י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לראשונה: יחיאל נהרי עם הכוכב העולה זיו יחזקאל

במופע שיתקיים במוצאי שבת הקרוב יופיעו השניים לראשונה על בימה אחת • נהרי על יחזקאל: "יש לו יכולות שאין לאחרים"

יחיאל נהרי. צילום: יעקב כהן
יחיאל נהרי. צילום: יעקב כהן

במופע שיעלה במוצאי שבת הקרובה (תצווה), יתקיים לראשונה שיתוף פעולה בין אמנים בעולם הזמר והפיוט הערבי והעברי בארץ.

מצד הפיוט העברי יהיה זה החזן והפייטן יחיאל נהרי שמופיע שנים רבות בארץ ובחו"ל וידוע ביכולותיו, שמגיע לארץ לגיחה קצרה, לבין "נסיך הטראב" זיו יחזקאל, שנחשב להפתעה של עולם הפיוטים בארץ, ואף מעביר שיעורי עומק בחקר תורת המקאמים.

שניהם כאמור חוברים יחד לשיתוף פעולה במופע מלא שיכלול קטעי סולו ודואטים חדשניים.

חברי ההרכב שלראשונה ישתפו פעולה בפורמט כזה, המנהל המוזיקלי מהאדי בגדדי, אמן הקאנון אלי אביכזר, המשורר אברהם אוחיון על העוד, ונתי יצחקוב על הכינור.

אירוע זה מגיע בסימן של ״משהו חדש קורה בעולם הפיוטים בארץ״, הוא תוכנן מתוך מטרה להגיש בפני הקהל חובבי הפיוט והזמר המזרחי המסורתי חומר טוב ומעודכן בהגשה משובחת.

רפי נתיב, ממפיקי המופע, אומר כי "זהו חלק מהשינוי לטובה שעובר הז׳אנר המוזיקלי בתקופה האחרונה, שכולל בין היתר איחוד שורות בין האמנים, לחנים חדשים, טקסטים ברורים ונגישים יותר, חקירה של החומר לעומקו, וסבב הופעות בכל רחבי הארץ שזו תהייה יריית הפתיחה".

הפייטן יחיאל נהרי אמר על המופע: ״אני מתרגש מההזדמנות לבוא שוב ולהופיע בירושלים עיר הקודש, שיתוף הפעולה הנוכחי עם זיו יחזקאל הוא דבר שאני יודע שהוא יצליח, יש לזיו יכולות שאין לאמנים אחרים, הוא הראוי בעיני לשיתוף פעולה, ואני בהחלט מקווה שהמופע הזה כמו רעיונות אחרים יביא לפריחה משמעותית בתחום השירה הזו, נולדתי כדי לשמח לב אלוקים ואדם ומאז עד היום אני ממלא את התפקיד הזה״.

מזיו יחזקאל נמסר: ״אני נרגש תמיד להופיע בעיר הקודש, אין כמו הקהל הירושלמי, ואני רואה כבוד בכך שיש לי את הזכות לשתף פעולה עם מי שכולנו גדלנו עליו יחיאל נהרי, הכריזמה והיכולות שלו ידועים לכולם, המשימה שלנו היא לאחד את השורות, ולהוסיף נופך משובח בעולם השירה והפיוטים״.

האירוע הופק ויצא לאוויר העולם על ידי מנכ״ל ״פורטל לחזנות ופיוט״ מר מאיר בן שבת היקר בשיתוף עם משרדי היח״צ של אביאל נחום היקר.

האירוע כאמור יתקיים במוצאי שבת הקרוב, פרשת ״תצווה״ ב:08.02.14 באולמי מונדיאל ברחוב בית הדפוס 13 בירושלים.
חזנות מופע נהרי פיוט זיו יחזקאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד