י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"לא ייתכן שלא יתפללו בשקט בהר הזיתים"

נציגי הוועד להגנת הר הזיתים עם ח"כ רובי ריבלין, שהבטיח לעמוד לימין הוועד, ולפעול למען השבת הביטחון להר הזיתים

"לא ייתכן שלא יתפללו בשקט בהר הזיתים"

לאור ההפקרות הביטחונית השוררת בהר הזיתים בירושלים אשר מדירה שינה מעיני רבבות יהודים ברחבי העולם, נפגשו נציגי הוועד להגנת הר הזיתים ג'ף דאבה והרווי שוורץ עם חבר ועדת החוץ והביטחון חבר הכנסת רובי ריבלין, וביקשו ממנו לפעול למען הביטחון בהר הזיתים.

בתחילת פגישתם הציגו נציגי הוועד להגנת הר הזיתים בפני ח"כ ריבלין את הנתונים הקשים המוכיחים כי המשטרה אינה עושה די לאבטח את הר הזיתים.

נציגי הוועד הסבירו לריבלין כי היעדר הביטחון מתחיל כבר בנסיעה במעלה הר הזיתים, כאשר במקרים רבים מנסים הצעירים הערביים להתנכל לכלי הרכב ולנוסעים וההרתעה כמעט שאינה קיימת.

בשנה האחרונה אמנם הוקמה, בעקבות פעילות נציגי הציבור והוועד להגנת הר הזיתים, נקודת משטרה בהר הזיתים, אולם על אף הבטחות גורמי הביטחון והשלטון להצבת 24 שוטרים במשמרות רצופות כך שההרתעה והמענה יהיו הולמים, הם אינם מצליחים להשיב את ההרתעה שאבדה והאירועים האלימים נמשכים.

ריבלין סיפר לנציגי הוועד כי אף הוריו טמונים בהר הזיתים וכי הוא ער לעובדה כי אין בטחון מספיק בהר, והבטיח לעמוד לימין הוועד להגנת הר הזיתים ולפעול לכך שהמשטרה תקיים תאפשר בטחון של אמת בהר.

ח"כ ריבלין גם הודה לוועד להגנת הר הזיתים על פעילותם הרבה למען ההר, ואמר: "בהר הזיתים טמונים רבבות יהודים וההר מהווה סמל. לא ייתכן מצב שיהודים לא יוכלו לעלות להר ולהתפלל בו ללא הפרעה ביטחונית ויש לעשות הכול על מנת להשיב את השקט להר".
שקט הר תפילות ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד