ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

הכרעה: אסירי אשדוד ללילה נוסף בכלא

בית המשפט באשדוד סירב להאריך את מעצר 12 החשודים החרדים עד תום ההליכים, אולם הפרקליטות הגישה ערר, ומחר יתקיים דיון מחודש • היחיד ששוחרר למעצר בית - עצור שלא היה קשור כלל להפגנה, ועד לפני שנה עוד שירת במילואים • הגרד"צ קרלינשטיין עודד את אחד העצורים: "נפלה בחלקך זכות נפלאה"

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

הערב (מוצאי שבת) הובאו לבית משפט השלום באשדוד 12 הנאשמים שנעצרו ביום חמישי בשבוע שעבר בהפגנה שנערכה באשדוד, שם ביקשה הפרקליטות להאריך את מעצרם עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדם.

בדיון ביקשה הפרקליטות להאריך את מעצר 12 הנאשמים, עד לתום ההליכים. השופט לא נענה לבקשה להאריך את מעצרם של חלקם, והוגש ערר שידון מחר (א).

כזכור, ביום חמישי נערכו הפגנות בריכוזים חרדים ברחבי הארץ, במחאה על מעצרו של תלמיד ישיבה מאשדוד בגין אי התייצבותו בצה"ל למרות הצווים שנשלחו לביתו.

במהלך ההפגנות נעצרו 31 חשודים בהפרות סדר, מהם: 13 עצורים באשדוד, 15 עצורים בירושלים ובית שמש, 3 עצורים בבני ברק. עד לכניסת השבת, הוגשו 13 כתבי אישום נגד העצורים מאשדוד בהם גם 2 קטינים, עצורי ירושלים שוחררו בתנאים מגבילים למעט אדם אחד שמעצרו הוארך עד ליום שני אז בכוונת המשטרה להגיש כתב אישום, ועצורי בני ברק שוחררו אף הם.

כתבי האישום שהוגשו באשדוד נגד 11 נאשמים בגירים וכתב אישום נוסף הוגש לבית המשפט השלום לנוער נגד שני קטינים, יחסו לנאשמים התקהלות אסורה, התפרעות, תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטר, העלבת עובד ציבור ועבירות נוספות.

אולם, מבין כל העצורים, בולט אחד שלטענת מקורביו ובני משפחתו אינו קשור כלל להפגנות, והם זועמים על המשפטרה והפרקליטות שמיהרו להגיש כנגדו כתב אישום מזורז. ואכן, בדיון שהתקיים הערב הוא היחיד ששוחרר לביתו.

מדובר בחסיד בן 44 תושב בני ברק, שהגיע לאשדוד במסגרת עבודתו כמשגיח כשרות, ועד לפני שנה עדיין שירת במילואים. "איך אפשר להאשים אדם כזה? הוא נתקע על הכביש הזה, ולא ציית לשוטר שהורה לו להמשיך בנסיעה על הכביש שהיה מלא במפגינים, על זה מאשימים בן אדם ששירת בצה"ל?"

על פי כתב האישום, הוא "העמיד במכוון את רכבו מסוג טויוטה במרכז הכביש בצומת, כשהרכב מונע, וזאת בכוונה לחסום את התנועה ולמנוע את פינוי המתקהלים על ידי המשטרה. סנ"צ נועם שקל והשוטר עופר בסטיקר הורו לו לפנות את רכבו ולנסוע מהמקום, אך הוא סירב במופגן לעשות כן, שילב את ידיו מעל ראשו, הודיע לשוטרים שהוא נשאר ברכב והמשיך לשבת ברכב העומד. עקב כך הודיעו לו שהוא עצור והוא התבקש להתלוות אל השוטרים. הוא סירב לעשות כן והשוטרים נאלצו לאחוז בידו, להוציאו בכוח מהרכב ולהביאו לתחנה".

בני משפחתו טוענים כי נעשה כאן עוול נוראי בכך שמיהרו להגיש כנגדו כתב אישום עוד בטרם ביררו לעומק את השתייכותו ודעותיו.

עו"ד אלקנה בישיץצילום: עו"ד אלקנה בישיץ
עו"ד אלקנה בישיץ

עו"ד אלקנה בישיץ, פרקליטו של העצור, אמר ל'בחדרי חרדים' בעקבות ההחלטה לשחרר אותו: "בשונה משאר העצורים, בית המשפט שיחרר את מרשי, ולא קיבל את ערר הפרקליטות. השופט קיבל את עמדתי, ושיחרר אותו למעצר בית עד להחלטה אחרת. כמו כן השופט לא קיבל את הערר שהוגש כנגדו כמו בשאר העצורים, והוא ישוחרר בדקות הקרובות לביתו, ומחר אגיש בקשה לשחררו גם מתנאי זה".

שבתי גרברציק, דובר המשטרה למגזר החרדי אמר ל'בחדרי חרדים' לגבי מעצר הבחור שבגינו פרצו המחאות, כי "בלילה שבין מוצאי שבת ליום ראשון (בשבוע שעבר) רכב ובו ארבעה צעירים פרץ מחסום משטרה שהוצב בסמוך לעיר יוקנעם. במרדף קצר שנערך אחריהם נלכדו ארבעת הצעירים והובאו לחקירה. לאחר שהתברר כי אחד מהצעירים דרוש חקירה בצה"ל, הועבר הטיפול לגורמים הנוגעים בדבר".

בתוך כך, ראש ישיבת גרודנא הגרד"צ קרלנשטיין אמר לאחד העצורים ששוחרר לפני כניסת השבת, לאחר שהתעניין על תנאי המעצר. "נפלה בחלקך זכות נפלאה ושתזכה להמשך עליה בתורה ויראת שמים".

אחד העצורים סיפר כי במהלך שהותם בניידת במהלך ההפגנה, שיננו העצורים דברי תורה בעל פה מתוך הזיכרון.

השבת עברה על העצורים בכלא השקמה באשקלון, כאשר בסיוע עסקנים קיבלו העצורים אוכל בהכשר בד"ץ העדה החרדית וכן פלטות לחימום, אך אלו מתוכם שמקפידים שלא להשתמש בחשמל בשבת אכלו אוכל קר.















פרקליטות אשדוד מפגינים חסיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד