י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האדמו"ר מטאלנא על עסקני הדור ועדתיות • להאזנה

האדמו"ר הסביר מדוע בית המקדש יכול לרדת רק מוכן מן השמים • "אגודה יהיו הראשונים, ואז יבוא פרוש ויגיד מהיכי תיתי?"

האדמו"ר מטאלנא. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
האדמו"ר מטאלנא. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

בשיחת חיזוק שהשמיע האדמו"ר מטאלנא מירושלים הוא מסביר למה בית המקדש יירד שלם משמיים ולא ייבנה על ידי היהודים. ל'בחדרי חרדים' הגיע ההקלטה משיעורו של האדמו"ר וכך זה נשמע (בתרגום כמעט מדויק מאידיש א.פ.).

בינינו, כשרוצים לומר דבר מוסר, אני חושב לעצמי: ראו נא איך הקב"ה מכיר את יהודיו. תתארו לעצמכם שמשיח אכן מגיע. הבה נתאר לעצמנו, כמו שאנו עומדים עכשיו במוצ"ש, מגיע שופר גדול, ביום, בלילה, יש משיח.

הדבר הראשון שצריך זה לבנות את בית המקדש. נו, אנחנו מכירים איך יהדות החרדית בנויה ברוך ה'. תארו לעצמכם, צריך לבנות את בית המקדש. אני אתאר לכם קצת איך זה ייראה. הראשונים הטוענים לכתר הם אגודת ישראל, מי יבנה את בית המקדש? בוודאי אגודת ישראל, היא הלוא המפלגה הדואגת לכל הצרכים של היהדות החרדית, אז בוודאי ובוודאי לא שום ספק זה שייך ל'אגודה'. הם יעשו ישיבת מועצת גדולי התורה, יישבו כך בבית אגו"י ויחליטו מה עושים.

בא ר' מאיר פרוש ואומר: מהיכי תיתי? האגודה שייכת לחסידות שלכם? אני רוצה שזה יהיה באגודה שלי. אז יש כבר אסיפה שניה.



מגיעים הליטאים וצועקים גוואלד. החסידים רוקדים כאן ולא יודעים כלל הלכות בית המקדש. הם לא יודעים. בוא נעמיד להם כהן אחד שיודע את העבודה. בשביל זה צריך אותנו, כולל חזון איש, בשביל זה צריך אברכי בריסק, מה הם משגעים את המוח שם? אנחנו נבנה את בית המקדש.

מזדעקים מסאטמר, משני הפלגים: עם כל הכבוד, כולכם ציוניים. אתם פוסלים את בית המקדש.

מגיעים החב"דניקים וצועקים: מה אתם משגעים את המוח? משיח הוא שלנו. משיח הוא הלוא הרבי שלנו, איך אתם מדברים על בית המקדש? משוגעים אתם.

אתם מבינים, שיבוא משיח צדקנו, ונעבעך ניכנס חזרה לאותה גלות ארוכה, עד שיחליטו מי יבנה. אומר הקב"ה: שמעו לי יהודים, לי מספיק שאתם נכנסים לבית המקדש. אני אבנה את בית המקדש. עצה אחרת אין.
טאלנא הקלטה אגודת ישראל בית המקדש ליטאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד