כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הבחור שנעצר: למדנו "תקפו כהן" • להאזנה

"לא יצליחו לשבור אותנו, היו ימים קשים מאד, ומה שהחזיק היה התמיכה מבחוץ" • ההקלטה המלאה בפנים

ההפגנה באשדוד. צילום: עזריאל משה
ההפגנה באשדוד. צילום: עזריאל משה

הבחור יצחק מהישיבה באשדוד שלא התייצב בהוראת הרבנים בלשכת הגיוס, ונעצר באמצע השבוע שעבר, שוחרר הבוקר מכלא 6 בעתלית.

מעצרו של הבחור גרר ביום חמישי האחרון, שורת הפגנות סוערת וחסימות כבשים בחמישה צמתים ברחבי הארץ, בראיון ל"קו ההגנה נגד גזירת הגיוס" שהגיע לידי בחדרי חרדים, מגולל בחור הישיבה את הימים בכלא.

• מה אתה יכול לספר לנו על מה שעברת היו ימים קשים, ימים קלים?

"היו ימים קשים מאוד מבחינה גופנית וחומרית, קשים מאוד התנאים קשים, אבל ברוך ה' מה שמחזיק אותנו כמובן התמיכה מבחוץ, הברכה של מרן ראש הישיבה ר' שמואל אויערבך שבירך היא חיזקה אותי, סך הכל יצאתי מאוד מוחזק גם ביראת שמים גם בתורה".

• אתה יודע שכל עם ישראל התחזק בזכותך, פשוט היה מחאות הפגנות כולם רצו לשמוע מה שלומך, האם נראה לך שיצליחו לשבור אותנו או שצריך הלאה למסור את הנפש?



"לא יצליחו לשבור אותנו, בתא שלי בכלא היו קרוב לשלושים חיילים כולם אמרו שהציבור החרדי שהוא מלוכד שהוא מראה שאין מה לדבר ושאין שום אפשרות לגייס אותו על ידי הפגנות, זה הדבר היחיד שיראה למפקדים ורשעים שנותנים את הפקודות לגזור גזירות נגד עולם התורה ולהוציא אותנו מהבית מדרש".

"מלבד זאת היו כאלו חיילים שאמרו שם שללכת ללשכת גיוס או לבקו"ם גם אם לא חותמים זה תחילה של תהליך התחיילות".

• מה אתה יכול להגיד לבחורים שיש נגדם צווי מעצר להורים ולאמהות שמפחדות מהכלא יצאת מחוזק או ההפך?

"אני יצאתי מאוד מאוד מחוזק גם ביראת שמים גם בתורה, אני ברוך ה' חושב שזה שנתנו לנו גם קודם מאוד מחדירים בנו מאוד בישיבות את הענין שהולכים לכלא לקדש שם שמים, שהייתי בכלא היה לי תחשובה שאני מקדש שם שמים אני הייתי שליח ציבור לקדש שם שמים, אני גם זימזמתי לעצמי ושרתי שירים שחיזקו אותי ואני שמח ששמעתי את מה שמורים לנו מרנן ורבנן".

"בזמן שפורקי העול ישבו בכלא וראו טלויזיה, אצלי התחדשו לי חידושים ב'תקפו כהן' בסוגיה שאנו לומדים עכשיו, ואפילו חיזקתי חיילים מסרתי שיעור בגמרא ל 15 חיילים ושמעו שירי שבת בשולחן שבת הם היו בהלם כולם שם צעקו נגד הגיוס הנורא".

את הראיון מסיים בחור הישיבה "אני רוצה להודות שכל אחד ואחד כל מי שעזר וסייע בכל תחום ויצאו להפגנות אני מקווה שהגזירה הזאת תתבטל מאיתנו".

אחיו מנחם, שמונה ל"אחראי תקשורת" מטעם המשפחה, אומר גם: "יצחק עייף אחר חמישה ימי מעצר, אך הוא חזק ברוחו, כנגד כל הפרסומים כביכול הוא יתייצב כעת בלשכת גיוס חשוב לנו להבהיר: היה לא תהיה, אחי וכל משפחתינו כפופים להוראות גדולי ישראל ולא נתייצב בלשכה".

הוא התייחס לפרסומים כביכול המשפחה אינה נוטלת צד במחלוקת ושלל אותם מכל וכל: "אחי כפוף לראש הישיבה הגרד"צ קרלינשטיין ולר' שמואל אוירבאך, ונשמעים להחלטותיהם בלבד".
הפגנה כלא 6 בחור הישיבה קו ההגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד