כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"הדסה חולה": דרעי במפגן חילוץ

ביוזמתו של יו"ר ש"ס התאספו פוליטיקאים מכל קצות הקשת הפוליטית לתמוך בבית החולים • ליצמן תקף את לפיד • תיעוד

"הדסה חולה": דרעי במפגן חילוץ

מפגן התאחדות של אישים מכל קצוות הקשת הפוליטית התקיים הערב (א) באוהל המחאה שבבית החולים הדסה עין כרם - השרוי במצוקה תקציבית קשה, אשר בעקבותיה פתחו רופאי בית החולים בשביתה. מפגן המחאה התקיים ביוזמתו של יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי. לדבריו, הרופאים בקשו ממנו לפעול בכדי "שלא לשפוך את המים עם התינוק".

בביקור ההזדהות השתתפו אישים מכל קצוות הקשת הפוליטית, ח"כים מהקואליציה ומהאופוזיציה, ראשי ערים, אישי ציבור ואף מוכתרים ערבים. בין המשתתפים היו חברי הכנסת ראובן ריבלין, יוני שטבון, יעקב ליצמן, משולם נהרי, ישראל אייכלר, יעקב מרגי. ראש המועצה המקומית גוש עציון דוידי פרל, ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, ראש עיריית ביתר עלית מאיר רובינשטיין, ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל, ראש מועצת מבשרת ציון יורם שמעון, סגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן, והמוכתר של הכפר הערבי בית צפפה עליאן מחמוד.

בדבריו, הסביר דרעי כי כתושב ירושלים הוא הרגיש צורך להשתתף במחאה, על מנת שירושלים לא תיהפך ל'ירושלים של מטה', וכי יש צורך בפתרון מהיר עבור בית החולים. "צריך לפתור את המשבר הזה. אנחנו רוצים להישאר בלי בית חולים? שהכול יהיה בתל אביב? אני רוצה שכל הרופאים הבכירים, האחיות הטובות והעובדים הטובים יעבדו במסירות בירושלים".

ח"כ ראובן ריבלין, שאף נולד בין כתלי בית החולים, ציין זאת בדבריו ואמר: "כיליד ירושלים ובית החולים הדסה, חשיבותו של בית החולים חשובה גם לחיזוק העיר והמשכיותה. אם לא יהיו רופאים בירושלים - לא יוכלו לחיות בה אנשים. במקביל למאבק החשוב על שלמותה של ירושלים, יש לדאוג גם לחיזוקה של ירושלים, על מנת שהתושבים בה יוכלו להמשיך להתגורר ולחיות בה".

סגן שר הבריאות לשעבר, ח"כ הרב יעקב ליצמן, תקף את משרד האוצר והעומד בראשו השר יאיר לפיד. "אל תאמינו לאוצר שאין לו כסף למטרה חשובה כמו הדסה. לפיד הוכיח שאין לו מושג בגירעון של המשק והבנה במה חשוב ומה לא".

הדוברים הנוספים שנאמו באירוע, ציינו את זיקתם לבית החולים ואת העוול הנוראי הגלום בתנאי השכר של הרופאים. ח"כ יוני שטבון ציין כי ביתו נולדה השבוע בהדסה, וח"כ מרגי ציין את ניתוח הלב שעבר אביו בבית החולים - על אף שמקום מגורי הוריו הוא בבאר שבע, ואף חתם בקריאה לראש הממשלה: "ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשאתה לא מרגיש טוב אתה בא להדסה, כשהדסה חולה - תעזור לה".









ליצמן סיוע ריבלין דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד