כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המחוזי דחה את הערר: עצורי אשדוד שוחררו

פרקליטות מחוז דרום הגישה ערר למחוזי בבאר שבע נגד החלטת בית משפט השלום באשדוד לשחררם • בית המשפט דחה

ההפגנה באשדוד. צלם: עזריאל משה
ההפגנה באשדוד. צלם: עזריאל משה

פרקליטות מחוז דרום הגישה לפני זמן קצר לבית משפט המחוזי בבאר שבע הודעת ערר על ההחלטה של בית משפט השלום באשדוד מאתמול לשחרר למעצר בית את 11 המפגינים, בני הקהילה החרדית, שהפגינו ותקפו שוטרים בצומת הכניסה הדרומית לעיר אשדוד, על רקע מעצר בחור הישיבה בעיר.

נזכיר, ביום שישי הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד 13 נאשמים, 11 בגירים ו-2 קטינים בעבירות של התפרעות, התקהלות אסורה, תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו ועוד. כעולה מעובדות כתב האישום, השתתפו הנאשמים בהפגנה שהתפתחה להתפרעות המונית, תוך הפרה בוטה של הסדר הציבורי, הפרעה קשה לתנועה, תוך אי ציות להוראות השוטרים אשר ניסו לפזר את ההתקהלות, קללות ומילות גנאי לעבר שוטרים, תקיפתם והשלכה של מזון, צואה ואבנים לעברם, תוך גרימת נזק לכלי רכב משטרתיים.

אתמול החליט כאמור בית משפט השלום באשדוד לשחרר את הנאשמים למעצרי בית. הפרקליטות ביקשה עיכוב ביצוע כדי להגיש ערר.

בהודעה הערר שהוגשה כאמור היום נכתב, בין היתר, כי "שגה כבוד בית המשפט קמא עת נתן אמון במשיבים והורה על שחרורם שכן פעולותיהם כוונו כנגד החלטת בג"צ וכנגד החלטת שר האוצר ליישם את הוראות בג"צ".

הפרקליטות טענה "כי אין ליתן אמון במי שפעולותיו מכוונות באופן ישיר כנגד החלטות בית משפט בישראל והחלטות ממשלת ישראל.

"העוררת תטען כי נוכח העובדה שמדובר בעבירות על רקע אדיאולוגי כנגד החלטות בית המשפט, לא ניתן לאיין את מסוכנותם של המשיבים באמצעות חלופה כלשהי".


אולם רויטל יפה כץ, סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע החליטה על דחיית ערר הפרקליטות על ההחלטה לשחרר למעצר בית את 11 הנאשמים שהפגינו והתפרעו באשדוד.

ואלה הם נימוקי דחיית הערר:
"כתב האישום מפרט התנהגות מאורגנת של המון רב שכלל עשרות רבות של אנשים שהתכנסו בצומת הכניסה הדרומית לאשדוד, שם התנגדו בכח להוראות ולמעשי השוטרים, דחפו שוטרים והשליכו לעברם שקיות שהכילו מיני מזון, צואה, שתן וקיא; היו כלי רכב משטרתיים שנזקו כתוצאה מפגיעת חפצים שהושלכו על ידי המתקהלים; צמיגים של רכבי משטרה נוקבו במזיד על ידי המתקהלים ואף שפכו צבע במזיד על כלי הרכב המשטרתיים.

"נטען, כי המשיבים היו חלק אינטגראלי מהמתקהלים, אולם לאף אחד מהם לא יוחסה אחת מהפעולות הקשות המתוארות לעיל. לכל אחד מהמשיבים יוחסה פעולה ספציפית כאשר לא ניתן לייחס למי מהמשיבים אחת מהפעולות המכוערות המתוארות.

"אין מחלוקת כי פעולה כנגד אנשי חוק, שנעשית ללא מורא החוק, וללא חשש מפני ביצוע מעשים אקטיביים כנגד אנשי החוק, יש בהם מסוכנות. פעולות כגון השלכת צואה ושתן על אנשי החוק הן פעולות הראויות לכל גנאי, וכל מי שמבצע מעשים כאלה, ראוי לו שיובא לדין. אלא שהמעשים הנ"ל לא מיוחסים, כאמור, למשיבים שבפנינו".

העצורים שוחררו למעצר בית, עד לדיון הבא שייערך במהלך הימים הקרובים.

יש לציין כי בן ה-44 ששירת בצה"ל, ושוחרר אמש (מוצש) בתנאים, שוחרר מהתנאים לחלוטין.
הפגנה פרקליטות אשדוד צלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד