כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

חורש את השטח: הגר"ד יוסף אצל האדמו"ר מבעלזא

חבר מועצת חכמי התורה החדש ביקר אצל האדמו"ר מבעלזא • האדמו"ר לגר"ד יוסף: ספר לי וורט על הפרשה מאבא

הגר"ד יוסף אמש אצל האדמו"ר. צילום: יעקב כהן
הגר"ד יוסף אמש אצל האדמו"ר. צילום: יעקב כהן

אתמול ביקר חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף רבה של הר נוף, וראש בית המדרש "יחווה דעת", במעונו של האדמו"ר מבעלזא, להזמינו לחתונת בתו שתתקיים בשבוע הבא.

בתחילת הפגישה העניק הגר"ד יוסף לאדמו"ר את שני החלקים האחרונים של ספריו החדשים "הלכה ברורה", האדמו"ר עיין בספרים במשך מספר דקות, כשבין השניים נוצר שיחה של כחצי שעה בנושאים הלכתיים, בסוגיות אמירה לגוי, שותפות ועוד.

במהלך השיחה אמר הגר"ד, "אבא אהב את האדמו"ר והיה מדבר איתי הרבה על חסידות בעלז, הוא תמיד אמר יש כמה אדמורי"ם שהחסידות שלהם נמחקה ויש שניים שהקימו הכל מההתחלה ונעשו לאימפריה גדולה זה צאנז ובעלז. ותמיד היה אומר שהוא רוצה להחזיר עטרה ליושנה לספרדים כמו בעלז, תראו מה בעלז עשו כך צריך לעשות".

במהלך הדברים שאל האדמו"ר אם מרן היה תלמיד של רבי עזרא עטייה והשיב הגר"ד שהיה ממש תלמידו: "אבא הסתכל עליו כרבו המובהק, לולי הרב עזרא עטיה אבא היה מפסיק את פסיקותיו בהלכה" אמר הגר"ד יוסף, "כשאבא היה בן 18 והיה יושב ועמל וכותב פסקים הבבלים מאד כעסו עליו ורצו להחרימו, כיון שהיה חולק על הבן איש חי.. אבא היה פוסק לא כהבן איש חי, וראש הישיבה רבי עזרא עטייה אמר לו אתה צריך להמשיך".

"אני הייתי ילד קטן כבן 8", מספר הגר"ד יוסף, "היתה אסיפה בעקבות משבר גדול בישיבת פורת יוסף מבחינה כלכלית והזמינו את כל הבוגרים שכל אחד יעזור מעט למען הישיבה, והזמינו את ראש הישיבה רבי עזרא עטיה לדבר.

"מעולם הוא לא נאם, וכשהוא דיבר אמר 'לא בעל דברים אנוכי, אני רוצה לומר לכם רק דבר אחד, אילו לא קמה פורת יוסף אלא להוציא משם תלמיד חכם כמו הרב עובדיה יוסף דיינו".

השניים שוחחו גם על גזרת הגיוס, כשהגר"ד יוסף אמר לאדמו"ר שלאחרונה הוא מסתובב בהרבה מקומות לשיעורי תורה ושיחות כדי לחזק את התורה, "הדבר הזה יוצר חולשה ואנו משתדלים לחזק את לומדי התורה".

לסיום ביקש האדמו"ר מהגר"ד יוסף שיאמר לו חידוש על הפרשה בשם אביו.

הגר"ד נענה לבקשתו וציין כי היה נוהג לבא מידי שבוע לאביו שיאמר לו חידוש מהפרשה, בדבריו אמר ציטט את הכתוב "ועשית בגדי קודש לאהרן אחיך לכבוד ולתפארת" ואחר כתוב "ועשית בגדי קודש לקדשו ולכהנו לי. למה החילוק?

"אלא" הסביר הגר"ד בשם אביו הגר"ע זצ"ל, "עם ישראל צריכים להסתכל על הגדולים שלהם לכבוד ולתפארת, זה הפאר שלנו זה דמות בשבילם, אבל הכהן עצמו אסור לו להסתכל על זה לכבוד ולתפארת, הוא צריך להסתכל על כך לשם קדושה, והציבור רואה בו לכבוד ולתפארת".

לסיום בירך האדמו"ר את הגר"ד יוסף שיזכה להמשיך לחזק את תורת אביו בעולם כולו.
הרב דוד יוסף בעלזא מועצת חכמי התורה הרב עובדיה ביקור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד