ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

הכסף לישיבות כבר יצא - יאיר לפיד עצר אותו

תקציב הישיבות יצא ממשרד האוצר - אך יאיר לפיד הורה לעצור את התקציב במסלקה • התקציב יעוכב עד לגריעת הסכום המיועד לתלמידים שגיוסם נדחה • כספים שכבר הועברו, יקוזזו בחודש הקרוב • מנהל בישיבה: "לפיד התגלה ברשעותו - אין תקדים להוראה כזו" • ח"כ גפני ל'הבית היהודי': "זו שעת המבחן שלכם"

שר האוצר יאיר לפיד. צילום: פלאש90
שר האוצר יאיר לפיד. צילום: פלאש90

שר האוצר יאיר לפיד הורה, לעצור את תקציב כל הישיבות, וזאת לאחר שכבר יצא ממשרדו - עד לבדיקה שתאפשר לגרוע ממנו את הסכום המיועד לבני הישיבות שגיוסם נדחה.

לגבי הכספים שכבר הועברו, יתבצע קיזוז בדיעבד בחודש הקרוב.

כפי שמתברר הבוקר (חמישי), הכספים כבר יצאו ממשרד האוצר למשרד החינוך והועברו למסלקה, אך לא הועברו עדיין לישיבות.

שר האוצר, יאיר לפיד הזדרז והנחה עוד ביום שלישי את החשבת הכללית במשרד האוצר, להקפיא את התשלומים לתלמידי הישיבות בהתאם להחלטת בג"צ.

"לאחר התייעצות דחופה הנחה לפיד את החשבת הכללית לעצור את כל הכספים הנמצאים במשרד החינוך ומיועדים לתלמידי הישיבות וזאת על מנת למלא אחר פסיקת בג"צ", נאמר בהודעת האוצר.

"במקביל פועל משרד החינוך בשיתוף משרד הביטחון על מנת לפצל את רשימות תלמידי הישיבות ולהפריד מתוכם את אלו בני ה- 18-20 שגיוסם נדחה החל מחודש אוגוסט, אלה לא יוכלו לקבל יותר את כספי המדינה. רק משתסתיים הבדיקה ישחרר משרד האוצר רק את הכספים של בני הישיבות שאינם נכללים בפסיקת בג"צ".

מנהל באחת הישיבות אמר ל'בחדרי חרדים': "מדובר בתקדים שכן לא ידוע לי על מקרה אחר שבו אי פעם עצרו כסף אחרי שכבר יצא מהאוצר ועבר למסלקה, לפיד מתגלה כאן במלוא רשעותו".

גורמים בכירים ב'יהדות התורה' אומרים כי עכשיו כי זו שעת המבחן של אנשי 'הבית היהודי' ומסר ברוח זו הועבר על ידי ח"כ משה גפני לאנשי הבית היהודי".
ישיבות משרד החינוך משרד האוצר לפיד תקציבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד