כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

פרשת הרב והניצב: מנשה ארביב מתפטר

במסיבת עיתונאים שכינס בהתראה קצרה הופיע ארביב ללא מדי המשטרה • הודיע כי בכוונתו להתפטר מתפקידו, הסיבה: ההתנהלות הפסולה של הפרקליטות ומשטרת ישראל • "פניתי לפרקליטות ולמפכ"ל בכדי שיקשיבו לגרסתי, והתעלמו ממני" • מקורבי הרב: על ראש הניצב בוער הכובע, יש ליוע"מ הזדמנות לבער את השחיתות בצמרת המשטרה

מנשה ארביב הערב, צילום: פלאש 90
מנשה ארביב הערב, צילום: פלאש 90

לפני מספר שעות הודיע פרקליטו של מנשה ארביב כי הוא מכנס מסיבת עיתונאים, ארביב נכנס מוקף בעורכי דינו ויועצי התקשורת שלו. ובחר לדבר כשהוא לא במדי משטרת ישראל. את כלי התקשורת הוא כינס בהתרעה קצרה מאד.

ארביב: "אינני יכול עוד להשלים עם התנהלותה של המערכת המשפטית שהייתי חלק בלתי נפרד ממנה במשך השנים. מערכת שפוגעת בי ובמשפחתי בצורה חמורה כעת.

"פניתי ליועץ המשפטי ולמפכ"ל המשטרה בבקשה לחקור אותי ולשמוע את גרסתי. אני רוצה להודות למפכ"ל על הגיבוי והתמיכה לאורך כל התקופה.

"אני דרשתי כי יזמנו אותי לחקירה או לפגישה, כחודש ימים אני שוהה בביתי על חשבוני כדי לאפשר כל בדיקה".

ארביב הוסיף וביקש: "אני מצפה ומבקש מהיועץ המשפטי וממפכ"ל המשטרה לזמן אותי כדי להשמיע את גרסתי, ואין לזה קשר עם פרישתי. אני אמצא את דרכי כדי להמשיך ולשרת את הציבור".

עו"ד רונאל פישר, המייצג את תת-ניצב אפרים ברכה, מסר בעקבות הדברים, כי הפרישה של ארביב מצערת ומיותרת, אבל אין לה שום קשר לאפרים ברכה בדרך כלשהי. ברכה הוא מתלונן בתיק נגד הרב פינטו, והמדינה תחליט האם יש מקום להמשיך את הההליכים נגד הרב פינטו לאחר שהוכנה כבר טיוטת כתב האישום נגדו. "אילו עניינו של ארביב היה מטופל אחרת, הוא היה היום עדיין ראש להב", מסר פישר.

חסידיו של הרב אומרים הערב כי הרב נוצל באכזריות על ידי קצינים מושחתים שניצלו את נדיבותו ואת ליבו הענק, שפתוח לכולם וכעת הם מנסים להעליל על הרב עלילות ולחמוק מדין.

"על ראש הניצב בוער הכובע, ניצב ארביב מנסה לחמוק מעונש פלילי משמעותי ולהישאר עם דין משמעתי בלבד.

"יש לזכור שמי שאמר לפני 3 שבועות, וחזר על כך לפני שבוע, שהוא חוזר לתפקידו בוחר לברוח במקום להתמודד עם מעשיו. ניצב ארביב עומד בראש הגרסה הישראלית ל-FBI, החליט להתפטר כדי לנסות ולחמוק מעונש".

הם מוסיפים גם כי "בפני היועץ המשפטי לממשלה ניצבת הזדמנות נדירה לבצע ביעור של השחיתות בצמרת המשטרה".

דובר משרד המשפטים מסר: "בהמשך להודעתו של ניצב ארביב על פרישתו - לעת הזו אין בדעתנו להתבטא בנושא וכרגע לא נתייחס לשאלות לגבי המשך טיפולנו בעניינו או בחשדות הנוגעים לרב פינטו".
משטרה הרב משה פינטו פרקליטות ניצב ארביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד