כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

"השלכת שקיות שהכילו מזון, קיא, צואה ואבנים"

פרקליטות מחז דרום הגישה כתבי אישום נגד 13 חרדים שנעצרו בהפגנה אתמול • בין האשמות: התקהלות אסורה, התפרעות, תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטר, העלבת עובד ציבור ועוד • כתבי האישום מגוללים את סיפורה של ההפגנה האלימה, במהלכה נחסמה הכניסה הדרומית לעיר אשדוד • 12 מהעצורים יישארו גם בשבת מאחורי סורגים

ההפגנה באשדוד. צילום: עזריאל משה
ההפגנה באשדוד. צילום: עזריאל משה



פרקליטות מחוז דרום (פלילי), הגישה היום (ו) לבית משפט השלום באשדוד כתב אישום נגד 11 נאשמים בגירים. כתב אישום נוסף הוגש לבית המשפט השלום לנוער נגד שני קטינים, בגין התקהלות אסורה, התפרעות, תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטר, העלבת עובד ציבור ועבירות נוספות. כמו כן הגישה הפרקליטות בקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

בית המשפט הכריע כי למעט קטין אחד ששוחרר למעצר בית, ישהו 12 העצורים האחרים במעצר עד להחלטה אחרת.

מתוך 15 עצורים בירושלים, אתמול שוחררו 11, היום שוחררו 3 נוספים בהפקדות כספיות ובתנאים מגבילים, ואחד נותר במעצר עד ליום שני - אז יוגש כנגדו כתב אישום. בבני ברק השלושה שנעצרו שוחררו, מהם שניים בהפקדה כספית ומעצר בית.

על פי כתב האישום, אתמול החל משעות הצהריים ועד לשעות הערב, החלו התקהלויות המוניות מאורגנות ובלתי חוקיות, של בני הקהילה החרדית ברחבי הארץ, במוקדים שונים, וביניהם בעיר אשדוד, וזאת על רקע התנגדותה ומאבקה של הקהילה החרדית בהליכים חוקיים, קיימים ועתידיים, לגיוס בני ישיבות לצה"ל.

במסגרת ההתארגנות, בסביבות השעה 14:30, התקהל המון רב שכלל עשרות רבות של אנשים, בצומת הכניסה הדרומית לעיר אשדוד (צומת הרחובות משה סנה ושד' מנחם בגין) שהוא צומת מרכזי המחבר מספר צירי תנועה וביניהם כביש מספר 4, ציר תנועה מרכזי בארץ.

המתקהלים הצטיידו, בין השאר, בשקיות שהכילו מיני מזון, קיא, צואה ושתן, באבנים וכן בשלטים עליהם נכתב בין השאר: "לא מתייצבים בלשכת הגיוס ולא מתחיילים", "רק במדינת ישראל לימוד תורה עוון פלילי".

בתחילה, עמדו המתקהלים בהמוניהם על המדרכות סביב הצומת. למקום הגיעו כוחות משטרה אשר הוזעקו לטפל בהתקהלות האסורה, ולמנוע את הפרת הסדר הציבורי. משהבחינו המתקהלים בשוטרים, ירדו בפתאומיות מהמדרכות אל תוך הכביש, למרכז הצומת, התיישבו על הכביש תוך שהם חוסמים בגופם את הצומת ומונעים בגופם את מעבר התנועה בכל צירי התנועה, והחלו לצעוק ולקרא קריאות גנאי וקללות לעבר השוטרים, ובין השאר קראו לעברם "נאצים".

למקום האירוע הגיע מפקד תחנת אשדוד סנ"צ נועם שקל, כשהוא לבוש מדי משטרה, וכרז במגאפון לעבר כלל המתקהלים כי מדובר בהתקהלות בלתי חוקית, והורה למתקהלים לפזר את ההפגנה ולעזוב את המקום, תוך שהוא מבהיר להמון כי אם לא יעשו כן - ייאלצו השוטרים לפזרם תוך שימוש בכוח כדין.

המתקהלים לא צייתו להוראת הפיזור של סנ"צ נועם שקל, המשיכו לשבת על גבי הכביש והצומת תוך חסימת התנועה כמתואר לעיל, והמשיכו לצעוק ולקרא קריאות גנאי וקללות לעבר השוטרים.

עקב כך, החלו השוטרים לגשת אל המתקהלים ולנסות לפנות אותם מהכביש, ולעכבם לחקירה בתחנת המשטרה.

המתקהלים התנגדו בכוח בגופם להוראות ולמעשי השוטרים, דחפו את השוטרים, והשליכו לעברם את השקיות שהכילו מיני מזון, קיא, צואה ושתן, וכן השליכו לעברם אבנים.

מספר כלי רכב משטרתיים ניזוקו מפגיעת חפצים שהושלכו על ידי המתקהלים, צמיגים של רכבי משטרה נוקבו במזיד על ידי המתקהלים אשר גם שפכו צבע במזיד על כלי רכב משטרתיים. אחד הפורעים שבר ברגלו פנס של רכב משטרה.

ההתפרעות ההמונית ארכה שעה ארוכה במהלכה ניסו השוטרים לפנות את המתקהלים מהכביש ולפתוח את צירי התנועה.

כתוצאה ממעשי המתקהלים נוצרו פקקי תנועה אדירים ומאות מכוניות נאלצו לעמוד על הכביש שעה ארוכה, מבלי יכולת להתקדם בנסיעה למחוז חפצם.

כל הנאשמים היו חלק אינטגראלי מהמתקהלים ומכלל הפעילות המפורטת לעיל. השוטרים הצליחו לתפוס את הנאשמים, הודיעו להם על מעצרם, הכניסו אותם לניידות משטרה והסיעו אותם לתחנת משטרת אשדוד.

המון המתקהלים המשיך להתפרע, ניסה למנוע את מעצר הנאשמים והחל לצעוד לכיוון תחנת המשטרה. ההמון התקבץ סביב תחנת המשטרה, ניסה לפרוץ בכוח לתוך שטח התחנה תוך קריאות גנאי וצעקות והצית ניידת משטרה אשר חנתה בכניסה לתחנה. לאחר כל המתואר לעיל, החל ההמון להתפזר ועזב את מתחם התחנה.

האישומים:

הנאשמים, אשר היו כאמור חלק מהמתקהלים וממעשיהם כמפורט בכתב האישום לעיל, ביצעו במהלך האירועים, בין השאר, את המעשים אשר יתוארו להלן.

נאשם 1 נשכב על הכביש בצומת. השוטר גיל סער ניגש את נאשם 1, הודיע לו כי מדובר בהפגנה לא חוקית וכי הוא מפריע לסדר הציבורי, ודרש ממנו להתפנות מהכביש אחרת יעוכב. נאשם 1 לא ציית להוראת השוטר ולא קם מהכביש. עקב כך, אחז השוטר גיל סער בזרועו של נאשם 1, הרימו מהכביש והוליכו לניידת משטרה, כאשר בד בבד התקהלה סביבם קבוצת מתקהלים אשר ניסו לסכל את הכנסת נאשם 1 לניידת, תוך שהם תוקפים את השוטר בבעיטות ואגרופים בגופו ובועטים בניידת.

נאשם 2 עמד על הכביש בצומת תוך שהוא קורא קריאות, מלהיט את האחרים ומנחה את המתקהלים האחרים להמשיך בפעילותם. השוטר טספאי דמקה אחז בידיו של נאשם 2 וביקש ממנו לעזוב את המקום. נאשם 2 החל להתפרע וסירב לבקשת השוטר להתפנות. עקב כך אחז השוטר בידו של נאשם 2, הודיע לו על מעצרו והוליכו לכיוון הניידת. בד בבד התקהלה סביבם קבוצת אנשים שקראה קריאות גנאי לעבר השוטר, ובכלל זאת קראו לעברו: "נאצי, סודני, תחזור לאפריקה".

נאשם 3 ישב על הכביש בצומת כחלק מההמון המתפרע. השוטר ניסים לוי הורה לנאשם 3 להתפנות מהמקום אך הוא סירב ולא ציית להוראת השוטר. עקב כך אחז השוטר בידיו, הודיע לו על מעצרו והוליכו לניידת המשטרה.

נאשם 4 עמד על הכביש בצומת כחלק מההמון המתפרע. השוטר סרגיי שומקוב הורה לנאשם 4 להתפנות מהמקום אך הנאשם סירב ולא ציית להוראת השוטר. עקב כך אחז השוטר בידו והוליכו אל ניידת המשטרה, כאשר בתגובה, קילל אותו נאשם 4: "גוי" "נאצי", ובד בבד הושלכו על ידי האחרים תפוזים לעבר גופו של השוטר ופגעו בו.

נאשם 5 העמיד במכוון את רכבו מסוג "טויוטה" מ.ר. 5391652 במרכז הכביש בצומת, כשהרכב מונע, וזאת בכוונה לחסום את התנועה ולמנוע את פינוי המתקהלים על ידי המשטרה.

סנ"צ נועם שקל והשוטר עופר בסטיקר הורו לנאשם 5 לפנות את רכבו ולנסוע מהמקום, אך נאשם 5 סירב במופגן לעשות כן, שילב את ידיו מעל ראשו, הודיע לשוטרים שהוא נשאר ברכב והמשיך לשבת ברכב העומד. עקב כך הודע לו שהוא עצור והוא התבקש להתלוות אל השוטרים. הנאשם 5 סירב לעשות כן והשוטרים נאלצו לאחוז בידו, להוציאו בכוח מהרכב ולהביאו לתחנה.

נאשמים 6 ו-11 ישבו על הכביש בצומת, סירבו לציית להוראת השוטר אביחי פומברג להתפנות, ותחת זאת נשכבו עם גופם על הכביש על מנת למנוע את פינויים מהמקום. השוטר הודיע לנאשמים 6 ו – 11 על מעצרם ותוך שימוש בכוח סביר פינה אותם מהכביש.

נאשם 7 עמד יחד עם ההמון בצומת תוך שהוא צועק, דוחף את השוטרים ומניף את ידיו לעברם במטרה למנוע את פינוי ההתקהלות. השוטר אושרי גואטה תפס את הנאשם 7, הוציאו מתוך ההמון, הודיע לו על מעצרו והובילו אל הניידת.

נאשם 8 עמד על הכביש בצומת. השוטר סרגיי שומקוב ניגש אל הנאשם וביקש ממנו לפנות את הכביש, הנאשם 8 סירב לעשות כן והמשיך לרוץ על הכביש ולהתפרע, עד אשר השוטר הודיע לו על מעצרו ואחז בידו. הנאשם בתגובה תקף את השוטר בכך שדחף אותו בכתפו. השוטר הצליח למשוך את הנאשם והוליכו אל ניידת המשטרה.

נאשם 9 עמד על הכביש יחד עם ההמון שסירב להוראת השוטרים להתפנות, בזמן שהאנשים שהיו יחד עימו השליכו לעבר השוטרים שקיות זבל ואבנים. השוטר סלבהחיימוב אשר הבחין בנאשם 9 בתוך המון זה, תפס אותו ועצר אותו.

נאשם 10 ישב על הכביש בצומת ובהמשך עמד על המדרכה וניסה פעם אחר פעם לרדת אל הכביש על מנת להפריע לתנועה, שעה שהשוטרים הורו לו ולאחרים לפנות את הכביש ולעזוב את המקום. הנאשם 10 צעק על השוטר אושרי גואטה ותקף אותו בכך שדחף אותו. השוטר יחד עם שוטר אביחי פומברג הודיעו לנאשם על מעצרו ואחזו בגופו כדי להובילו לניידת תוך שהוא מתנגד למעשיהם ומתפרע.

הנאשמים, במעשיהם כמתואר בעובדות לעיל, בצוותא חדא עם אחרים רבים, התקהלו לשם עבירה או מטרה משותפת, והתנהגו באופן הנותן לאנשים בסביבה יסוד סביר לחשוש שהמתקהלים יעשו מעשה שיפר את השלום, או שבעצם התקהלותם יעוררו אנשים אחרים, ללא צורך וללא עילה מספקת, להפר את השלום, ביצעו התקהלות אסורה, שהתחילו לבצע בה את מטרתה בהפרת השלום שיש בה כדי להטיל אימה על הציבור, ולאחר שניתנו הודעה והוראת התפזרות לתפרעים ולמתקהלים כדי להתפרע, ועבר זמן סביר לאחר מתן ההודעה וההוראה – המשיכו להשתת, בהתקהלות ובהתפרעות, עשו מעשים בכוונה להפריע לשוטרים כשהם ממלאים תפקידם כחוק או להכשילם בכך, תקפו שוטרים כשהם ממלאים תפקידם כחוק בכוונה להכשילם בתפקידם או למנוע או להפריע אותם מלמלאו, כשהם מזויינים באבנים וחפצים אחרים והתקיפה היא בצוותא של יותר משלשה אנשים, העליבו בתנועות, מילים ומעשים את השוטרים שהם עובדי ציבור כשהם ממלאים תפקידם, והרסו או פגעו במזיד ברכב או חלקים ממנו.
חרדים משטרה עצורים אישום שקיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד