א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הישיבות: עותרים יחד נגד ההחלטה

"איגוד הישיבות הציוניות" החליט גם הוא לעתור נגד החלטת בג"ץ מהשבוע שעבר • מבקשים: תצרפו גם את הישיבות כמשיבים

דיון חוזר? בית המשפט, צילום ארכיון
דיון חוזר? בית המשפט, צילום ארכיון

לאחר שבשבוע שעבר הוגשה בקשה לבג"ץ על ידי ישיבת כנסת יחזקאל באלעד להורות על ביטול ההחלטה העוצרת את תקציבי הישיבות, הגישו היום גם איגוד ישיבות ההסדר בצירוף עם הישיבות הגבוהות הציוניות אף הם בקשה להורות על ביטול ההחלטה.

את הבקשה הגיש עו"ד בצלאל סמוטריץ, בשם איגוד הישיבות הציוניות, איגוד ישיבות ההסדר ואיגוד מנהלי הישיבות. לדברי סמוטריץ, מדובר בכ1400 ישיבות המיוצגות בעתירה.

כזכור בשבוע שעבר אסר בג"ץ בצו ביניים על משרד האוצר לבצע העברות תקציביות לישיבות עבור תלמידים מהשנתונים 94-95 ומחצית מ96. בעקבות הצו, עצר שר האוצר יאיר לפיד את ההעברה שכבר בוצעה ביום ההחלטה עקב כך שההעברה בוצעה לאחר השעה 12 בצהריים ועדיין ניתן היה לעכבה.

בנוסף לכך, עצר שר האוצר את כלל העברות הכספים לישיבות למרות שצו הביניים נוגע רק לחלק מהתלמידים, עד להעברת הרשימות ממשרד הביטחון שיוכיחו על אילו תלמידים חלה הוראת בג"ץ.

לדברי העותרים, בנקודה זו בלבד יש בה בכדי להוכיח על כך שבג"ץ לא צירף כמשיבים אף אחד מהצדדים הנוגעים בדבר, ובעקבות כך התעלם בג"ץ ממשמעויות ההחלטה וממורכבות הוצאתה אל הפועל, הליך שלוקח זמן לבצעו כיון שמדובר בעבודה ידנית לבדיקת השמות והצלבת הרשימות.


כאמור, לעתירה צורפו גם איגוד מנהלי הישיבות המייצג מעל 1300 ישיבות חרדיות, המיוצגות אף הם ע"י עו"ד סמוטריץ.

את הבקשה לביטול ההחלטה הקודמת ובקשה לדיון מחדש הגישו העותרים בנימוק שהעותרים המיוצגים בעתירה מהווים חלק חשוב ומושפעים באופן ישיר מההחלטה, ובעקבות כך היה על בית המשפט ועל עמותת חדו"ש העותרת העיקרית בתיק, לצרף אף אותם כמשיבים.

לבקשתם, על בית המשפט לבטל את החלטתו הקודמת ולצרף את העותרים כמשיבים ולהעביר לידיהם את עתירת חדו"ש ובתום 7 ימים לקיים דיון מחודש בבקשה. בנוכחות כל הצדדים.

נימוק נוסף לבקשה לדיון מחדש הינו בשם "מאזן הנוחות". כיון שהמדובר הוא בצו ביניים בלבד ולא בפסיקה סופית, על בית המשפט היה להתחשב בהשלכות הישירות הנובעות מהצו, ובכללם ההשלכות הישירות על אלפי העובדים והספקים במוסדות הנ"ל שהפסקת תקציביהן תפגע באופן קשה ופתאומי בכיסם.

כל אלו, מלבד ההשלכות הפליליות של אי תשלום המשכורות וההפרשות הנלוות עליהן החלות באופן ישיר על מנהלי הישיבות.

כאמור, עתירה זו מצטרפת לעתירה דומה שהוגשה בשבוע שעבר ע"י ישיבת כנסת יחזקאל באלעד, וככל הנראה בג"ץ יצרף את שתי העתירות לדיון אחד.
דתיים ישיבות עתירה תקציב בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד