ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

בית משפט במונסי: צו סגירה לישיבת ליז'ענסק

שוב ושוב נאלץ בית המשפט במונסי להוציא צווי סגירה ופינוי למוסדות החסידות • עורך הדין שמייצג אותה מת, ולא מונה חדש

שריף במונסי, צילום ארכיון
שריף במונסי, צילום ארכיון

כעס בקהילה החסידית במונסי, שופטת בית המשפט המחוזי מרגרט גרוויי, הוציאה ביום שישי האחרון צו סגירה מיידי לישיבת ליז'ענסק בעיר.

מדובר בישיבה ברחוב קרלטון ראוד במונסי, שמופעלת על ידי מנהל הישיבה ר' מרדכי רוב.

הישיבה שוכנת בבית חד משפחתי. תושבים המתגוררים בשכנות לישיבה הגישו תלונה למשטרה על שינוי יעד של הבית, שלפי החוק מיועד רק למגורים.

העיתון ז'ורנל ניוז טוען כי בביקור פתע שערכו הרשויות במקום, התברר כי לישיבה אין אישור וכך גם למבנה, מפקח מכבי האש מצא כי בבניין ליקויים רבים העשויים לסכן חיי אדם.

חסידות ליז'ענסק מפעילה באופן חוקי וללא אישורים מתאימים , חידרים, ומוסדות חינוך, גם במקומות נוספים במונסי, עתה חוששים בחסידות כי השופטת תנסה להביא לסגירתם של יתר המוסדות.

בין המוסדות נמצא החיידר באיזור קלארק-טאון, שם קבלה כבר החסידות צו פינוי בשל היעדר אישורים מתאימים, וכן ליקויי בריאות ובטיחות שנמצאו במקום.

לפני מספר חודשים הורתה השופטת על צוו פינוי לבית חינוך אחר של החסידות. איש מחסידות ליז'ענסק לא הופיע בדיון שנערך ביום שישי. עורך דינה של החסידות שהיה מייצג אותם בקביעות נפטר לפני מספר חודשים, והחסידות עדין לא מינתה עורך דין חדש.

בא כוח התביעה עורך הדין מיכאל קליין אמר כי "במידה וחסידות ליז'ענסק לא תישמע להוראות בית המשפט, ייענשו המפעילים גם על בזיון בית המשפט.
בית משפט מונסי פינוי ליזענסק מוסדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד