י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חתונת הנפילות: הרומנים בנו - האדמו"רים החליקו

השבוע של לייבל'ה: דרעי מלמד, גוטרמן מבריז והמקובל - משלם • וגם: לקט מיוחד מבית M.B.D ושאר ירקות • אל תחמיצו

חתונת הנפילות: הרומנים בנו - האדמו"רים החליקו


>

 

• חתונת הנפילות: ביום שלישי חגגו אלפי חסידי ויז'ניץ בבני ברק את שמחת החתונה לנכדת האדמו"ר. לייבל'ה הנרגש נדחק בין המשתתפים במעמד החופה כדי לצפות באורח המיוחד שהגיע מכפר הרי"ף, כפי שדווח פה - האדמו"ר מבעלזא.



לביש מזלו של לייבל'ה, הוא בקושי הספיק לכוון את מצלמת הסמארטפון כיאות, ולנגד עיניו האדמו"ר מבעלזא מעד והשתטח ארצה. עם זאת, האדמו"ר לא נפגע בחסדי שמים, הוא התאושש במהירות ועלה לחופה.



לייבל'ה, שאיחר מעט, שמע מהסובבים כי גם הסבא, האדמו"ר מויז'ניץ, נפל באותן מדרגות קודם לכן. מתברר כי בחסידות הרומנית קימצו בשטח המדרגות, ולא השכילו לתת רווח בין מדרגה למדרגה - מה שגרם לנפילות הלא נעימות.



כאילו לא די בכך, במהלך השמחה, כאשר הגיע האח הצעיר האדמו"ר מויז'ניץ להשתתף בעת אמירת מזל טוב בשולחן המזרח - נפל לו ה'שטריימל'. חתונת הנפילות, כבר אמרנו.

• חברות ההפקות שהובילו עמהם את התזמורת, מערכת ההגברה, הצילומים, במות כבוד ועוד, והגיעו בבוקר יום רביעי למרכז האירועים 'כתר הרימון' בבני-ברק, בכדי לפרוק ציוד לחתונה הגדולה לבנו של המקובל רבי יצחק מאיר מורגנשטרן, שסוקרה בהרחבה פה - הוצאו מהאולם על ידי הבעלים.



לייבל'ה, שעבר לרגל סידורים בסמוך למרכז רימונים, הריח צימוק עסיסי. ואכן, לאחר בירור התברר כי בעלי האולם לא מוכן להכניס את ספקי השירותים עד שישלמו לו מקדמה עבור האירוע. לייבל'ה המופתע שהכיר את רשימת בעלי ההון המקורבים למקובל, התפלא מעט, אך הבעיה נפתרה במהירות הבזק לשמחת לב כולם.



בחתונה עצמה השתתפו בין השאר אברהם דב גרינבוים עורך בקהילה, משה ויסברג מבחדרי חרדים וישראל כהן מכיכר השבת, שאף זכות לברכתו של אבי הכלה - האדמו"ר מקוז'מיר, בחדר שהוקצה לו.







• הח"כים של 'דגל' - משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, הגיעו הבוקר לביקור רשמי במודיעין עילית: לייבל'ה שצפה מהצד, קלט מזווית עינו את החיוכים וחגיגות הניצחון של הסגן החדש - מרדכי גולדברג.



לאחר מכן הגיעו החכי"ם לביקור בממלכת התורה בעיר - 'מיר ברכפלד', שם נכנסו לשיחה עם ראשי הישיבה הגאונים רבי נועם אלון ורבי צבי פרצוביץ ובהמשך אף זכו לפגישה במעונו של ראש הישיבה הגאון רבי אריה פינקל.



אלא שאליה וקוץ בה: למראה הסגן המאושר, חיפש לייבל'ה בנרות [ובתמונות] את הראיס עצמו - יענקל'ה גוטרמן, אך זה האחרון לא נראה באופק. לא בכל יום נעדר ראש עיר מסיור של חבר כנסת והקמת סניף מקומי של התנועה בה הוא חבר. לגוטרמן פתרונים.



















• בשבועות האחרונים ביקר יו"ר ש"ס, אריה דרעי, במוסדות התורה ברחבי הארץ. ובין השאר פקד תלמודי תורה והיכלי ישיבות קטנות.



דרעי, שהתרשם מאוד מהציבור הספרדי התורני הגדל והולך, העלה זכרונות בשיחה נוסטלגית. לדבריו, כאשר היה שר הפנים היה בבני ברק רק תלמוד תורה ספרדי אחד.



לאחר שהתפעל כהוגן, פצח דרעי בשירה עם התלמידים ובחן אותם על החומר הנלמד. צלם הבית המסור יעקב כהן תיעד בוידאו.







• ואותו יעקב כהן סובב השבוע בבתיהם של גדולי ישראל כדי להנציח אותם בכתיבת אות בספר תורה. בעת שהגיעה המשלחת לביתו של הגר"ח קנייבסקי,התעורר צורך להמתין לדיו שיתייבש מהקלף. יעקב ניצל את ההזדמנות וכתב אות על מיטת השינה של הגר"ח קנייבסקי.











• בצאנז התנצלו על 2 דקות: כידוע בחסידות בנתניה מקדשים את ימי השובבי"ם. השבוע, במסגרת היום האחרון של שובבי"ם, השתבשה בלוח שעת צאת הצום, ונרשם 6.29 במקום 6:31. בחסידות מיהרו להתנצל.







• מסעדת 'מפגש האש' ברחוב ירמיהו בירושלים, המשמשת כמקום מפלט לאנשי עסקים וידוענים - חרדים ושאינם - נמכרה השבוע ותעבור לבעלותה של 'המסעדה היהודית' בבני ברק. בעקבות העיסקה יוחלף גם שם המקום ל'מפגש המסעדה היהודית'.



לייבל'ה, נרגש מחתימת החוזה, עשה את דרכו ביום המכירה לעבר המסעדה, וגילה לא פחות משלושה טאלנטים חרדים ידועים, שכל אחד מהם מהווה ניגוד גמור למשנהו - מלקקים בהנאה את הצלחות. בכדי לא לקלקל את האוירה הטובה בין שלושת המוסקטרים, ומחמת השלום - לייבל'ה ישמור את שמותיהם המלאים לקבוצת הווטסאפ המיוחדת שלו.

• השבוע התפרסמו פה הנתונים של 'יפעת', ונשאו בחובן בשורות טובות, וכאלה שקצת פחות.



מחד גיסא, במשרד הפרסום החרדי קלמן V חגגו את כניסתם לעשיריה הפותחת, מאידך גיסא, מדובר בסך הכול במקום העשירי. עם זאת, את האושר שניבט מעיניו של יוסי רוזנבוים היה ניתן לדרג במקום הראשון, לייבל'ה היה מפעיל את קשריו ב'יפעת' - לו רק היה מוזמן לחגיגה שהתקיימה במשרד ברחוב ירמיהו ביום שאחרי, ואולי גם נהנה מערמות הפרחים והשוקולדים שזרמו למקום.



אחרי הכול, לייבל'ה יכול להעיד שההישג הגדול נרשם רק בזכות לימוד תורה - שיעור דף היומי שמתקיים כל יום לצוות העובדים, עם המגיד שיעור הנודע קיבי הס, יועצו של ראש עיריית בני ברק לשעבר אברהם רובינשטיין.







• העיתונאי חיים גיל, שערך את מדור הכלכלה 'מדיה' בעיתון 'מרכז העניינים', עזב השבוע את תפקידו לטובת ...'קו עיתונות', שם עבד בעבר, בתפקידו החדש יהיה גיל עורך עיתון 'ביזנס', המוסף הכלכלי מבית 'קו עיתונות'. לייבל'ה מקווה שהכול בהכשר 'ועד הפיקוח ההלכתי' של בד"ץ 'העדה החרדית'.



• גם שבועון 'כפר חב"ד' מתחדש, והשבוע הוא צירף למחלקת השיווק את יוסף לוין, ששימש עד לאחרונה כמנהל מחלקת השיווק והפרסום של אתר שטורעם נט, וכעורך באתר לדעת. בתפקידו החדש ישמש לוין כמנהל מחלקת השיווק והפרסום וקשרי לקוחות.



• עוזר דרוק, האיש וה'פיתוח עסקי', נפרד מתזמורתו של רובי בנט, לטובת אמרגנות עבור תזמורתו של יואלי דיקמן - המתחדשת בצוות נגנים חדשים.







• ואותו יואלי דיקמן, נצפה השבוע באולפנו, כשהוא מארח את ענק הזמר החסידי, מרדכי בן דוד. לייבל'ה היטה אזנו וקלט שברי משפטים, מהם עולה כי השניים שוחחו על האלבום העתידי של בן דוד.



כזכור, בן דוד הפתיע השבוע בשיר חדש לחתונת בנו של מורו ורבו, המקובל רבי יצחק מאיר מורגנשטרן, כפי שדווח פה.











• ואותו בן דוד התארח במוצאי שבת בראיון אצל השדרן מספר 1 - מנחם טוקר - ברדיו קול חי. לאחר השידור פנו בני החבורה לסעוד את ליבם ב'מלוה מלכה' במסעדת 'ואכלת ושבעת' בשכונת התקווה בתל אביב.



אל החבורה הצוהלת הצטרפו משה לאופר ועמי כהן. לייבל'ה, שיצא עם רעייתו לסעוד במקום, גילה כי בעל המסעדה הזמין צלם פפראצ'י שינציח את בן דוד במסעדה, אך האחרון לא יצא מהמסעדה עד 4 וחצי לפנות בוקר - לאחר שהצלם המסור כבר נרדם.











• עושים חיים בחברה קדישא: אתמול התקיים ערב הוקרה ראשון מסוגו לעובדי חברות הקדישא בירושלים, ביוזמתה של מועצת בתי העלמין בעיר בראשות הרב הלל הורביץ. האירוע התקיים באולמי 'נוף ירושלים' בבית וגן, ובמהלכו חולקו תעודות הוקרה והערכה לעובדים המצטיינים.



בטקס נכחו ובירכו: הרבנים הראשיים לישראל הרב דוד לאו והראשון לציון הרב יצחק יוסף, סגן השר לשרותי דת ח"כ הרב אלי בן דהן ומנכ"ל המשרד אלחנן גלט. המשתתפים נהנו מפרקי שירה וחזנות מפי החזן דובלה הלר, בליווי מוסיקלי של הנגן עמנואל היקרי, שדאגו גם לבצע את ברכת שהחיינו על סיום מסכת שנערך במקום.











• הבעל מנגן הנודע ר' מאיר אדלר, האיש והקלידים, אירס את בנו בכורו הבחור החשוב ישראל מרדכי (מוטי) אדלר, עם בת הנגיד הרב אשר אבא גרוס מבורו פארק.







• יום שישי האחרון: ממציא הפפראצ'י החרדי, בועז בן ארי, מעלה ציוץ בטוויטר לכבוד שבת: "בתמונה נדירה נתפס יהודה משי זהב עם שקית בידיו ולשם שינוי השקית מכילה חלות, ולא גופה. שבת שלום". לייבל'ה משוכנע כי מאז שהכין סנדביץ' בתוכנית הריאליטי מאסטר שף, החל בועז לעקוב ביתר שאת אחרי סלבריטאים ומזון.



















• גואל ועקנין, המסקר את הפוליטיקה ברדיו קול חי, פונה באמבולנס לבית חולים לאחר שנפל במדרגות לרכבת וספג מכה בקרסול. לייבל'ה שולח לו איחולי החלמה מהירה, ומקווה כבר בשבוע הקרוב לפגוש אותו שוב במזנון הח"כים, באותו שולחן בו פגש השבע את הפוליטי של 'בחדרי חרדים', יהודה הלוי.











• גם זה קורה: הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן, רבו של ארגון 'הצלה גוש דן', השתתף הערב בחופה שנערכה בנס ציונה. במהלך החופה הרב התלונן בפני מקורביו על כאבים ברגלו. לאחר התייעצות הוחלט לפנות אותו לבית החולים 'מעייני הישועה' לבדיקות מקיפות, מחשש לנקע. לייבל'ה, שלא מפספס אף ארוחת ערב חינמית, הבחין כי הרב פונה באמצעות אמבולנס ...של 'איחוד הצלה'.

בעלזא מקלב אשר גוטרמן לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד