י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עוד מבית בנט: רפורמה בבחירת רבני ערים

ברפורמה החדשה יעברו הסמכויות מידי גבאי בתי הכנסת לידיו של השר וראש העיר • מרגי: "זו ברית שונאים שונעדה למנות סרוגים"

מרגי: "ברית שונאים", צילום: פלאש90
מרגי: "ברית שונאים", צילום: פלאש90

אחרי הכישלון בבחירות לרבנות הראשית, בבית היהודי לא מתייאשים: הבוקר (א) מתפרסם כי בבית היהודי מתכננים רפורמה בבחירות לרבני ערים שתתן את הכוח בידי הפוליטיקאים במקום בידי חברי המועצות הדתיות, כפי שהיה נהוג עד היום.

עקיבא נוביק ב"ידיעות אחרונות" מפרסם הבוקר כי השר נפתלי בנט וסגנו הרב בן דהן מתכננים רפורמה נוספת בשירותי הדת, והפעם בשיטת הבחירה לרבנות ערים, רפורמה שתיטול את כוח הבחירה מידיהם של חברי המועצות הדתיות בערים השונות לטובת מועמדים שיבחרו ע"י השר בנט בגיבויו של ראש העיר.

על פי נוביק, מחצית מחברי הגוף הבוחר יקבעו ע"י חברי מועצת העיר, רבע יהיו נציגי בתי הכנסת הגדולים בעיר, והרבע האחרון, כאמור, יקבעו ע"י השר עצמו. זאת בניגוד למצב השורר כיום בו מחצית מזכות הבחירה נתונה בידי נציגי בתי הכנסת, רבע בידי מועצת העיר, ורבע בידי חברי המועצה הדתית.

רפורמה זו מצטרפת להצעת החוק של סגן השר אלי בן דהן עם הרה"ר לאו המסמיכה את שר הדתות להקים וועדה, שתוכל לדון בטענות על רב עיר שאינו ממלא את תפקידו, ואף במקרה הצורך להעבירו מתפקידו.

משמעותה של הרפורמה, בשיתוף הצעת החוק של בן דהן, היא נתינת סמכות בידי השר בנט להדחת רב מכהן מתפקידו ולמינוי רב שיבחר בהשפעתו הישירה.

כיצד היתה מגיבה המערכת הפוליטית עם התרגיל הזה היה בא בקדנציה הקודמת על ידי שר דתות מטעם ש"ס?
יעקב מרגי, זה שכיהן בתפקיד עד לא מכבר, הגיב ל"בחדרי חרדים": "ככה לא מתנהגים אחים ואפילו לא בני דודים. ככה מתנהגים שונאים"

"בנט ובן דהן עסוקים מאז כניסתם לתפקיד בסיסמאות ואחיזת עיניים" מוסיף מרגי, "עד היום לא נעשתה שום רפורמה אמתית בדתות חוץ מחלוקת כספים למקורבים ונסיון נואש למנות מקורבים"

מרגי: "לוקחים גוף בוחר מאוזן - בתי הכנסת ומועצת העיר שמכריעים מי יהיה הרב, ורוצים להעביר את מרכז הכוח בהכרעה לשר, וזאת כדי שיהיה קל למנות מקורבים סרוגים".

כיצד תפעל ש"ס אם הרפורמה תעבור?

השר מרגי "לא נשב בשקט נוודא שהכול יעשה בצדק ובשקיפות, ואם צריך נשקול גם פנייה ליועץ המשפטי לממשלה ולבג"ץ"

תגובת הבית היהודי לא התקבלה
רפורמה בן דהן בנט מועצות דתיות רבני ערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד