כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

לקראת סיכום על החוק: יהיו סנקציות פליליות

מחר תתחיל ההצבעה בהצעת החוק לגיוס בני הישיבות בוועדה לשיויון בנטל • ההסכמה: יהיו סנקציות פליליות, הויכוח: איך ומתי

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

החל ממחר יתחיל מרתון הצבעות על חוק הגיוס ונכון להיום (ראשון), החוק אינו מכיל כל אזכור לסנקציות פליליות, אך יו"ר הועדה ח"כ איילת שקד, מנלת מרתון שיחות עם 'יש עתיד' לקראת סיכום בנושא.


מחר תשלים הוועדה לשוויון בנטל את עבודתה לגיבוש הצעת התיקון לחוק שירות ביטחון, בהצבעות שיימשכו שלושה ימים. בנוסח החוק אין עדיין כל אזכור לסנקציות הפליליות. אך נותר פתוח כדי לאפשר הסכמות בנושא.

"אין עדיין סיכומים", אמרה ח"כ איילת שקד ל'בחדרי חרדים', "אנחנו מקווים להגיע לסיכומים שיהיו מקובלים על שני הצדדים ולשם נושבת הרוח".

נוסח הצעת החוק הינו בן 30 עמודים ובו פירוט הצעדים שמוצע לנקוט במסגרת גיוסם של בחורי ישיבה לצה"ל.

בהצעת החוק מפורטות שורת סנקציות כלכליות שיוטלו על בני ישיבות שלא יצייתו להוראות החוק, ביניהן: ביטול הטבות בביטוח הלאומי, צמצום סבסוד מעונות יום, ביטול הנחות בארנונה, ביטול הטבות בדיור שמעניק משרד השיכון, ביטול הנחה בקבלת משכנתא ואי העברת מימון למוסדות בהם הינם לומדים.

בהתייחס לסנקציות הפליליות. נאמר כי "סעיף זה ינוסח בהתאם להחלטת הוועדה ככל שיוחלט על תמריצים".

בראיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 2 התייחס שר האוצר ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד לחוק הגיוס ההולך ומתגבש ולהפגנות הסוערות שהתקיימו בסוף השבוע במגזר החרדי. "אם לא יהיו סנקציות פליליות - נפרוש מהממשלה", אמר לפיד, והוסיף: "אנחנו לא נישאר בממשלה שלא תעביר את חוק השוויון בנטל, והחוק צריך להיות אמיתי".

לפיד התייחס גם להשפעת החוק על הציבור החרדי, ואמר כי עד כה 90% מבוגרי השירות הצבאי במגזר החרדי השתלבו בשוק העבודה. לדבריו, בשיחות אחד על אחד עם צעירים חרדים שהוא פוגש הוא מקבל עידוד לתמיכה בדרכו. "מי יתנני שקל על כל חרדי צעיר שפוגש אותי ואומר לי תמשיכו כך, אנחנו מוכרחים להשתלב בשוק העבודה".
כנסת ישיבות צה''ל גיוס שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד