוכלו לדחות גיוסם עד גיל 24

'מעריב': החוק יטיל סנקציות פליליות • ח"כ שקד מכחישה • השר אוריח אריאל מבטיח: אפעל להכנסת החרדים לקואליציה

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

גיל הגיוס יועלה ל-24: עיתון 'ידיעות אחרונות' חושף הבוקר חלק ממתווה חוק הגיוס המתגבש, ולפיו גיל הגיוס של בני הישיבות יועלה בחוק ל-24.

ב'ידיעות אחרונות' נחשפו פרטים מהחוק המתגבש בוועדת שקד, ואשר יעלה להצבעה ביום שני הקרוב בוועדה.

לפי הדיווח כל צעיר יוכל לדחות את גיוסו למשך שש שנים. יעדי הגיוס יחולו על בני ישיבות ואברכים בני 18 עד 24, וכך במידה ומכסות הגיוס יתמלאו בטווח גילאים זה, מי שיבחר שלא להתגייס, יזכה לפטור משירות.

יעדי הגיוס יעלו בהדרגה. ב-2014 יוצב יעד גיוס של 3,800 חרדים - 2,300 מהם ילכו לשירות צבאי ו-1,500 לשירות אזרחי. ב-2015 יעד הגיוס יעלה ל-4,500 חרדים ובשנת 2016 יעד הגיוס יעמוד על 5,200 מתגייסים.

לפי גורם פוליטי ב'יהדות התורה', התגבש דיל בין הצדדים, בתמורה להעלאת גיל הגיוס וכי אין מדובר בהיענות ללחץ חרדי אלא: "הדיל נועד לפתור את בעיית הישיבות הגבוהות הציוניות בהן גיל סיום הלימודים בישיבה הוא גבוה מאשר בישיבות החרדיות".

ועוד דיווח הנתון בויכוח: עיתון 'מעריב' מדווח כי 'הבית היהודי', ו'יש עתיד' סיכמו כי יוטלו סנקציות פליליות ויוחל חוק שירות ביטחון על משתמטים חרדים שיסרבו להיענות לצווי הגיוס.

עם זאת יו"ר סיעת "הבית היהודי", ח"כ איילת שקד, מכחישה בתוקף את הדיווח ולדבריה מדובר בפרובוקציה.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' היא אומרת כי מדובר בדיווח לא נכון. "אין כל סיכום על סנקציות פליליות, ואין בכלל סיכום בנושא", הבהירה, "כרגע אני עובדת עם כל חברי הוועדה כדי להגיע לנוסח מוסכם. נוסח כזה טרם הוסכם".

לדברי 'מעריב' העובדה שהסנקציות הפליליות כבר סוכמו היא הסיבה בשלה ביש עתיד איימו אתמול כי יפרשו מהקואליציה, אם החוק לא יכלול סנקציות פליליות, שכן העניין כבר סוכם בין הצדדים ולא מדובר באיום אמיתי.

איום אמיתי או לא, השר אורי אריאל מהבית היהודי דחה את האיום, שלף את ההסכם הקואליציוני הקובע כי יועדף לעשות שימוש בכלים כלכליים על פני כלים פליליים, והצהיר כי יפעל להכנסת החרדים לקואליציה.

נושא עליו עדיין מתווכחים בשתי המפלגות עוסק בשאלה אם עוד לפני החלת הסנקציות הפליליות יוכנס שלב ביניים שבו יוטלו סנקציות כלכליות, ורק לאחריו יעבור החוק לסנקציות פליליות.
כנסת צה''ל גיוס לפיד הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד