ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

לפיד דורש סנקציות • "תהיה מחאה המונית"

שר האוצר: "לא נתפשר על סנקציות פליליות" • פרוש: "הוא רוצה לראות בחורים בכלא" • "ההפגנות - קצה הקרחון"

לפיד. צילום: פלאש 90
לפיד. צילום: פלאש 90

בראיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 2 התייחס שר האוצר ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד לחוק הגיוס ההולך ומתגבש ולהפגנות הסוערות שהתקיימו בסוף השבוע במגזר החרדי. "אם לא יהיו סנקציות פליליות - נפרוש מהממשלה", אמר לפיד, והוסיף: "אנחנו לא נישאר בממשלה שלא תעביר את חוק השוויון בנטל, והחוק צריך להיות אמיתי".

לפיד התייחס גם להשפעת החוק על הציבור החרדי, ואמר כי עד כה 90% מבוגרי השירות הצבאי במגזר החרדי השתלבו בשוק העבודה. לדבריו, בשיחות אחד על אחד עם צעירים חרדים שהוא פוגש הוא מקבל עידוד לתמיכה בדרכו. "מי יתנני שקל על כל חרדי צעיר שפוגש אותי ואומר לי תמשיכו כך, אנחנו מוכרחים להשתלב בשוק העבודה".

ח"כ מאיר פרוש מיהר במוצ"ש להגיב לדברים: "לפיד לא רוצה לראות חרדים בצבא, הוא מעדיף לראות אותם בכלא. היהדות החרדית תצא למאבק ותמשיך ללמוד תורה גם במחתרת".

גורמים ביהדות התורה הגיבו הערב לדברי לפיד, ואמרו כי מבחינתם סנקציות פליליות מהוות קו אדום, וכי אם הדברים יובאו לידי הצבעה הם יכנסו לגדולי הדור לבחון את המשך ההתנהלות מול וועדת שקד.

"חשוב לזכור", אומרים הערב ביהדות התורה, "כיצד נראו ההפגנות בשבוע שעבר שלא שקפו אלא את קצה הקרחון של המחאה שתתעורר בעקבות חוק הכולל בתוכו סנקציות פליליות".
חרדים גיוס לפיד פרוש פלילי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד