ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

'הבית היהודי' נגד איווט: מזגזג בין לבני לבן-ארי

שר החוץ תקף את נפתלי בנט: "הוא רץ למיקרופון - לא לאופוזיציה" • בבית היהודי הגיבו: "ליברמן מפחד מבנט"

צילום. פלאש90
צילום. פלאש90

בכירים בבית היהודי תקפו הבוקר (ראשון) את שר החוץ אביגדור ליברמן על רקע דבריו נגד יו"ר המפלגה נפתלי בנט ובעד שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי: "ליברמן מזגזג ולא החליט אם הוא יותר קרוב בדעותיו למיכאל בן-ארי או לציפי לבני".

עוד הוסיפו כי דבריו נובעים מחשש פוליטי בשל העובדה שכוחו של בנט הולך ועולה בעוד ליברמן איבד יותר מ70% מכוחו.

"ליברמן איגף את לבני משמאל" אומרים בבית היהודי "הוא בעד כביש 65 כגבול של ישראל בכדי לזכות במחמאות של האמריקאים צריך רק לוותר. אנחנו מעדיפים לא לוותר ולא לזכות במחמאות. ליברמן מזגזג את עצמו לדעת".

ליברמן התייחס ביום שישי האחרון ליוזמה האמריקנית שמוביל מזכיר המדינה קרי ואמר בנאום שנשא במועדון המסחרי והתעשייתי בתל-אביב כי "מתקיימת תחרות רטורית מי יותר בוטה, מי יותר מתלהם. ג'ון קרי הוא ידיד אמת לישראל. אני לא רואה חוכמה לקחת ידידים ולהפוך אותם לאויבים. צריך להרגיע".

ליברמן הצהיר, "אני בהחלט בעד הסדר עם הפלסטינים, אבל נגד להיות פראייר ומספיק היינו פראיירים בעבר. כמו בהתנתקות. אני לא רוצה הסכם מלא בחורים כמו גבינה שוויצרית. גם נכונות כמו שיש בעולם הערבי המתון אני לא זוכר. יש לנו הזדמנויות כפי שמעולם לא היו ואנחנו חייבים לנצל אותן. שלמות העם חשובה משלמות הארץ".

"קרי מוביל את התהליך בצורה נכונה. המשא ומתן מתנהל מול האמריקנים והפלסטינים מתנהלים מול האמריקנים, אנחנו מדברים כרגע על העקרונות כדי שנוכל לנהל זאת עם הפלסטינים בצורה ישירה בלי מתווכים".

ליברמן גם תקף את בנט ואמר: "אני לא רואה שום סיבה לשנות את הקואליציה הזאת. אני רואה את בנט רץ למיקרופונים, אבל לא רואה אותו רץ לאופוזיציה. אני לא רואה שמישהו מהקואליציה יפרוש בקרוב".

בבית היהודי הגיבו כי "ליברמן מפחד מהצלחתו של נפתלי בנט לאחר שאיבד את מרבית כוחו. נפתלי בנט עצמו הגיב הבוקר לקונית, בדף הפייסבוק שלו: "עתיד ילדינו חשוב ממחמאות ידידנו".
ישראל ביתנו ליברמן שר החוץ הבית היהודי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד