כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מסתמן במירון: רכבים אאוט שאטלים אין

מערך התחבורה קורס? פיקוד צפון יחליט: ל"ג בעומר בלי רכבים פרטיים במירון • שאטלים יובילו מתפללים מהכניסה לציון

צפוף. צילום ארכיון
צפוף. צילום ארכיון

הסוף לבעיות הפקקים בל"ג בעומר? היום (ה) מתברר כי במשטרת אגף התנועה מעוניינים לחסום באופן מוחלט את הגישה לרכבים פרטיים להר מירון. ההחלטה אמנם עוד לא התקבלה, אבל בפיקוד משטרת צפון מאשרים שזאת המגמה בשלב זה.

משטרת אגף התנועה פועלת ועושה רבות על מנת לאפשר לעולים למירון להגיע בבטחה ובמהירות, וכן לסייע לציבור משתמשי הדרך. בכל שנה נעשו שינויים על מנת להקל על מערך התנועה בימי ל"ג בעומר, אך היות ומדובר בפרק זמן קצר בהם מאות אלפים עולים להר מירון, מידי שנה לאחר ההילולה היו עולות טענות בנוגע לסדרי התחבורה.

בעקבות כך, לאחר ישיבה שנערכה אתמול, מסתמן כי יוחלט במשטרת אגף התנועה כי ההגעה בימי ל"ג בעומר למירון, תתאפשר אך ורק באמצעות אוטובוסים, ולא יאפשרו לכלי רכב פרטיים להגיע לשטח ההר ולחניונים מסביב.

לאחר שבכל שנה מערך התחבורה במירון קורס ולא מצליח לעמוד בנטל, ואחרי שבשנה האחרונה נתקעו אלפי נוסעים במשך שעות הן בכניסה להר והן ביציאה ממירון, נערכה היום ישיבה של גורמים בפיקוד הצפון ובמשטרת אגף התנועה, ועל פי המסתמן יוחלט השנה כי רכבים פרטיים לא יורשו להתקרב למירון.

על פי המסתמן כעת, החניונים ששימשו עד לשנה זו לרכבים פרטיים, יוסבו לחניוני אוטובוסים ציבוריים. מערך של שאטלים יפעל לטובת העולים מהחניונים לשער הכניסה למירון שנקרא "השער הירוק".

התושבים בישוב יצטרכו להזדהות לפי תעודת זהות, ולמעט חניון אחמי"ם קטן, לטובת חברי כנסת ואישים בכירים, כולם יעלו להר באמצעות תחבורה ציבורית ושאטלים בלבד.

שר האוצר יאיר לפיד, חתם לפני כחודש, על צו המפקיע את אתר קבר רבי שמעון בר יוחאי מידי ההקדשים, וזאת אחרי שנים של סכסוכים משפטיים בנוגע לבעלות עליו, וביקורת חמורה על ניהול האתר.

חבר הכנסת מנחם מוזס מסר בתגובה לבחדרי חרדים: "נושא מירון קרוב אל ליבי מאז ומעולם. ואני מלווה את ארועי מירון בל"ג ופעילות הכנסת בנושא מיום היכנסתי לתפקידי כחבר כנסת. בל"ג בעומר האחרון, לאחר הכאוס הנוראי בו עשרות אלפי מתפללים בדרכם אל הציון הקדוש ובחזור ממנו, נתקעו למשך שעות ארוכות בכבישי הגישה למירון, קיימה ועדת הפנים של הכנסת דיון חירום בענין. בדיון השתתפו כל הגופים הקשורים לאתר הרשב"י והאמונים על בטחון המתפללים ועל הסדר במקום. משטרת ישראל, המקומות הקדושים, משרד התיירות וכו'".

"לאחר הדיון סוכם כי לאחר הסקת מסקנות ואיסוף נתונים, יופיעו הגורמים שוב לפני חברי הועדה כדי לדווח מה בכוונתם לעשות על מנת שמחזה כזה לא יישנה.

"פניתי שוב ושוב אל יו"ר הועדה ח"כ רגב וביקשתי כי תזמן את הועדה לדיון המשך. ואכן, ביום שני, י"ז אדר א, 17/2 תתכנס הועדה. אני מאמין, שבישיבה זו של הועדה, נציגי המשטרה ידווחו לנו חברי הכנסת על כוונותיהם ותוכניותיהם לשינויי התעבורה המתוכננים לקראת ל"ג בעומר הקרוב. אבקש מן המשטרה, כי כל שינוי ותכנית, יתנו מענה להנגשת האדמו"רים והרבנים בצורה הכי מכובדת שניתן, כפי שנהגו עשרות שנים,וכן יכללו מענה ופתרון לנכים ולאלה שאינם יכולים להשתמש בתחבורה הציבורית".
תחבורה ציבורית פיקוד צפון ל רשב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד