א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

פולין: נציבת זכויות אדם מתגייסת למען השחיטה

הפולנים הולכים לבגץ: החוק הנוכחי אוסר על "שחיטה טקסית", אך עכשיו נציבת זכויות האדם מתערבת • הסיכוי: בית המשפט

פגישת מרכז רבני ארופה בנושא השחיטה, צילום: מריאנה סובינסקה
פגישת מרכז רבני ארופה בנושא השחיטה, צילום: מריאנה סובינסקה

נציבת זכויות האדם של פולין, אירנה ליפווויץ, קובעת כי יש לחוקק חוק חדש במדינה שיאפשר וימסד קיום "שחיטה טקסית" – כינוי לשחיטה כשרה, במדינה.

ליפוויץ פנתה לראש ממשלת פולין בנושא זה והוסיפה כי "ישנה חשיבות גדולה לחקיקת חוקים המגנים על הזכויות הבסיסיות של האזרחים".

עמדתה של הנציבה ליפווויץ בנושא השחיטה הכשרה, גובשה לאחר שירדה לעומק העניין, היא כללה ניתוח משפטי מדוקדק בעקבות התלונה שקיבלה מ"איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי".

עו"ד רומן גיטריך המייצג את ה – EJA בפולין, אמר כי: " דעתה של נציבת זכויות האדם היא שהחקיקה הנוכחית בפולין, האוסרת על קיום שחיטה כשרה – אינה קבילה ועל הממשלה לפעול מידית לשינויה. האיסור על שחיטה כשרה בפולין עומד בסתירה לא רק לחוקת המדינה, אלא גם לחוק הממסד את יחסי הממשלה עם הקהילה היהודית בפולין. עמדתה של הנציבה ליפווויץ מקובלת על הקהילות היהודיות בפולין וברחבי אירופה".

על פי נציבת זכויות האדם, להחלטת בית המשפט העליון לחוקה בפולין תהיה חשיבות מכרעת בשינוי החוק האוסר על שחיטה כשרה בפולין.

עם זאת בית המשפט יכול להורות רק על שינוי החוק, ורק הממשלה בפולין רשאית להציע וליישם פתרונות.

באיגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי ברכו על החלטת הנציבה. מנכ"ל האיגוד, הרב מנחם מרגולין ציין כי פנייה ישירה לראש הממשלה מסתמנת כפתרון המהיר ביותר לשינוי החוקים הנוכחים האוסרים על שחיטה כשרה בפולין.

עוד מציין הרב מרגולין כי: "האיסור על שחיטה כשרה עומד בניגוד מוחלט לחוקים רבים במדינה ולעקרון חופש הדת – עקרון יסוד במדינות האיחוד האירופי. אני מאוד מקווה שהממשלה הפולנית תגיב במהירות, ותמצא פתרונות שלא יגבילו את חופש הדת והפולחן של יהודי המדינה."

איגוד הארגונים היהודיים באירופה מייצג שורה רחבה של ארגונים וקהילות יהודיות ברחבי היבשת. ביניהם, מרכז רבני אירופה המייצג 700 רבנים וקהילותיהם.‏
אירופה אנטישמיות שחיטה פולין מרכז רבני אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד